English Version
English

درمان اعتیاد به سیگار در لژیون ویلیام وایت

درمان اعتیاد به سیگار در لژیون ویلیام وایت
سه شنبه 08 اسفندماه 1396 لژیون درمان اعتیاد به سیگار کمک راهنما مسافر احسان مانند سایر لژیون های ویلیام وایت در نمایندگی میرداماد رأس ساعت 15:45 آغاز به کار نمود!

 
خلاصه سخنان استاد:

ابتدا باید بگویم که براستی در کنگره، زمان چقدر به سرعت می گذرد...
امروز موضوع جلسه درختکاری است و تا جایی که بشود سعی می کنیم در مورد درخت صحبت بشود. شاید هم برخی بگویند که اصلاً این موضوع چه ربطی به درمان سیگار دارد؟!
همان طور که در کلام الله هم اشاره می شود که: نشانه های ما، درون و بیرون شما قرار دارد، پس با نگاه به بیرون، می توان خیلی مطالب را درون خود پیدا کرد، همانطور که استاد جهان بینی آقای امین، خیلی از مسائل جهان بینی درون را با الگو گرفتن از جهان بیرون برای ما تشریح می نمایندو از مثال های فیزیک استفاده می کنند و به درون ارتباطش می دهند.
اما بهتر است به درخت بپردازیم و ببینیم چه چیزهایی را می توان از آن، به عنوان نشانه، برای خودمان دریافت کنیم؛ زیرا اگر حرکت یا سفر، بخواهد حرکت کامل و جامعی باشد، باید بعد از نگاه به بیرون، به درون پرداخت و با این رفت و برگشت های درون و بیرون، دانایی حقیقی شکل می گیرد.
آن چیزی که من خیلی به آن توجه می کنم(مخصوصاً با دیدن درخت) مبحث‌رشد است. همانگونه که یک‌باغبان هم مراقب رشد درخت های خویش است. من هم اگر بخواهم به خودم توجه کنم بایستی ببینم چقدر رشد کرده ام؟! اگر وارد لژیون ویلیام وایت شده ام ببینم چقدر رشد کرده ام؟! هر بذری که کاشته می شود بایستی مورد توجه قرار گیرد و رشد و تکمیل آن بررسی شود و آن را با تصویری که روز اول برای آن کشیده بودم، بسنجم.
البته رشد هم بایستی رشد سالمی باشد. با در نظر گرفتن پیام استاد سیلور در این موضوع، باید بگویم رشدی سالم است که هم برای خود شخص میوه داشته باشد و هم برای دیگران؛ و دیگران هم از آن بهره بگیرند و برایشان آثاری داشته باشد.
اصولاً درخت یکی از خادم ترین موجودات در هستی است. سایه، میوه، کاربردهای طبی ای که دارد، چوب و همهء محصولات آن قابل استفاده است و به انسان، سایر گیاهان و جانوران و هرآنچه در هستی هست، خدمت می کند. و این در کنار رشدی است که خود دارد.
برای رشد هم بایستی به چند فاکتور توجه داشت؛
یکی اینکه باید به دقت به کارها نگریست و آنها را به پیش بُرد. کسی رشد ‌پیدا می کند که دقیق و عقاب وار باشد و در اینصورت متوجه نقص ها و‌ مسائل خود هست  و میداند که چه زمانی بایستی چه کاری را انجام دهد و وجهه درونی و‌بیرونی را در نظر می گیرد.
دیگر اینکه؛ باید حوصله داشت و بی صبری هم کارها را خراب می کند. خیلی اوقات خواستهء پیشرفت داریم، هم برای خود و هم برای جامعه؛ ولی بایستی بدانیم که رسیدن به هر جایگاه و‌پتانسیل، به آسانی نیست و بایستی خیلی مسائل در شخص شکل بگیرد(مانند فرایند دانایی) و برای این امر، بایستی حوصله به خرج داد؛ برای جمع آوری اطلاعات، برای تفکر، برای ارتباط با دیگران و... که این یعنی در نظر گرفتنِ پارامتر زمان.
سفر دومی ها حتماً بایستی درخت بکارند تا این رشد را در صور آشکار مشاهده کنند. من هم در محل کار، خانه و‌ فضای سبزی که در آن ورزش میکنم، هرکدام دو درخت کاشته ام و مرتباً به آنها نگاه میکنم و روزهایی که عجول می شوم برای رسیدن به خواسته های مختلفی که دارم، به درخت ها نگاه می کنم و می بینم که هنوز کوچک اند و رشد خاصی نداشته اند و به خودم میگویم پس من هم باید آرام آرام رشد کنم و زمان را مد نظر داشته باشم.
از درخت می شود مراحل تغییر، تبدیل و ترخیص و ذره ذره بودنِ تغییرات را به خوبی در یافت. و برای همین ذره ذره بودنِ تغییرات است که چندان متوجه تغییرات درون خود نمی شویم.
و پس از آن جلسه را برای مشارکت، به اعضای لژیون سپردند...

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .