English Version
English

وادی دوم به انسان امید و اعتماد به‌ نفس می‌دهد «مراسم تمدید دوره ایجنتی»

وادی دوم به انسان امید و اعتماد به‌ نفس می‌دهد «مراسم تمدید دوره ایجنتی»

اولین جلسه از دوره سی و ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی صائب تبریزی با استادی دیده‌بان محترم مسافر احمد، نگهبانی مسافر بابک و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

شاکر و سپاس گذار خداوند هستم که امروز در جمع شما حضور دارم و از این اتفاق خیلی خرسندم. مدتی بود خواهان سفر به تبریز بودم که بالاخره امروز این توفیق حاصل شد. از جناب مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم چرا که بعضی انسان‌ها تمام تلاششان را به کار می‌بندند تا انسان‌های دیگر بتوانند از حاصل تلاش آن‌ها طی طریق کنند و به اهدافشان برسند و در قبال این کارها ذره‌ای توقع از هیچ‌کس ندارند و حتی وقتی از ایشان تشکر می‌کنیم، در کمال تواضع تمام کارهایشان را وظیفه می‌شمارند، این نشان از خرد و آگاهی این افراد است. چنین اشخاصی دقیقاً از قانونی پیروی می‌کنند که خورشید، زمین‌ و سما پیروی می‌کند و تماماً در خدمت مخلوقات خداوند هستند. پس ما نیز باید قدردان آن‌ها باشیم، این تشکرها تعارف یا تملق نیست و صرفاً برای یادآوری و فراموش نکردن زحمات این اشخاص است.

در خصوص دستور جلسه: همیشه مجهولاتی در ذهنم بود مبنی بر اینکه آیا واقعاً انسان یک زمانی به دنیا می‌آید و یک زمانی از دنیا می‌رود و تمام؟ از طرفی هم این سؤال را داشتم‌ که با این اوصاف مسیر تکاملی انسان نقض می‌شود، پس انسان چگونه می‌تواند در این مدت محدود به تمام دانش‌های لازم دست پیدا کند؟ که بعد از ورود به کنگره و آشنایی با وادی دوم از این برزخ اندیشه خلاص شدم و دریافتم که انسان فناناپذیر هست و خواه یا ناخواه تا هستی هست، انسان نیز در موقعیت‌های مختلف وجود خواهد داشت. خوابیدن و خواب دیدن یکی از راه‌های اثبات این حقیقت است. ما به محض خوابیدن درجای دیگر حضور پیدا می‌کنیم و اصطلاحاً خواب می‌بینیم، اما هیچ وقت هیچ‌کس خود را در خواب در آینه ندیده و نخواهد دید، چون قسمتی از ما آن لحظه در آنجا حضور دارد و نیم دیگرمان یا جسممان این طرف واقع شده است. پس این نشان می‌دهد که ای انسان تا هستی هست تو نیز هستی و خواه یا ناخواه وجود خواهی داشت و هرچقدر هم از مشکلات فرار کنی بازهم روزی باید با آن‌ها روبرو شوی. زندگی من قبلاً به گونه‌ای بود که مثلاً وقتی یک احضاریه‌ای برایم می‌آمد که برای فلان موضوع رأی غیابی فلان صادر شد و یا...من این برگه‌ها را دور خودم می‌چیدم و ساعت‌ها در حالی که داشتم مصرف می‌کردم، به این برگه‌ها زل می‌زدم. به این دلیل همیشه سر این قضیه با خودم جنگ داشتم که می‌خواهی این بودن تا ابد را، با سختی و مشقت و با مصرف بگذرانی؟ آیا زندگی همین است؟ من به کمک این وادی‌ها توانستم به این سؤالات ذهنم پاسخ داده و تعیین کنم که در این جهان ابدی چه جایگاهی می‌خواهم داشته باشم.

وقتی از تمایز انسان با دیگر موجودات صحبت می‌کنیم منظورمان روح و اختیار انسان است. انسان در اجرا و عدم اجرای فرامین الهی اختیار دارد ولی کار درست این است که انسان با انجام درست فرامین، یاری رسان اشخاصی باشد که در انجام درست فرامین تعلل نموده‌اند و در این راه هیچ توجهی به هجمه‌های دیگران نداشته و توقعی هم از کسی نداشته باشد. همان‌گونه که بدن انسان از میلیاردها سلول تشکیل شده و از یکسری قوانین تبعیت می‌کند، جهان هستی نیز قوانینی دارد. اگر انسان از قوانین حاکم بدن خود پیروی نکرده و در آن تخریباتی به وجود آورد، زندگی همواره برایش مشقت‌بار خواهد بود. پس عزیزان سفر اولی باید به سیستم و قوانین جسم خود واقف باشند تا همان‌گونه که جناب مهندس درسی دی هیزم‌شکن می‌فرمایند، بتوانند از سفر خود لذت و ثمره کافی را برداشت کنند. قوانین جهان هستی نیز همین گونه است و ما در هر حالت و شرایطی که هستیم نتیجه اعمال خودمان است؛ یعنی ما دقیقاً در جایگاهی قرار داریم که باید می‌بودیم و انسان چیزی بیشتر از ظرفیت خود دریافت نمی‌کند.

یکی از راه‌هایی که ما را از بیهوده بودن خلاص می‌کند و می‌تواند باز خورد خوبی در زندگی‌مان داشته باشد، این است که: هر کارتی که توسط اعضا در شعبات کشیده می‌شود، مازاد این مبالغ صرف تحقیق در زمینه سرطان می‌شود و این عمل نیک به تمام کسانی که حتی ده هزار تومان کمک مالی کرده‌اند باز خورد مثبتی خواهد داشت. یا مثلاً شما الآن در شرف احداث یک ساختمان هستید که خوشبختانه از جمله معدود سازه‌هایی است که جناب مهندس شخصاً در مورد نقشه ساخت آن نظر داده‌اند و هر کسی در ساخت آن به هر نوعی مشارکت داشته باشد، قطعاً تا هستی هست بهره کارش را خواهد گرفت؛ اما تمام اعضا باید تصمیم بگیرند که آیا هر سال می‌خواهند نقل مکان کرده و سختی‌های استیجاری بودن را به جان می‌خرند یا برای همیشه برای راحتی و رستگاری خودشان کمر همت می‌بندند. اگر این کار به انجام برسد، ما بعد از اتمام کار طی یک مراسم افتتاحیه‌ای از مسئولین کشوری و لشکری دعوت نموده و فرق کنگره ۶۰ با دیگر انجمن‌ها و قدرت متد درمانی کنگره را به همگان نشان دهیم.

تقدیر از مسئول OT و معرفی مسئول OT جدید:

مراسم تمدید دوره ایجنتی مسافر پویا:

تهیه گزارش: مرزبان خبری مسافر حسین، مسافر سعید

تایپ متن: مسافر علی

خدمتگزار سایت: همسفر مهران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .