English Version
English

یکی از نیروهای درونی ناامیدی است

یکی از نیروهای درونی ناامیدی است

یازدهمین جلسه از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی لویی پاستور با استادی راهنما مسافر حسن، نگهبانی مسافر سیامک و دبیری مسافر ادیب با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خدای خودم را شاکر هستم که در این مکان هستم و در حال آموزش و خدمت کردن هستم. از نگهبان جلسه آقا سیامک هم تشکر می‌کنم به خاطر زحماتشان و اینکه به من فرصت خدمتگزاری دادند. دستور جلسه امروز، وادی دوم است. همان‌طور که دوستان می‌دانند،‌‌ وادی‌ها برای این است که من بتوانم در ادامه زندگی مسیر خودم را بهتر پیدا کنم و وادی‌ها زندگی کردن را به من یاد می‌دهند.

در وادی اول، که وادی تفکر است که می‌گوید با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. وادی دوم هم همان تفکر است. زیرا تفکر دو جهت دارد، هم تفکر مثبت و هم تفکر منفی.‌ براثر آن تفکر اشتباه است که من مسیر را اشتباه رفتم و نقض فرمان کرده‌ام و باعث ایجاد حس‌های منفی در درونم شده است.  آقای مهندس در وادی دوم ناامیدی را ترسیم کرده است. حس‌های منفی که در من به وجود آمده است باعث شده است که، من احساس پوچی کنم و خودم را سرزنش کنم، که چرا به دنیا آمده‌ام؟  چرا مصرف‌کننده شده‌ام؟ چرا در این خانواده به دنیا آمده‌ام؟  چرا در این کشور به دنیا آمده‌ام ؟  این‌ها احساساتی است که نیروی تاریکی می‌خواهد به انسان القا کند تا انسان از آن هدف اصلی‌اش غافل شود. اهداف نیروهای تاریکی شکست انسان است به‌وسیله نیروهای درونی خود انسان است.

یکی از همان نیروهای درونی ناامیدی است. وقتی یک نفر مصرف‌کننده مواد مخدر می‌شود و وارد آن تاریکی‌ها می‌شود و دارای حس ناامیدی می‌شود و حس ناامیدی می‌دانید که، در آن مثلث دانایی ضلع مقابلش تجربه است.‌‌ وقتی‌که انسان ناامید می‌شود دیگر از تجربه کردن خودداری می‌کند،‌ زیرا آن بار ناامیدی برایش سنگین است. من خودم زمانی که طی ۱۵ سالی که مصرف‌کننده بوده‌ام، بیش از ۲۰ بار اقدام به ترک کردم.‌ همیشه ناموفق بودم و منجر به شکست می‌شد. و هر راهی که برای ترک اعتیاد به من پیشنهاد می‌شد انجام دادم، ولی هیچ‌یک به نتیجه نرسید. و در آخرسر همان بار غم ناامیدی را در من ایجاد کرده بود. در آخر شب که می‌خواستم بخوابم، می‌گفتم که خدایا آیا قرار است من تا آخر عمر مصرف‌کننده باشم؟ از خدای خودم می‌خواستم که راه نجات را به من نشان دهد. درنهایت این شد که با کنگره آشنا شدم. براثر آن تجربیاتی که داشتم، روز اولی که به کنگره آمدم با آن مشاوره‌ای که روز اول شدم نیرویی به من القا کرد که تو در این کنگره موفق می‌شوی و رها می‌شوی و همین‌طور هم شد. آمدم و فرمان‌برداری کردم و مسیر درست را طی کردم و به درمان رسیدم. این پیام را می‌خواهم به دوستانی بدهم که در این مسیر هستند و یا لغزش‌هایی در طی این مسیر داشته‌اند، این مسیر، مسیر صراط مستقیم است و ساده‌ترین راه برای درمان در همین کنگره ۶۰ است.

شما دارویتان را سروقت از کلینیک می‌گیرید، سروقت مصرف می‌کنید، بهترین دارو و سالم‌ترین دارو را مصرف می‌کنید،‌ آموزش‌ها را به‌موقع می‌گیرید و سی‌دی‌ها را به‌موقع بنویسید و به‌راحتی بعد از ۱۰ الی ۱۲ ماه رها می‌گردید.  کسانی که فکر می‌کنند زمان زیادی است، این همان حقه نیروهای تاریکی است. زیرا این‌یک متد است و باید همین زمان صرف گردد، تا سیستم جسم بازسازی گردد و کسانی که فکر می‌کنند زودتر از این می‌توانند به رهایی برسند، این نیروهای تاریکی است که می‌خواهد انسان را از مسیر دور کند. و به لطف آقای مهندس، این متد در اختیار ما قرارگرفته است که از آن استفاده کنیم و به رهایی برسیم. اگر فرمان‌بردار باشیم و آن چیزی را که راهنما می‌گوید اجرا کنیم. در وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی، جهت ‌بیهودگی پای به حیات نمی‌نهد. هیچ‌کدام به هیچ نیستیم، حتی اگر ما خود به هیچ فکر کنیم. این وادی همان وادی است که نیروهای تاریکی ما را به عمق تاریکی رسانده، و به علت حس‌هایی که در ما به وجود آورده است ما را به ناامیدی کشانده است.  ترس و منیت و ناامیدی در ما ایجاد کرده است و باعث شده است که ما از همان مسیر اصلی خودمان، که کمال انسانیت است دور شویم. و حس‌های منفی در ما رخنه کند و مانتوانیم به آن هدف نهایی خودمان که کمال انسانیت است برسیم.

آقای مهندس که این روش را ابداع کرده‌اند، مثلث درمان اعتیاد که همان جسم، روان و جهان‌بینی است، که بهترین روش برای درمان اعتیاد است. که ما می‌توانیم از ذرات جرقه به روشنایی برسیم، ذرات جرقه چه است؟ ما می‌آییم به اینجا و می‌بینیم که دیگران رهاشده‌اند این‌ها همان ذرات جرقه است که الگوی ما می‌شود که ما باید از آن الگوبرداری کنیم و به همان منبع نور متصل شویم تا به رهایی برسیم. در انتهای صحبتم کلماتی را از استاد سردار بیان می‌کنم استاد سردار در کتاب ۶۰ درجه می‌فرمایند که امیدواری بسیار باعث قدم‌های محکم می‌شود. در اراده خود جهت انجام کارها هیچ هراسی به دل راه ندهید پیش بروید زیرا جلودار آن واقعه بزرگ خداوندی است که تمام ناممکن‌ها را در مقابل اراده شما ممکن می‌کند.

تایپ: مسافر علی ( لژیون پانزدهم)
عکس، ویراستاری و ارسال: مسافر میثم ( لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .