English Version
English

همه به هم عشق می‌دهند

همه به هم عشق می‌دهند

همسفر اشرف راهنمای تازه‌واردین از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه «هفته راهنما» چنین نوشت:
در ابتدا این هفته را به جناب مهندس و خانواده محترم‌شان، تمام راهنمایان کنگره ۶۰، راهنمای مسافرم و راهنمای خودم خانم شهره تبریک می‌گویم. جایگاه راهنما در کنگره ۶۰ بسیار مهم است. شکرگزاری یعنی تشکر کردن و باید در ۳ مرحله باشد: تشکر با زبان، تشکر با دل و تشکر با عمل، سه نوع تشکر هستند. یکی از مسائل مهمی که ما در کنگره یاد می‌گیریم تشکر کردن است. برای مثال: تشکر از رب یا پروردگار، تشکر از پدر و مادر، تشکر از معلم یا راهنما و...
تشکر نباید فقط با زبان باشد، باید به‌صورت عملی و دلی هم باشد، در کنگره ما باید از راهنما با پاکت دادن تشکر کنیم یا وقتی جشن همسفر می‌شود تمام مسافران کنگره با پاکت از همسفر خود قدردانی و تشکر می‌کنند، در کنگره ۶۰ همه‌چیز برمبندی عشق و محبت است. تشکر و قدردانی هم بدون هیچ چشم‌داشتی صورت می‌گیرد همه به هم عشق می‌دهند چه راهنما، چه رهجو، چه ایجنت و چه مرزبانان، همگی به همدیگر عشق می‌دهند.

با در آغوش گرفتن به هم حس قشنگی می‌دهند که این‌ها جزء رسوم کنگره هست و همین محبت است که همه را در کنار هم نگه داشته است. راهنما مثل یک مادر یا پدر دلسوز در کنار ره‌جو قرار دارد و تمام مشکلات رهجو را با صبوری، مهربانی و آرامش به دوش می‌کشد و تمام مدت سعی می‌کند حال رهجو را خوب کند. راهنما به هر طریقی می‌تواند راه را به رهجو نشان بدهد؛ اما لحظه‌به‌لحظه در کنار رهجو حرکت می‌کند و آموزش می‌دهد. من در تمام طول سفرم مشکلات زیادی داشتم و مسافر ویلیام بودم، راهنمای خوبم خانم شهره با صبوری در کنارم بودند تا من به رهایی و حال خوش برسم.

من آن‌قدر وابسته راهنمای عزیزم بودم که صندلی‌ام باید کنار خانم شهره می‌بود حتی از خانواده‌ام به من نزدیک‌تر بود؛ چون حال خوبم را مدیون ایشان بودم. خیلی دوستشان دارم، برایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم و قدردان تمام زحماتشان هستم. ازخانم فاطمه تشکر می‌کنم که این خدمت را به من واگذار کردند تا بتوانم از خانم شهره تشکر و قدردانی کنم. از جناب مهندس و خانواده محترمشان هم کمال تشکر را دارم که اولین راهنمایان کنگره ۶۰ هستند؛ برایشان از خداوند سلامتی و طول عمر خواهانم.

نگارش: راهنمای تازه‌واردین همسفر اشرف
ویرایش: همسفر غزل رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون چهاردهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .