English Version
English

، هیچ نفسی نیست بدون آنکه بر او نگهبانی باشد

، هیچ نفسی نیست بدون آنکه بر او نگهبانی باشد

یاد الله در همه‌جا، یاد خود از قطره به اقیانوس است

قسم به آسمان و طارق، چه چیز آگاه ساخت تو را که چیست طارق؟ ستاره‌ای درخشان است، هیچ نفسی نیست بدون آنکه بر او نگهبانی باشد «فرازهایی از کلام‌الله مجید»
سلام بر همه خوبان
_ اصولاً راهنما کیست و راهنما شدن چه مراحلی دارد؟
در کنگره ۶۰ به فردی راهنما گفته می‌شود که بعد از مصرف مواد مخدر و رسیدن به رهایی و درمان اعتیاد با متد DST و به تعادل رسیدن شهر وجودی او شامل جسم، روان و جهان‌بینی، آموزش‌های کنگره ۶۰ را گذرانیده و در امتحان داخلی راهنمایی کنگره ۶۰ که به‌منظور انتخاب راهنمایان جدید برگزار می‌گردد شرکت نماید و قبول شود. سپس از مرزبانی نمایندگی خود نمره انضباط بگیرد و همچنین نظریه تائید توسط راهنمای خود را نیز بگیرد. با در دست داشتن فرم درخواست راهنمایی و معرفی‌نامه تربیت‌بدنی باید به مصاحبه حضوری برود و بعد از طی کردن تمام این مراحل باید تأییدیه و بعد امضای دیده‌بان راهنمایان و در آخر به امضای نگهبان کنگره ۶۰ برسد. درنهایت بایستی پیمان راهنمایی را انجام دهد تا شال نارنجی را که نشان راهنمایی است و با اجازه دیده‌بان راهنمایان برای تشکیل لژیون لازم است را از دست نگهبان کنگره ۶۰ دریافت نماید.
ما همواره باید آگاه باشیم و بدانیم که راهنما کیست و چه جایگاهی دارد و برای رسیدن به این جایگاه چه مسیر سخت و طولانی را پشت سر گذاشته است..؟! و هیچ هدفی جز انتقال علم و دانش کنگره ۶۰ به ره‌جو و همچنین پرورش راهنمایان شایسته جدید و از همه مهم‌تر عاشق به رهایی رساندن ره‌جو از بندهای تاریکی جسم و روان است. و من به‌عنوان ره‌جو به‌پاس قدردانی و تشکر از این‌همه عشق و محبت و دوستی، اولاً چه چیزی بهتر است از گوش‌به‌فرمان بودن و قرار گرفتن در قالب کنگره ۶۰ که خواست او نیز چنین است، و ثانیاً تقدیر و تشکر با پاکت که رسم دیرین و فرهنگ ما ایرانیان متمدن و یکی از نشانه‌های کاربردی نمودن آموزش‌های کنگره ۶۰ هست. البته همگان به نیک می‌دانند که پیامبران الهی بزرگ‌ترین راهنمایان بشر هستند و کلیه موجودات هستی به سهولت در حال تکثیر هم نوع خودشان هستند اما تکثیری که مشکل به نظر می‌رسد تکثیر دانایی انسان است، زیرا خارج کردن از ظلمت اعتیاد و ظلمات دیگر کاری است بالا و ارزشمند که راهنما این کار را انجام می‌دهد و همچنین آموزش‌های لازم را می‌دهد تا خود بهتر آموزش ببیند، زیرا می‌دانیم که جملگی هنوز در ابتدای خط و خطوط یادگیری هستیم...
راهنمایان مصداق «وَالسابِقوُنَ السابِقوُن اُولئکَ المُقَربون» هستند (و سبقت گیرندگان مقدم هستند و آن‌ها همان مقربان خدایند) که بر این مبنا، بنیان کنگره ۶۰، آن پیر فرزانه ما، پیام هفته راهنما در سال ۱۴۰۳ را این‌چنین بامعنا فرمودند که:
ما همه راهنمایان همه باهم کمر خم کردیم و زانوان خود را بر روی خاک نهادیم و از سجده‌ای آغاز نمودیم برای شکرگزاری از انجام این عمل عظیم که همانا خروج از جهان ظلمت بود و پیوستن به جهان نور و روشنایی، و هم‌اکنون ما هم آموزش‌دیده‌ایم تا بتوانیم به انسان‌های دربند خدمت کنیم، زیرا خودت گفتی که اگر فردی را احیا کنیم، گویی تمام ساکنین زمین را احیا کرده‌ایم و اگر فردی را نابود کنیم، گویی همه را نابود کرده‌ایم، پس یاری‌مان ده تا خدمتگزار دردمندان باشیم نه آقا و سرور آن‌ها.
و در آخر:
هفته راهنما را خدمت جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان و همچنین بر راهنمایان جناب مهندس و تمامی راهنمایان عزیز سرزمینم مبارک و پر شگون باد، جملگی شادباشید و مستدام.
با احترام،
مسافر محسن از لژیون ۴ نمایندگی صالحی
۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ - ۲۵/آپریل/۲۰۲۵

 

تایپ و تنظیم: مسافر هادی لژیون شانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .