English Version
English

سفید‌پوشان مهربان

سفید‌پوشان مهربان

معنی کلمه راهنما یعنی نشان‌دهنده راه. در کنگره‌۶۰ راهنما به کسی گفته می‌شود که خود یا خانواده‌اش تجربه مصرف مواد مخدر را داشته و از بند اعتیاد رها شده باشد. راهنما می‌تواند تجربیات خود را در اختیار دیگرانی که خواهان رهایی از بند مواد‌مخدر و دوری از ضد‌ارزش‌ها هستند قرار دهد تا طعم خوش رهایی را بچشند.

در کنگره‌۶۰ فردی که می‌خواهد راهنما شود باید از فیلترهای زیادی عبور کند، که رهایی از بند مواد‌ مخدر یکی از این فیلترها است. فرد بعد از رهایی از مواد مخدر و نوشتن ۴۰ سی‌دی اعلام شده و درمان سیگار می‌تواند در آزمون راهنمایی شرکت کند. این شخص باید تمام متون کنگره را مطالعه کند تا بتواند نمره قبولی را از فنی و جهان‌بینی اخذ نماید.

این اول راه برای شخصی است که می‌خواهد راهنما شود. بعد از قبولی در آزمون باید توسط شخص مورد تأیید کنگره به صورت حضوری مصاحبه‌ای انجام دهد. در مرحله بعدی باید وارد دوره کارآموزی شود و در چند لژیون به صورت مهمان قرار بگیرد تا از تجربیات دیگر راهنمایان بهره‌مند شود؛ حتی راهنما باید اصول تغذیه سالم را رعایت کند و وزن ایده‌آلی داشته باشد تا بتواند شال مقدس راهنمایی را دریافت کند.

مرحله سخت و سهلی پیش روی راهنما است که باید تزکیه و پالایش‌های زیادی انجام دهد؛ چون او خود یک الگو است، باید حرف و عملش یکی باشد و نمی‌تواند در ظاهر حرف‌های قشنگ بزند؛ اما در عمل طور دیگری رفتار کند. او از عصاره جان خود به رهجویانش می‌بخشد. راهنما چراغ به‌ دست می‌گیرد، راه پر‌فراز‌ونشیب را هموار می‌کند تا رهجویانش از این گذرگاه‌های سخت و صعب‌العبور به راحتی عبور کنند.

در مسیر حرکت دریافتیم که راهنمایان فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌‌اند و یاد گرفته‌‌‌اند چگونه با ناملایمات زندگی برخورد کنند و همه سختی‌های مسیر را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند. نام آن سفیدپوشان مهربان، راهنما بود و چه زیبا با مهربانی، صبر، استقامت، عشق و از خودگذشتگی دستان افرادی را گرفتند که خواستار رهایی و دوری از ضد‌ارزش‌ها بودند و آن‌ها را در آغوش کشیدند و راه درست زندگی کردن را به آن‌ها آموختند.

اساس کار راهنما عشق، عدالت، معرفت و عمل سالم است؛ پس بر همه ما واجب است تا جایگاه این عزیزان را ارج نهیم و گوش‌‌به‌فرمان این سفیدپوشان باشیم. از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم تا در این مسیر امن، راحت‌تر و بهتر به نتیجه مطلوب که همان آسایش و آرامش است برسیم. در کنگره‌۶۰ فرد تازه‌وارد توسط راهنمایان تازه‌وارد مشاوره می‌شود و بعد از سه جلسه با حس خود راهنما انتخاب می‌کند و وارد لژیون می‌شود و سفر خود را از تاریکی به روشنایی، از قهر به مهر، از حقارت به سرافرازی و... آغاز می‌کند.

بعد از گذشت چند ماه می‌تواند برای درمان سیگار در لژیون ویلیام حضور پیدا کند. با توجه به سلامت جسم امکان انتخاب لژیون جونز برای تغذیه سالم نیز برای فرد محیاست. راهنما و آموزش‌های هر یک از این لژیون‌ها مختص همان لژیون است. تمام این خدمت‌ها را راهنمایان کنگره با عشق و محبت انجام می‌دهند تا یک فرد را احیا کنند و به زندگی خود برگردانند.

ورود هر مسافر و همسفر به سفر دوم جان دوباره‌ای به راهنما می‌دهد. شما راهنمایان به ما رهجویان آموختید تا از هر ضد‌ارزشی که خرد جهانی هم آن را قبول ندارد دوری کنیم تا طعم آرامش را بچشیم. شما از عصاره جان خود در وجودمان نهادید، از آموزش‌های ناب شما راهنمایان عزیز بخشش، فداکاری، عشق و محبت را فرا گرفتیم. طی کردن مراحل تغییر، تبدیل و ترخيص زندگی‌مان را مدیون لطف و از خودگذشتگی شما هستیم.

شما راهنمایان کنگره۶۰ مصداق بارزی هستید برای پیام زیبای《عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد》به پاس تمام تلاش‌ها و زحماتتان سر تعظیم فرود می‌آوریم و ۱۴ ثانیه سکوت می‌کنیم و در سکوتمان به عشق، محبت، لطف و مهربانی‌تان می‌اندیشیم. امیدوارم عزیزانی که سال‌ها در اعماق تاریکی بودند به منبع نور برسند.

نویسنده: راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم

مرزبان و عکاس خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .