English Version
English

كارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ هفته دیده بان

كارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ هفته دیده بان

سومین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم نمایندگی آکادمی با استادی آقای امین دژاکام با دستور جلسه "هفته دیده‌بان "برگزار شد.

سخنان استاد:

وظیفه‌ای که دیده‌بان دارد این است ببیند آیا در چه قسمت‌هایی از کنگره مشکلی هست یا نیازی  دارد. اگر در عملکرد باشد بررسی می‌کنند که آیا می‌شود عملکرد را بهتر کرد و این‌که آیا در جایی نقص قانونی و کم‌وکاست وجود دارد و از این قبیل کارها.

ما چیزی به‌عنوان توقع مطرح نمی‌کنیم ولی چیزی که وجود دارد این است که سعی می‌شود کارهایی انجام بشود که اعضای کنگره یک محیط امن و خوبی داشته باشند، برای این‌که بتوانند رشد کنند و درگیر حاشیه نشوند و قوانین بتواند به‌خوبی انجام شود. بیشتر دغدغه‌ای دیده‌بان‌ها این است که کنگره خوب کار کند و اگر اشکالاتی دارد در قالب قوانین جدید برطرف شود. سعی می‌کنند قوانینی که وجود دارد به شکل مطلوبی اجرا شود.

اعضای کنگره اگر بخواهند در جهت پیشبرد اهداف کنگره از تجربیات اساتید و بزرگان استفاده کنند هر یک براساس نقشی که انتخاب کرده و بازی که می‌کنند می‌توانند این قضیه را پیدا کنند.

مثلاً وقتی مشارکت می‌کنند و در یک سری از فعالیت‌ها خدمت می‌کنند، با یکسری افراد خودبه‌خود ارتباط برقرار می‌شود. وقتی می‌خواهد یک سری کارها را انجام بدهد.

مثلاً افراد در کنگره می‌خواهند در جایی یک همایشی انجام دهند و به یک‌جایی وارد می‌شوند و دیده‌بانی آنجا کارها را به عهده می‌گیرد و انجام می‌دهد و یکسری می‌آیند و حضور پیدا می‌کنند. همین حضور است که باعث می‌شود در کنار یکسری افراد قرار بگیرد.

مثلاً من وقتی فقط کار خودم را انجام بدهم یا خانه باشم یا فقط یک ساعت خاصی بیایم و بروم و دیگر به هیچ‌چیز کاری نداشته باشم، طبیعتاً از یکسری ارتباطات و اتفاقات محروم می‌شوم.

پس مهم‌ترین موضوعی که در قسمت آموزش در کنگره برای ما وجود دارد حضور داشتن است. فقط کافی است باشیم، وقتی‌که باشیم خیلی از اتفاقات می‌افتد و با یکسری افراد خودبه‌خود ارتباط برقرار می‌شود و آنجا هست که من باید در کنار شخصی باشم که از او چیزی یاد بگیرم و آن اتفاق می‌افتد به‌شرط این‌که حرف گوش کنم.

 

تایپ همسفر وفا لژیون ششم

همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .