English Version
English

جنگ نرم با تفکرات غلط

جنگ نرم با تفکرات غلط

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم‎. ‎ در جهانی که مثل یک پازل است هر کدام از ما یک تکه از آن پازل هستیم و این موضوع مهمی است که به من ‏یادآور می‌شود:

۱- فوری خود را قضاوت نکنم

۲- نگویم من به درد نمی‌خورم

۳- نگویم که من چه ارزشی برای این دنیا دارم البته ‏تمامی موجودات که قدم به حیات گذاشته‌اند از این قاعده مستثنا نیستند.

همگی مسئولیتی داریم از انسان گرفته تا ‏حیوانات، نباتات و غیره. یک کرم در خاک حرکت می‌کند و با این کار حفره‌هایی ایجاد کرده که باعث رسیدن هوا و اکسیژن ‏به خاک می‌شود و یا مگس ها‎ ‎از عوامل مهم گرده افشانی گیاهان در طبیعت هستند، برخی از این حشرات پوسیده ‏خوار هستند و باعث تسریع تجزیه لاشه جانوران، مدفوع حیوانات و اجزای گیاهی شده و در پاکسازی محیط زیست ‏انسان را یاری می‌کنند‎. ‎‏ و اما انسان با این همه توانایی‌، چرا باید تصور کنم که بیهوده پا به هستی گذاشته‌ام؟ اگر احساس تهی ‏بودن و بی‌ارزش بودن، می‌کنم و یا ناامید می‌شوم باید به سراغ علت ایجاد آن‌ها در خودم باشم.

معمولاً شکست ‏‌ها، انتقاد‌ها و نرسیدن به خواسته‌ها که در اثر تفکر غلط و یا حرکت در مسیر ضد ارزش هاست باعث از دست دادن اعتماد به نفس و عزت نفس ما می‌گردند و در نهایت ناامیدی را خلق می‌کنند ‏‏و ما را در تله‌ی بیهوده بودن، میاندازند. من یاد گرفتم غم‌ها، شکست‌ها و نرسیدن‌ها نیز ‏بخشی از زندگی هستند؛ مانند شب و روز که هر دو برای حیات لازم و ضروری هستند. من یاد گرفتم رنج‌ها، نشدن‌ها و نرسیدن‌ها از جنس شب هستند و باید باشند شاید نتوانم به درستی آن‌ها را درک کنم ولی قطعاً باید باشند.

همان طور که می‌دانید تصاویر در ‏ذهن خلق می‌شوند و نباید قدرت تصاویر را دست کم گرفت، تصاویر روی ذهن بسیار تأثیر می‌گذارند و از این ‏جهت است که می‌گویند باید مثبت‌اندیشید، زیرا تفکرات منفی منجر به تخریب‌های فراوانی در قسمت جسم و روان ‏می شوند و ساختار جسم را مریض می‌کنند. در آخر باید بگویم احساس بیهوده بودن و هیچ بودن یک تصویر غلط است و از نیرو‌های تاریک و بازدارنده شکل می‌گیرند و من یاد گرفتم به جنگ نرم با آن‌ها ادامه دهم. ‌امیدوارم در مسیر کسب آگاهی، همیشه ثابت قدم باشید.

نویسنده: راهنما همسفر الهام (لژیون نهم)

ویرایش: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویراستار و ارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی (لژیون پانزدهم)

همسفران‌ نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .