English Version
English

گروه خانواده- بشکافید آنچه شکافتنی نیست

گروه خانواده- بشکافید آنچه شکافتنی نیست

خلاصه سی‌دی هفتگی‌؛ نامه ۳

آقای مهندس می‌فرمایند: ساختار ذهن و روان درست است که آن‌ها را تفکیک می‌کنیم؛ ولی در مجموع از هم جدا نیستند و همه‌ی این‌ها به جسم ما برمی‌گردد‌. ما جسم خود را در اثر تصمیمات غلط از بین برده‌ایم، به‌همین علت است که الآن بیماری‌ها خیلی‌خیلی زیاد شده است، مثلاً بیماری‌های روده بزرگ و کوچک، انواع و اقسامش زیاد شده؛ چون ما یک‌سری از باکتری‌ها را از بین برده‌ایم. همان‌طوری که در بدن ما میلیاردها سلول داریم ۶۰ تا ۱۰۰ برابر سلول‌ها در بدن خود باکتری داریم، اگر این باکتری‌ها نباشند و در ظرف ۲۴ ساعت باکتری‌های جسم ما از بین بروند ما خواهیم مُرد؛ چون ما به‌واسطه‌ی این باکتری‌ها زنده‌ایم‌. مثلاً کسانی که یبوست دارند با خوردن دیسپ خوب می‌شوند‌. بیماری‌شان به این علت است که باکتری‌هایشان را از بین برده‌اند‌. ما با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها این‌باکتری‌ها را از بین برده‌ایم اگرچه آنتی‌بیوتیک‌ها لازم هستند و به ما خیلی کمک کرده‌اند؛ ولی تا جایی که لازم نیست، استفاده نکنیم و  ما مدام در حال نابودی این باکتری‌ها در  بدن خود هستیم‌. ۵۰ تا ۱۰۰ سال پیش ما بیماری کولیت و بیماری گوارشی نداشتیم، پس آنچه که ما داریم مربوط به جسم ما است؛ یعنی اعتیاد به جسم ما کاملاً بستگی دارد وقتی که به جسم بستگی داشته باشد، تمام سیستم‌هایی که می‌خواهند با معنویت‌، نگهداری در کمپ، با یوگا و ورزش اعتیاد را ترک کنند این‌ روش‌ها همه نادرست و غلط هستند ممکن است که به ترک اعتیاد برسند، اما به درمان نه. چون ریشه در ساختمان جسم دارند‌.

این‌که تریاک را به‌عنوان شاخص‌ در‌نظر می‌گیریم؛ چون تریاک از هزاران سال پیش بوده‌، مشتقات و آلکالوئید‌های مفید و موثر‌ی دارد‌. روی برنامه مواد مخدر دستور ژن‌ها اثر می‌گذارد و ژن‌هایی که DNA ما هستند، مثل کتاب آسمانی‌ فرمانی را که صادر می‌کنند آن‌ را RNA  اجرا می‌کند‌. DNA ژن به RNA می‌گوید: مثلاً انکفالین تولید کن و باید سریع آن را تولید کند‌. پس اعتیاد روی این‌ها تخریب و اثر می‌گذارد و باعث می‌شود از کار بیفتند.
وقتی از تریاک می‌گوییم: تریاک یعنی یک ماده مخدر و ماده اعتیاد‌آور که ما با این‌چنین چیزی مواجه هستیم و هیچ‌کدام از متخصصین ما این‌طوری به تریاک نگاه نمی‌کنند، تا ما جزئیات را نشکافیم نمی‌توانیم به مطالب برسیم. بشکافید آنچه شکافتنی نیست و در دل سنگ بروید و ترکیبات را جدا کنید‌؛ یعنی جدا‌کردن مسائل‌.
افرادی که می‌گویند: تریاک سم است حالا ببینیم کدام یک از ترکیبات یا مشتقات تریاک سم است که سم‌زدایی کنیم. تریاک علاوه‌بر آلکالوئید‌های موثر (مشتقات) شامل موم، کائوچو، املاح‌معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، استات‌ها، مواد قندی و همچنین دارای اسید کلونیک، اسید لاکتیک و مواد خنثی‌ است‌. آلکالوئید‌های تریاک که تاکنون از آن استخراج گردیده ۲۵ نوع است که از بین آن‌ها ۶ آلکالوئید‌ مهم به‌مقدار نسبتاً زیاد در آن‌ یافت می‌شود‌. مورفین در تریاک ۳ تا ۲۳ درصد یافت می‌شود و تریاک بستگی به روش کاشت آن دارد که در کجاست‌، مثلاً تریاک افغانی معمولاً ۱۰ درصد مورفین دارد‌، کدئین پرفروش‌ترین ماده جهان است که این‌ هم سم نیست‌. نارسئین ۰/۱ تا ۰/۴ درصد‌، نارکوتین‌، تبائین، پروتوپین و پاپاورین که از دیگر ترکیبات تریاک هستند که این‌ترکیبات شیمیایی همه مصارف پزشکی دارند‌.
در اشخاص بزرگسال مصرف  ۱ تا ۱/۵ گرم تریاک یا ۰/۱ تا ۰/۱۵ گرم مورفین معمولاً اثر کشنده دارد‌. اگر کلفتی لوله خودکار را در‌نظر بگیریم البته یک‌ذره کلفت‌تر از لوله خودکار به‌اندازه یک‌تیغ صورت تراشی از آن لوله جدا کنیم برابر با ۵ گرم یا یک‌مثقال می‌شود و مصرف یک‌گرم از آن منجر به مرگ می‌شود‌.
در مسمومیت از تریاک، ابتدا حالت تحریکی و عوارضی نظیر سنگینی سر، سر‌گیجه و احساس گرما حاصل می‌گردد‌. سپس تشنگی عارض می‌شود و مخاط دهان، خشک می‌گردد و نبض به سرعت می‌زند‌. در این‌حالت، مسموم شدیداً احساس خواب آلودگی می‌کند وبه خواب عمیقی فرو می‌رود؛ به‌طوری‌که در مقابل آن نمی‌تواند مقاومت کند‌. با پیش آمدن این وضع، مردمک چشم تنگ می‌گردد و در مقابل نور نیز هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهد‌. تدریجاً تنفس، کند می‌شود به‌طوری‌که تعداد دفعات آن به ۴ تا ۵ بار در دقیقه می‌رسد. در این موقع، عرقی سرد روی سطح بدن مسموم می‌نشیند و توقف حرکات تنفسی وسپس مرگ در طی چند ساعت یا بیشتر، پیش می‌آید‌. برای رفع مسمومیت از تریاک یک فنجان قهوه و مقداری الکل مصرف می‌گردد‌.
شخصی را در نظر می‌گیریم که مصرف‌کننده تریاک است و شکل مصرفش چه‌ خوراکی، چه کشیدنی وچه به‌صورت تزریق باشد اگر به‌هر دلیل بخواهد تریاک مصرفی خود را قطع کند چه اتفاقی می‌افتد؟ در ابتدا هیچ اتفاقی نمی‌افتد و بستگی دارد که شخص چه‌طور مصرف می‌کند‌. قدر مسلم چند ساعت پس از زمانی‌که باید مصرف کند، مصرف نمی‌کند و جسم او عکس‌العمل‌هایی از خود نشان می‌دهد‌.

تهیه و ارسال مطلب: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا ( لژیون دوم  )

همسفران نمایندگی بیستون 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .