English Version
English

باید جسم را شناخت و به آن اهمیت داد

باید جسم را شناخت و به آن اهمیت داد

صلح در لغت به معنی آشتی است یعنی انسان همیشه با خودش در صلح و آشتی باشد. صلح انسان با خود یعنی شناخت خود. اگر انسان بخواهد خودش را بشناسد نیاز است که نسبت به صور آشکار و صور پنهان خود شناخت پیدا کند. در قسمت صور آشکار باید جسم را شناخت و به آن اهمیت داد.

در جسم ما میلیاردها سلول کار می‌کند تا ما به زندگی خود ادامه دهیم و چون بدن ما سالم است متوجه این موضوع نیستیم. وقتی به یک مریضی دچار شویم می‌فهمیم که چه خبر است. برای سلامت جسم باید در تغذیه خود دقت کنیم. همان‌طور که در جسم ٣٨هزار و دویست میلیارد سلول داریم، ۶٠ برابر این مقدار هم باکتری داریم. باکتری‌هایی که باعث زنده‌بودن ما هستند. اگر ظرف ٢۴ ساعت باکتری‌های بدن ما از کار بیفتند ظرف ٢۴ ساعت هم خواهیم کرد.

همه‌جا این باکتری‌ها وجود دارند؛ معده، روده، گوش، چشم و ... که ما با عوامل متعدد از قبیل تغذیه نادرست و غذاهای ناسالم آن‌ها را از بین می‌بریم و دچار بیماری می‌شویم. در قدیم یکسری بیماری‌ها اصلاً وجود نداشتند مثل کولیت روده، کولون، مشکل گوارشی، یبوست و ... که امروزه انسان‌ها با از بین بردن باکتری‌های مفید دچار این بیماری‌ها می‌شوند.

برای شناخت صور پنهان هم نیاز نیست که کارهای سختی از قبیل مراسم دینی، یوگا، مدیتیشن، چله‌نشینی و یا روزه سکوت انجام دهیم. انسان فقط از راه ترکیه، پالایش و دانایی می‌تواند خودش را بشناسد. اگر بخواهیم خود را بشناسیم و تزکیه و پالایش کنیم کلام خداوند بسیاری مطالب را برای ما آشکار می‌کند.

کلام خداوند چیست؟ اینکه به مربی خود احترام بگذاریم، به پدر و مادر خود احترام بگذاریم، راستگو باشیم، کم‌فروشی نکنیم، اتفاق کنیم، عدالت‌خواه باشیم و در کل عمل صالح انجام دهیم. عمل صالح چیست؟ عملی که در آن آشتی باشد و صلح‌آمیز باشد.

عمل صالح عملی است که انسان با دیگران خوش‌رو باشد و با صلح صحبت کند، با عصبانیت صحبت نکند و خوبی دیگران را بگوید. پس کسی عمل صالح انجام می‌دهد که در آرامش و آسایش باشد. اگر آشکارا به عمل صالح بپردازیم چشمان ابلیس هم کور می‌شود و هیچ‌چیز نمی‌تواند در مقابل ما مقاومت کند.

انسان معجزه عظیمی است که اگر خود را بشناسد می‌تواند جسم را رهبری کند و از آن به‌درستی استفاده کند، می‌تواند خداوند را بشناسد و با خود به صلح و آشتی برسد و همیشه در آرامش باشد. امیدوارم که با آموزش‌های ناب کنگره و جناب مهندس بتوانم تا حدی روی خود شناخت پیدا کنم و گره‌های درونی خود را باز کنم تا کمی با خود به صلح برسم و در ادامه بتوانم با دیگران در صلح باشم و به خداوند نزدیک شوم.


خلاصه‌ای از سی‌دی صلح
نویسنده، تصویرگر و ویراستار: دنور، راهنما همسفر معصومه
ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .