English Version
English

انتخابات

انتخابات

مشارکت همسفر نفیسه؛

در قرآن کریم آمده است خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی‌کند مگر آن‌که آن قوم خواسته‌های نفس خود را عوض کند. اگر در انتخابات درست تصمیم بگیریم و فردی را مورد تأیید قرار بدهیم که آگاه باشد و طبق قوانین آن قوم رفتار کند و تصمیم گیری کند می‌توان افراد را در صلح و آرامش در کنار یک‌دیگر قرار داد. ما باید در نظر داشته باشیم هر کشور از سه قوه تشکیل شده است قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه؛ هر کدام از این قوه‌ها وظایف خواص خود را دارند و در راستای قوانین خود حرکت می‌کنند.

در کنگره‌ ۶۰ هم برای انتخاب مرزبان و نگهبان شعبه انتخابات صورت می‌گیرد و ما می‌توانیم به افرادی رأی دهیم که در راستای قوانین کنگره حرکت کنند و حرمت کنگره را رعایت می‌کنند.
در انتخابات ما باید دقت کنیم که افراد مد نظر آیا به بلوغ فکری رسیده‌اند! چون افرادی که به بلوغ فکری رسیده باشند می‌توانند ضرر و زیان‌ها را بیابند و راه درست را انتخاب کنند.
پس وقتی فرصت انتخاب کردن را به ما می‌دهند باید در نظر داشته باشیم که بهترین انتخاب را انجام دهیم که فرد قدرت بالایی داشته باشد.
برای انتخاب یک نگهبان باید در نظر داشته باشیم که فرد مورد نظر باید ۱۴ جلسه نگهبانی کند پس در هنگام رای دادن باید دقت کنیم که چه‌‌کسی لایق این جایگاه است و نباید فقط چون فرد منتخب از هم لژیونی ما است او را مورد تأیید قرار دهیم .
و در هنگام انتخاب مرزبان هم باید دقت کنیم به این‌که فرد انتخاب شده باید به مدت یک‌سال در جایگاه مرزبانی خدمت کند پس باید فردی عادل و صالح باشد.
ما انسان‌ها باید بدانیم که خداوند ما را به هیچ نیافریده است و هر کدام در زندگی خود دارای رسالتی هستیم که برای انجام پای به جهان نهاده‌‌ایم و باید از تمام نعمت‌های خداوند تشکر و قدردانی کنیم.

مشارکت همسفر هدی؛
لژیون پانزدهم در روز دوشنبه به بحث در مورد سی‌‌دی انتخابات مهندس پرداخت و گفته شد، کسی می‌تواند در انتخابات شرکت کند که به آن بلوغ فکری رسیده باشد تا بتواند ضرر و زیان خودش و دیگران را تشخیص دهد، این که ضرر و زیان مختص همان زمان نیست، بلکه در بلند مدت مشخص می‌شود. برای انتخاب کردن لازم است که فکر کنیم، تحقیق کنیم و ببینیم این فرد که کاندید شده است آیا صلاحیت دارد یا نه؟ آیا از عهده‌ این‌کار بر می‌آید یا نه، مثلا شما می‌خواهید در کنگره به ایجنت، مرزبان، نگهبان رأی بدهید این فرد قادر به راه رفتن، درست صحبت کردن است؟ این فرد می‌تواند وظیفه‌ خود را به خوبی انجام بدهد؟

همچنین مهندس توصیه کردند که در رأی دادن کوشا باشید، سعی کنید شخصی که به آن رأی می‌دهید حدالامکان آن را بشناسید و شناخت کافی داشته باشید و شخصی که به آن رأی می‌دهیم آیا مسئولیت پذیر است یا نه؟ کوشا و فعال است؟ پس بنابراین باید کسی را انتخاب کنیم که توانایی لازم را داشته باشد و بتواند آن مسئولیت را که به عهده می‌گیرد به نحوه احسنت انجام دهد و خدمت کند. فردی که در انتخاب و رأی دادن دچار تزلزل می‌شود و فکر می‌کند باید به هم لژیونی خود رأی بدهد و به فردی رأی می‌دهد که صلاحیت اداره‌ یک شعبه را ندارد باعث ایجاد اختلال در بین افراد می‌شود. تمام هستی برمبنای عشق آفریده شده است و هرکس خود را به بیهودگی بگیرد از ارزش‌های زندگی دور می‌ماند.

تهیه گزارش: همسفر نفیسه،  همسفر هدی (لژیون۱۵)
ویراستاری: همسفر نفیسه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون۱۵)
تنظیم و ارسال: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون۵)
همسفران نمایندگی پروین اعتصامی 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .