English Version
English

تفکر غلط و سقوط در چاه عمیق ناامیدی

تفکر غلط و سقوط در چاه عمیق ناامیدی

دومین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی راهنما همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر منیژه و نگهبانی راهنمای نیکوتین همسفر عارفه با دستورجلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خدا را شاکرم که کنگره را سر راه من قرار داد تا  خدمت کنم و آموزش بگیرم. از راهنماهای عزیزم خانم لیلا و خانم فاطمه عزیزم تشکر می‌کنم که هرچه دارم از این دو عزیز است. از نگهبان جلسه خانم منیژه کمال تشکر را دارم که فرصت خدمت‌گزاری را به من دادند. دستور جلسه امروز وادی دوم است. «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ‌‌کدام از ما به‌ هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.»
ما نمی‌توانیم هیچ موجود یا ماده‌ای را پیدا کنیم که بدون هدف و بی‌فایده خلق شده باشد. تمام موجودات توانایی‌های خاص خودشان را دارند و این خود نمونه‌ای از قدرت خداوند است. طبق گفته‌های آقای مهندس شاید تعدادی از موجودات از نظر ما بی‌فایده باشند؛ اما وقتی با دقت به آن‌ها می‌نگریم فایده‌ای بسیار زیاد برای انسان‌ها دارند.
من امروز به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره خواهم کرد. کرم خاکی و موش کور و برخی از موش‌ها با ایجاد حفره در خاک می‌توانند اکسیژن لازم را به ریشه گیاهان برسانند و در همین راستا می‌توانند زباله‌های ما را به کود عالی تبدیل کنند؛ همچنین از مدفوع کرم خاکی نوعی سم ارگانیک به‌دست می‌آید که در رفع آفات نباتی مؤثر است و اما درمورد سوسک‌ که از نظر ما خیلی نفرت‌انگیز است. نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد از سوسک حمام می‌توان برای تولید آنتی بیوتیک‌های فوق قوی استفاده کرد.
از فایده‌های زنبور این است که نقش بسیار مهمی در گرده‌‌افشانی دارد و به حفظ تنوع ژنتیکی گیاهان و افزایش عملکرد محصولات کمک می‌کند. یک سوم از کل میوه‌هایی که استفاده می‌کنیم حاصل گرده‌افشانی زنبورها است؛ پس بدون وجود زنبور این میوه‌ها کمتر می‌شود. در تولید شکلات نیز از موم زنبورعسل استفاده می‌شود. پوشاک ما به گرده‌افشانی زنبورها در مزارع پنبه وابسته است تا محصولی با کیفیت داشته باشیم؛ همچنین حیوانات در موارد مختلف از جمله حمل و نقل، امداد و کمک به نابینایان به انسان خدمت می‌کنند.

همه این‌ها ما را به تفکر وامی‌دارد تا بدانیم هیچ مخلوقی در کره خاکی وجود ندارد که بی‌فایده باشد. خدای متعال هر چیز را که خلق کرده، از خلق آن هدفی داشته است و ما نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها بی‌فایده آفریده شده‌اند. هر موجودی چه نفرت‌انگیز و چه پرندگان زیبا هر کدام با نیت، هدف و برای تکامل به هستی پا گذاشته است.

حال می‌خواهیم در مورد انسان‌ها صحبت کنیم، من فاطمه وقتی وارد کنگره شدم، با خواندن وادی اول تفکر کردم و متوجه شدم بر اثر عدم تفکر و ناآگاهی فرصت‌های زیادی را از دست دادم و کارهایی که توان انجام آن را داشتم به انجام نرسانده‌ام؛ اما وادی دوم تلنگری برای من بود که هدف از آفرینش من چه بوده است؟ آیا من بیهوده به دنیا آمده‌ام؟ دریافتم همین تفکرات غلط ما را به سمت ناامیدی سوق داده است؛ در واقع وادی دوم ما را امیدوار می‌کند که اگر در گذشته کاری را انجام نداده‌ایم یا مرتکب اشتباه شده‌ایم، از این به بعد با تفکر و آموزش‌هایی که از کنگره دریافت می‌کنیم می‌توانیم برای خود و دیگران مفید واقع شویم.

چگونه می‌شود یک وسیله دست‌ساز در بازار با قیمت بسیار بالا به فروش برسد؛ اما انسانی که خالق دست خداوند است آنقدر احساس پوچی و بی‌ارزشی کند. باید قدر و ارزش والای خود را بدانیم، در انتها به آیه ۳۰ سوره بقره اشاره می‌کنم که در آن وقتی فرشتگان و ملائکه به جانشینی انسان در روی زمین اعتراض می‌کنند خداوند به آن‌ها می‌گوید «من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.» امیدوارم توانسته باشم با صحبت‌هایم نقطه تفکری در همه ایجاد کرده باشم که به هدف از خلقت خود پی ببریم.

تایپ و ویرایش: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر سیده‌فاطمه از لژیون نهم
ارسال مطلب: راهنمای نیکوتین همسفر عارفه
عکاس خبری: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم
۱۴۰۳/۲/۳
مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .