English Version
English

راهنما راه را به ما نشان می‌دهد، این بستگی به خود ما دارد که چطور حرکت کنیم (نمایندگی شیروان)

راهنما راه را به ما نشان می‌دهد، این بستگی به خود ما دارد که چطور حرکت کنیم (نمایندگی شیروان)

یازدهمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی شیروان، با استادی راهنما مسافر نجمه، نگهبانی مسافر فاطمه و دبیری مسافر سمیه، با دستور جلسه "هفته راهنما" روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت 13:30 آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان نجمه هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم و خدا را شاکرم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم و کنار هم آموزش می‌گیریم. همان‌طور که می‌دانید در کنگره چهار جشن بزرگ وجود دارد که بسیار باشکوه برگزار می‌شود؛ هفته راهنما، هفته همسفر، هفته مرزبان و ایجنت و هفته دیده‌بان.
دستور جلسه امروز "هفته راهنما" است. راهنما یعنی کسی که راه را نشان می‌دهد، کسی که باتجربه است، این مسیر را طی کرده و به کسانی که در تاریکی و دام اعتیاد گرفتار هستند کمک می‌کند. وقتی وارد کنگره می‌شویم، راهنمایان تازه واردین با شال مغز پسته‌ای به ما کمک می‌کنند و آموزش می‌دهند. ما سه جلسه به عنوان مهمان می‌آییم، وقتی سه جلسه تمام شد با حس خودمان راهنما انتخاب می‌کنیم و راهنمای تازه واردین ما را به لژیون معرفی می‌کند.
راهنما ۱۰ الی ۱۲ ماه وقت خود را برای رهجوها می‌گذارد. هنگامی که من سفر اولی بودم، با خودم می‌گفتم؛ چطور ممکن است خانم مریم و خانم ناهید با وجود این همه مسائل و مشکلات یک جلسه هم غیبت ندارند؟ چون همه افراد در زندگی یکسری مشکلات دارند. راهنماها در زمان کرونا نیز حضور داشتند و این موضوع برای من یک دلگرمی بود. وقتی دیدم خانم مریم با تمام وجود برای من زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند، مشتاق شدم من هم راهنما شوم و وظیفه خودم دانستم که راهشان را ادامه دهم، چون در هیچ کجا این حال خوب را پیدا نمی‌کردم.
من با هر روش دیگری می‌خواستم اعتیادم را درمان کنم، به نتیجه نمی‌رسیدم. مثلاً اگر به کمپ می‌رفتم، باید حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان پرداخت می‌کردم تا پذیرش شوم، اگر به کمپ خصوصی می‌رفتم باید ۵۰ الی ۶۰ میلیون می‌پرداختم، و به درمان هم نمی‌رسیدم. ولی در کنگره با روش DST و با کمک آموزش‌ها و عشق و محبت راهنما و سایر خدمتگزاران به این جایگاه رسیدم.
کنگره آدمی مثل من را که حتی نمی‌توانستم درست صحبت کنم، به اینجا رساند. راهنمایم به من کمک کرد صحبت کردن را یاد بگیرم و خودم را ارتقا بدهم، و به من مسیر‌ درست را نشان داد. من راه درست را پیدا کردم و توانستم با تمام وجود، قوی و پرقدرت حرکت کنم، و فقط بر روی هدفی که دارم تمرکز نمایم.
راهنما راه را به ما نشان می‌دهد، این بستگی به خود ما دارد که چطور حرکت کنیم. در این هفته زیبا ما باید قدردانی کردن را یاد بگیریم و سپاسگزار باشیم. جناب مهندس همیشه در سی‌دی‌هایشان به این اشاره می‌کنند که انسان موجودی است که به رب خود ناسپاسی می‌کند. اولین رب ما خداوند است، و ما همیشه ناسپاس و ناشکر هستیم.
در کنگره باید این آموزش را به زیباترین حالت ممکن انجام دهیم و از راهنمای عزیز خودمان قدردانی کنیم. راهنمایی که بدون هیچ چشم‌داشتی ۱۱ تا ۱۲ ماه از وقت خود را در اختیار ما قرار می‌دهد و در قبالش هیچ پولی دریافت نمی‌کند. اما چطور یک راهنما به این نقطه می‌رسد که بدون هیچ چشم‌داشتی و با تمام وجود برای حال خوش هم نوع خودش تلاش کند؟ آیا چیزی به غیر از خدمت عشق بلاعوض به هم نوعان می‌تواند باشد؟
هنگامی که به منبع عظیم کنگره 60 متصل می‌شوید، معجزات زیادی رخ می‌دهد، فقط باید در مسیر حرکت کنیم. در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر برای شرکت در آزمون کمک راهنمایی ثبت‌نام کرده‌اند. آقای ویلیام وایت دیده‌بان روابط بین‌الملل به آقای مهندس گفته‌اند؛ با این آمار و ثبت‌نام‌هایی که انجام شده، می‌توانید یک جهان را نجات دهید، و این اصلاً باورکردنی نیست!
انتخاب راهنما در کنگره طی مراحل خاصی صورت می‌گیرد. از این ۹ هزار نفر، حدود 10 الی 15 درصد قبولی داریم. این‌طور نیست که هر کسی راحتی شال نارنجی دریافت کند. یک راهنما قبل از هر چیزی باید تمام منابع را مطالعه کند، که شامل کتاب‌ها، جزوات و سی‌دی‌ها هستند. امسال تعداد سی‌دی‌ها نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است. بعد از این‌که در آزمون قبول شدیم، باید سر لژیون‌ها کارآموزی کنیم، برای مصاحبه به تهران برویم و مراحل دیگری را پشت سر بگذاریم.
امیدوارم در این هفته باشکوه قدردانی کردن را یاد بگیریم و به بهترین شکل ممکن از راهنمای خود قدردانی نماییم.

تایپ: مسافر سمیه- نمایندگی شیروان
ویرایش: مسافر فاطمه- نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر سارا- نمایندگی آکادمی
ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .