English Version
English

قدردانی یعنی دیدن زحمات راهنما

قدردانی یعنی دیدن زحمات راهنما

سومین جلسه از دوره پنجاه و چهارم کارگاه‌هاي آموزشي خصوصی کنگره ۶۰، نمايندگي پروين اعتصامي اراک، با استادي راهنما مسافر حامد، نگهباني مسافر سعید و دبيري مسافر محسن با دستور جلسه «هفته راهنما» روز يكشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حامد هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه نشستم و هفته راهنما را به همه راهنمایان کنگره۶۰، در رأس به آقای مهندس تبریک می‌گویم و بعد از راهنمای خوبم تشکر می‌کنم. البته که بحث تشکر نیست، مسئله اصلی دیدن است این‌که یک انسان بتواند ببیند که  راهنما چگونه حرکت می‌کند و چه چیزی را در وجود رهجو می‌بیند، کلامی از حضرت علی است که میگوید: هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد، تا ابد بنده او هستم. در سی دی معلم آقای امین می‌گوید: رب زمینی،  در واقع معلم را می‌گوید. معلم رب ما است و اگر ما می‌خواهیم به خداوند برسیم و خداوند را پیدا کنیم باید یک راهنما یا یک مربی  در زمین بیابیم؛ این‌گونه می‌توانیم به خداوند نزدیک‌تر شویم.

همین‌طور که استاد امین در سی‌دی معلم میگویند: خداوند بر اساس  علمی که دارد عالم را اداره می‌کند و به آن حکومت می‌کند و فرمانروایی می‌کند، انسان هم وقتی مربی و معلم  دارد در واقع  علمی که درون  خودش است و علمی که درون روح خودش است و  علمی که انسان را میخواهد هدایت کند را راحت‌تر پیدا می‌کند و این مسئله مهمی است که ما باید به آن توجه کنیم.
من مسئله ز گهواره تا گور دانش بجوی  را یادم رفته بودم و فکر می‌کردم تا یک اندازه مشخصی لازم است که یاد بگیریم ولی موقعی که وارد کنگره شدم دیدم نه ما در هر جایگاهی  که هستیم باید آموزش بگیریم.   در کنگره دیدیم هر کس در هر جایگاهی که هست در حال آموزش و یادگیری است و هر روز درحال تغییر است در حال حرکت است و ما باید حرکت کنیم، اگر حرکت نکنیم در جا می‌زنیم و می‌مانیم و فکر می‌کنیم خیلی بلدیم.

در واقع برای خود من فکر می‌کردم خودم همه چیز را بلدم و می‌توانم خودم را کنترل کنم و خودم را پیدا کنم و وارد اعتیاد شدم می‌توانم خارج شوم. آن زمان بلد نبودم فکر می‌کردم می‌توانم خودم خارج شوم وچون دانشی نداشتم و نمی‌دانستم باید فرمانروایی، معلمی یا مربی ای داشته باشم.خداوند به هر روشی الهامات خود را به ما می‌رساند به وسیله پدر، مادر، دوست این الهامات به من می رسد ولی من قبول نکردم. امام علی میفرمایند: انسان کسی است که از تجربه دیگران استفاده می‌کند. خیلی موضوعات است که به واسطه راهنمایان انتقال پیدا می‌کند و تعدادی از انسان‌ها دریافت می‌کنند وبه صورت مستقیم حرکت می‌کنند وبه رهایی می‌رسند ولی تعدادی هم نه! خودشان باید تجربه کنند.
این‌‌که حضرت علی می‌گوید هرکس کلمه ای به من بیاموزد من بنده او هستم یا اینکه احمق ترین انسان کسی است که از تجربه دیگران استفاده نکند این دوجمله تکمیل کننده هم هستند و ما نمی‌توانیم همه چیز را تجربه کنیم وباید از یک مربی یاد بگیریم.

راهنما می‌تواند از تجربیات استفاده کند حالا انتقال می‌دهد به رهجویلن دیگر و تجربه آن‌ها به صورت چرخشی انتقال می‌یابد. این هفته بزرگ را به همه کسانی که به ما یاد دادند و کمک کردن تا آموزش بگیریم تبریک می‌گویم و باید به نحو احسن از آن‌ها تقدیر و تشکر بکنیم و راهنما در این سفر همه احوالات ما را متوجه می‌شود و بسیار بسیار به ما کمک می‌کند راهنماها نسبت به رهجویانشون حس خوبی دارند. متشکرم که به صحبت های من گوش دادید‌.
تایپ: مسافر محمد لژیون ۱۷
عکس: مسافر عادل
تنظیم و ویراستاری: مسافر اصغر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .