English Version
English

ویژگی‌ یک انسان خوب، خلق و خوی او است

ویژگی‌ یک انسان خوب، خلق و خوی او است

خلاصه سی‌دی اشراق

به نام قدرت مطلق الله

در این سی‌دی آقای مهندس می فرماید: در یک حوض که لجن و آب تیره و کثیف وجود داشته باشد و یک حوضِ بسیار تمیز که از چشمه‌ای بسیار تمیز سیراب می شود، فرق بسیار زیادی در این دو چشمه وجود دارد، این دقیقاً مثل ما انسان‌ها است تا ما انسان‌ها بدانیم مثل کدام حوض هستیم. جناب مهندس می فرماید: انسان با چشم اطراف خود را می‌بیند ولی خودش را نمی‌تواند ببیند، کارهای بد دیگران را می‌بیند ولی کارهای بد خودش را نمی‌بیند. یکی از ویژگی‌های یک انسان خوب، خلق و خوی او است، مثل حضرت محمد که با خلق و خوی خوب نمونه بی بدیل آفرینش است.

یک انسان که خلق و خوی خوبی دارد با تمام انسان‌ها با ملایمت برخورد می‌کند و همۀ انسان‌ها را دوست دارد و برای این که همۀ انسان‌ها را دوست داشته باشد باید خلق و خو، فهم و شعور و آگاهی انسان بالا رفته باشد. اگر انسانی اشتباه نکند و این اشتباهات را انجام ندهد به تکامل نمی‌رسد و از این مرحله گذر نمی‌کند، اتفاقات زیادی باعث می‌شود تا حوض درون ما تیره و کدر شود مثل دروغ گفتن، قضاوت کردن و کارهای ضد‌ارزشی انجام دادن و..... در ادامه جناب مهندس درباره اشراق توضیح می‌دهد و می‌فرماید: جهانی متفاوت از جهان ما وجود دارد و در واقع جهان نور است و ما می‌توانیم با اجرای قوانین الهی، حوض درون خود را از ناخالصی‌ها پاک کنیم و از جهان ظلمانی این دنیا به سمت جهان نور رهسپار شویم.

برای این که ما انسان‌ها از محصولی که می‌کاریم مطلوب‌ترین محصول را برداشت نماییم، باید در صراط مستقیم و در جهت ارزش‌ها قدم برداریم. ما در کنگره۶۰ سعی می‌کنیم که در مسیر درست که به آن ایمان راسخ داریم، به کسانی که می‌خواهند در راه درمان اعتیاد به نتیجه مطلوب برسند کمک و راهنمایی بنماییم و کسانی که در کنگره ۶۰ در حال خدمتگزاری هستند از جان، مال و زمان خود می‌گذرند تا به هم نوع خود یاری برسانند. از این سی‌دی این گونه می‌توان برداشت کرد که مشکلات هر انسان بر مبنای ظرفیت او است و از طرف خداوند تعیین شده است تا در مسیر تکامل خود گام بردارد و حل این مشکلات پیش نیاز یک انسان است.

نوشته: مسافر علیرضا ل‌15

تایپ و ویراستاری: مسافر ابراهیم ل‌4

تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .