English Version
English

راهنما، همواره باید با عشق خدمت کند

راهنما، همواره باید با عشق خدمت کند

هفتمین جلسه از دوره سی‌‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی صائب تبریزی به نگهبانی همسفر معصومه، دبیری همسفر مینا و استادی همسفر لیلا با دستور جلسه «هفتۀ راهنما» در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان، دبیر و ایجنت محترم بسیار سپاسگزارم که به من اجازه خدمت در این جایگاه را دادند. ابتدا هفته راهنما را خدمت اولین راهنمای کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس و خانم آنی بزرگوار و خانم آنی، خانم شانی و استاد امين تبریک عرض می‌کنم و خدمت تمام‌ راهنمایان کنگره ۶۰، در سطح کشور این هفته عزیز را تبریک عرض می‌نماییم. تبریک ویژه خدمت ایجنت محترم خانم منیره در بخش همسفران و خدمت ایجنت محترم جناب آقای پویا در بخش مسافران‌ که این دو عزیز هم در حیطه راهنمایی و هم در جايگاه ایجنتی درحال‌خدمت هستند.
دستور جلسه این هفته، هفته جشن راهنما است. وظيفه ما در این هفته‌ این است که در تمام قسمت‌ها از این عزیزان قدردانى و تشکر کنیم. هر فردی در کنگره، بدون آموزگار و راهنما نیست و هر شخصی در هر جايگاهی حضور دارد و درحال‌خدمت است دارای راهنما و آموزگار است، مثلاً در قسمت ورزش، درمان سیگار، درمان تغذیه سالم و یا راهنمای موسيقی و... درحال‌خدمت در قسمت‌های مختلف هستند.
برای اینکه فردی بتواند در کنگره ۶۰ به جايگاه راهنمايی برسد، باید از موانع خیلی سختی عبور کند. در کنگره راهنما به شخصی اطلاق می‌شود که درگذشته درگیر بیماری اعتیاد و در دام اهریمن و تاریکی‌ها بود و توانسته است با ورود به کنگره ۶۰ و به اجرا در آوردن روش DST به درمان برسد. راهنمايی در کنگره‌ هم در بخش مسافران‌ و هم در بخش همسفران وجود دارد که بعد از رهایی و دریافت گل رهایی از دستان آقای مهندس حتماً باید چهل سی‌دی نوشته شده باشد و در صورت عدم نوشتن چهل سی‌دی نمی‌توانند در آزمون راهنمایی شرکت کنند و همچنین باید از قسمت مرزبانی تأیید صلاحیت شوند.

مهم‌تر از همه اخلاق در کنگره بسیار حائز اهمیت است، همچنین در بخش مسافران برای دریافت شال راهنمایی، بایستی درمان سیگار انجام‌گرفته باشد و پیمان وادی هشتم نیز اجرا شده باشد و به نزد آقای مهندس رفته و پيمان بسته و شال راهنمايی را دریافت می‌کنند و در سال آتی آقای مهندس تأکید کرده‌اند که برای دريافت شال راهنمایی باید تمام راهنمایان وزن ایده‌آل و متعادلی داشته باشند.
راهنما بايد فردی عاشق به خدمتگزاری باشد و عاشق این باشد که به فردی که در حال مصرف مواد مخدر است و در دام اعتیاد گرفتار شده، بتواند به او کمک کند. اگر گفته می‌شود بند اهریمن، چیز ساده‌ای نیست و نباید از آن ساده گذر کنیم و کسی که در بند اهریمن گرفتار شده است، در واقع در بند تمام ضد ارزشی‌ها غوطه‌ور است، ضد ارزشی‌هایی مانند کینه، نفرت، دروغگویی و منیت و... گرفتار شده است.
راهنمایان مانند مادری هستند که بدون توقع و با هيچ‌گونه چشم داشتی به رهجویانشان آموزش می‌دهند و راهنمایان از تمام کارهای ضروری و روزمره خودشان با عشق می‌گذرند تا خانواده‌ای را از بند تاریکی‌ها نجات دهند. بسیاری از راهنمایان شاغل هستند، ولی بااین‌وجود، مرخصی می‌گیرند و در جلسه در کنار رهجویان حضور می‌یابند، چرا که عاشق خدمت به انسان‌های دردمند هستند تا با کمک و همیاری خداوند انسان‌ها را به‌طرف روشنايی و نور هدایت کنند و به فرمان عقل نزدیک شوند.
جایگاه راهنمایی فقط در گرو عشق می‌تواند به کار خود ادامه دهد ولاغیر... همه راهنمایان در ابتدای ورود به‌ کنگره همه در سفر اول و یا دوم بودند و هیچ شالی بر گردن نداشتند؛ ولی با کوشش و تلاش با عشقی که به کنگره داشتند توانستند شال راهنمایی را دریافت کنند. وظیفه رهجویان هم در مقابل این‌همه عشق و محبت و از خودگذشتگی، گوش‌به‌فرمان بودن راهنما و اطاعت امرکردن و با خواست قلبی قوی در آزمون‌ها شرکت‌کردن، تا به هم‌نوعان و هم‌دردان خودیاری کنند و همچنین با کاربردی‌کردن تمام آموزش‌ها به هدف نهایی برسند.
ما درهرحال باید سپاسگزار راهنمایان و استادانمان باشیم و خالصانه از استادان خود تقدیر و تشکر کنیم و این تشکر باید به‌صورت قلبی و زبانی و هم به‌صورت پاکت تقدیر کنیم. من به نوبه خودم از راهنمای عزیزم خانم شعبانی و از راهنمای ویلیام خودم خانم اعظم جلالی عزیز تشکر می‌کنم و امیدوارم قدردان زحمات این عزیزان باشم.

عکاس: همسفر شادی (مرزبان خبری)
تایپ: همسفر شبنم، راهنما همسفر مریم (لژیون اول)
ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .