English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ درختکاری

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ درختکاری

طبیعت مادر ماست و باید با طبیعت زندگی کنیم و بگذاریم دیگران هم زندگی کنند. قوانین از طرف خداوند و توسط پیامبران برای انسان‌ها ارسال شد،تا انسان با رعایت قوانین و حرکت در مسیر درست در صلح،آرامش و سلامتی زندگی کند و زمانی که قوانین را نقض کرد،یعنی اولین قدم را در جهت تخریب خود برداشته است.

مصرف انواع مواد و الکل نمونه بارزی از نقض قوانین است که نتیجه آن تخریب جسم، روان و جهان‌بینی است و فردی که به خود آسیب برساند، قطعاً به خانواده، جامعه، طبیعت و هستی نیز آسیب می‌رساند. همه ی ما آسیب و تخریب مصرف‌کننده‌ها و خودمان را کاملاً لمس کرده‌ایم.

آشنایی با کنگره یک معجزهٔ الهی است که سبب رهایی مصرف‌کننده و خانوادهٔ او از این مشکل بزرگ می شود.

با ورود به کنگره، فرد متوجه می‌شود که علاوه بر اینکه باید از خود،خانواده و جامعه جبران خسارت کند، از طبیعت نیز باید جبران خسارت کند و یکی از راه‌های جبران خسارت از طبیعت کاشت درخت هست. درختان بزرگ‌ترین پالایشگاه هستند که دی اکسید کربن را می‌گیرند و اکسیژن تولید می‌کنند و نقش مهمی در حفظ لایه ی ازن دارند؛ علاوه بر این درختان و گیاهان از منابع اصلی تأمین مواد مورد نیاز بدن مثل ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، منیزیم و... هستند. به همین دلیل ما در کنگره به آب، خاک،انواع گیاهان،درختان،حیوانات و کل هستی احترام می‌گذاریم.

هر ساله در ایران از ۱۵ الی ۲۲ اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده که نخستین روز آن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری است.

اردوهای درختکاری در کنگره نیز برگزار می‌شود که شرایط شرکت در این اردو، ورود به سفر دوم است؛ و یا سفر اولی که مصرف آن روزانه 0/3 سی‌سی به پایین باشد و مسافران باید عضو لژیون‌های ویلیام وایت باشند.

برای اردو مسئولیت‌های مختلف مشخص شده و مجری آنها نیز به‌اتفاق آراء مسئول برگزاری اردو تعیین می‌گردد و اردوبان به همراه چند کمک اردوبان انتخاب می شوند. هماهنگی با مسئولین منابع طبیعی هر شهر در اردوی درختکاری باعث می‌شود که زحمات اعضاء به هدر نرود، چون با دانش انجام می‌شود و می‌توانند فعالیت گسترده‌تری انجام بدهند.

پس وادی دوازدهم را ارج می‌گذاریم؛در زمین زندگی کنیم و بگذاریم دیگران هم زندگی کنند در زمین به طبیعت، گیاهان، جانوران و سایر انسان‌ها خسارت وارد نکنیم،آب را نیز آلوده نکنیم.

برای آبادانی زمین و محیطی پاکیزه و سالم همه‌ساله یک درخت بکاریم از هر نوع و در هر کجا باشد تا شاید ذره‌ای از فرمان "در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود" را با بزرگ شدن درختانی که خود کاشته‌ایم ،  رویت کنیم،پس آن کنیم که فرمان است.

 

نگارنده: کمک راهنمای محترم سرکار خانم انسیه
تایپ:همسفر مریم لژیون چهارم نمایندگی پرستار خانم انسیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .