English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60با حضور دیده بان محترم جناب سلامی+مراسم پیمان ایجنت محترم نمایندگی الهیه مسافر جواد

کارگاه آموزشی عمومی کنگره60با حضور دیده بان محترم جناب سلامی+مراسم پیمان ایجنت محترم نمایندگی الهیه مسافر جواد

جلسه دوم ازدور سی ام کارگاه آموزشی عمومی مسافران وهمسفران نمایندگی الهیه مشهد   استاد: دیدبان محترم کنگره 60مسافر مجید  نگهبان : مسافر هاشم   دبیر: مسافررضا با دستور جلسه : "پرسش و پاسخ"  روز پنجشنبه مورخه 1396/11/26ساعت 17:00 آغاز بکار نمود.

پرسش: چرا راهنما با رهجویی که غیبت می‌کند تماس نمی‌گیرد تاحالش را جویا باشد وبه سمت تاریکی‌ها نرود؟

پاسخ: طبق قوانین و حرمت‌های کنگره راهنما چنین وظیفه‌ای ندارد اگر رهجو بخاطر پدر یا مادر یا همسر خود سفر کند غالباً سفر خوبی نخواهد داشت وکنگره کسی را دو باره دعوت نمی‌کند.

پرسش: درآمد شربت OT و سی‌دی‌ها چگونه بین شعب تقسیم می‌گردد؟

پاسخ به کلینیک‌ها تعلق دارد وربطی به کنگره ندارد و از طریق سیستم POS پول انتقال یافته و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در رابطه با درآمد سی دی 10% درآمد سی دی به حساب شعب بابت نشریات وارسال مراسلات ومابقی جمع وخرج آن در اختیار مهندس بوده وایشان هم پرداختی‌های زیادی دارند از جمله نهار مهمانان وواریزی به کنگره و حساب زمیناگر در هر ماه هر رهچو دو عدد سی دی می‌گیرد که مبلغ آن 12000 نومان است ولی اگر بخواهید در بیرون از کنگره به کلاس‌های مشاوره بروید باید هر جلسه 40 الی 50 هزار تونان باید پرداخت کنید واین مبلغ در مقابل سلامتی شما ارزش ندارد.

پرسش: چرا آقای مهندس دژاکام به مشهد نمی‌آید؟

پاسخ:: بدلیل مشغله وساعت کاری ایشان که از ساعت 4 صبح شنبه تا 4 صبح شنبه هفته دیگر برنامه ریزی شده است و ناراحتی قلبی هم دارند لذا نمی توانندبه مسافرت طولانی بروند و معمولاً هم با هواپیما سفر نمی‌کنند و به هیچ استانی نمی‌روند شاید انشالله در آینده به مشهد بیایند.

پرسش: دوماهه سفر می‌کنم و هر چه سی دی و وادی‌ها را می‌خوانم چیزی دسگیرم نمی‌شود؟

پاسخ: عجله نکنید برای من هم اوایل سفر یاد گیری مشکل بود و به آقای مهندس که گفتم، ایشان فرمودند باید چندین بار سی دی را گوش کنید تا با گوش شما آشنا شود وکتاب را هم باید چندین بار بخوانید. من الان بعد از 17 سال، هنوز وقتی کتاب 60 درجه را نمطالعه می‌کنم مطالب جدیدی یاد می‌گیرم شما هم باید با نوشتن مطالب وسی دی به یادگیری خودتان کمک کنید.

پرسش: چرا در مشهد شعبه جدید ایجاد نمی‌شود؟

پاسخ: اداره 50 هزار نفر در کشور کار مشکلی است برای هر شعبه باید یک تشکیلات زیادی را در نظر گرفت ایجنت، راهنما مرزبان و مسئولین زیادی تیاز دارد و باید برای هر نمایندگی جای مستقلی داشته باشیم، کارهای اداری هم هست و بقول آقای مهندس طوری باید حرکت کنیم که بتوانیم موضوع را کنترل کنیم. شاید انشالله در آینده در مشهد هم مانند اصفهان شعبه جدیدی ایجاد شود.

پرسش:: حضور در جلسات برای کسانی که مشغله کاری دارند و نمی‌توانند رأس ساعت در کنگره باشند استثنایی ندارد؟

پاسخ: در سفر اول اولویت درمان است و در سفر دوم سه ضلع کار، خدمت، زندگی باید منظم گردد ما اگر قبول داریم که بیماریم هیچ چیز نباید مانع درمان ما بشود.

پرسش: ساختار مالی کنگره 60 چگونه هست؟

پاسخ: تمام واریزی‌ها در سیستم کامپیوتر کنگره موجود است اگر هر زمان بخواهیم در عرض سه دقیقه می‌توانیم گزارش دهیم اگر حتی 1000 تومان هم در هر زمان پرداخت کرده باشید می‌توانید گزارش آن قابل ردیابی است.

پرسش: چرا بعضی از راهنماها با اینکه به بهترین شکل خدمت می‌کنند جواب سلام را نمی‌دهند؟

پاسخ: شاید راهنما متوجه سلام شما نشده باشد، چون راهنما هم مشغولیاتی از قبیل نامه‌ها و دفاتر OT و رهجوها دارد ممکن است من هم خودم گاهی اوقات حواسم جای دیگری باشد و متوجه سلام کسی نشوم ولی عمدتاً راهنماها دلیلی برای جواب ندادن سلام کسی ندارند چون با کسی حساب و کتابی ندارند حساب کتاب یک راهنما با جای دیگری است با شما نیست که منتی داشته باشند. ولی باید با راهنما صحبت کنید واز او بپرسید و قضیه را حل کنید.

پرسش: چرا بعضاً قوانین در کنگره رعایت نمی‌شود من اذیت می‌شوم؟

پاسخ: چرا شما باید اذیت شوید کنگره مرزبان دارد که مسئول اجرایی کنگره است و به قوانین رسیدگی می‌کند شاید از نظر شخص شما اجرای قوانین مشکل دارد شما به فکر سفر خودتان باشید.

پرسش: وظیفه ایجنت در شعبه چیست: وآیا می‌تواند دخل وتصرفی در کار مرزبانان داشته باشد؟

پاسخ: ایجنت ها راهنمای گروه مرزبانان هستند مانند یک راهنما که باید حال رهجویانش را رصد کند بعنوان بزرگ شعبه در کار مرزبانان هم نظارت دارند واگر شرح وظایف ایجنت را مطالعه کنید شرح وظایف ایچنت راهنما ومرزبانان که کار کارشناسی روی آن شده مشخص گردیده است.

پرسش: راهنمای همسفر مرد نداریم لطفاً توضیح دهید؟

پاسخ: راهنمای همسفر مرد باید از بین همسفران باشد ودر مشهد، شعبه فردوسی هستند که باید به آنجا مراجعه شود.

پرسش: آیا ایجنت باید خدمت گذار را فقط از لژیون خودش انتخاب کند؟

پاسخ ایجنت هم مثل سایر راهنماها باید لژیون داشته باشد تا اگر خدمت گزار نبود، بتواند از لژیون خودش کمک بگیرد و فکر نمی‌کنم آقای فلاح کار را بسته باشد وبگوید فقط خدمت گزار از لژیون خودم باشد.

پرسش: اگر کسی از هفسفران همراه مسافرش مصرف کمی داشته باشد و قطع نموده وحال خوشی ندارد باید چه کند؟

پاسخ: ما هیچ سوالی از همسفران نمی‌کنیم که مصرف داشته‌اند یا نه قبلاً چنین فرمی بود ولی ابطال شد اگر همسفر آقاباشد باید مسافر شود ولی اگر خانم هست در مشهد این امکان فعلاً وجود ندارد.

 پرسش: چرا ایجنت ازمرزبان راهنماها از نمایندگی‌ها نظر خواهی نمی‌شود؟

پاسخ: انتخاب ایجنت ها با نظر جناب مهندس هست وایشان هم عملکرد ایجنت ها را از ما سؤال می‌کنند وما هم کارکرد ایجنت وسوابق ایشان را بررسی نموده و با نظر ایشان انتخاب می‌گردند و شاید در آینده مانند مرزبانان انتخاباتی هم بشود.

پرسش: نتایج راهنمای تازه واردین چه زمانی اعلام می‌شود؟

پاسخ: در خصوص راهنمای تازه واردین هم جلسه‌ای با آقای اشکذری تشکیل داده‌ایم رنگ شال آنها هم انتخاب شده بعد از عید انشالله اعلام خواهد شد و همانند راهنما کار خود را در قسمت تازه واردین شروع خواهند نمود.

پرسش: راهنمای همسفرم با اینکه همسفرم از او راضی است، ولی او را بد راهنمایی می‌کند لطفاً اعلام نظر نمایید؟

پاسخ: از زاویه دید سفر اولی اینگونه است که این را می‌گوید ولی راهنما هیچ گاه خارج از مسیری که کنگره تعریف کرده عمل نمی‌کند.

پرسش: قهر و مهر راهنما کجا باید اتفاق بیافتد؟

پاسخ: حد قهر و مهر را راهنما تشخیص می‌دهند و راهنما ممکن است مهر مادری نداشته باشد ولی مانند یک پدر دلسوز است نباید توقع داشته باشید که مثل هم لژیونی شما، با شما رفتار کند راهنما اگر زیاد به رهجو در ظاهر توجه کند رهجو ممکن است نتواند دستورات راهنما را بخوبی اجرا کند و سفر خوبی داشته باشد ودر خدمت گرفتن هم خراب می‌شود. راهنماها با گرفتاریهای مالی و زندگی که دارند به شما سرویس می‌دهند شما باید دلسوزی را تشخیص بدهید.

پرسش: اگر اتفاقی بیا فتد وبحث درمان متوقف گردد تکلیف سرمایه کنگره چه می‌شود؟

پاسخ: تمام اموال و حساب‌های کنگره شخصیت حقوقی داشته ومربوط به جمعیت احیای انسانی کنگره 60 می‌باشد و من بعنوان نمایند آقای مهندس تمام اساسنامه هارا امضاء می‌کنم واگر من روزی نباشم طبق اساسنامه هیئت مدیره تشکیل شده وشخص دیگری انتخاب می‌شود و اگر کنگره جمع آوری شود اموال ودارایی ها بنام شخص دژاکام یا کس دیگری نیست و وقف عموم شده و در اختیار انجوهای دیگر قرار خواهد گرفت.

پرسش: سفر اولی که گل رهایی گرفته ولی پس از مدتی برگشت شده است تکلیفش چیست؟

پاسخ: اگر کسی به تهران بیاید ورهایی خود را گرفته باشد و برگشت کرده باشد باید مبلغ یک میلیون تومان به حساب زمین کنگره واریز نماید سپس می‌تواند دوباره سفرکند، ولی اگر سفراولی سفر خود را خراب کند باید مبلغ پانصد هزار تومان پرداخت نماید وسفرش را مجدداً شروع کند البته پس از پروسه 120 روزه، کمیته انضباطی توسط نگهبانان، برایش تشکیل شده و تصمیم گیری خواهد شد.

پرسش: آیا حضور مسافران طبق قانون جدید ورود وحضور استثنایی هم دارد؟

پاسخ: آقای مهندس در سخنرانی روز چهارشنبه خود این قانون را توضیح داده‌اند و ابلاغ خواهند نمود.

پرسش: انتخاب شما بعنوان نمایند آقای مهندس چگونه بوده؟

پاسخ: در نتیجه تجربه و کار با آقای مهندس است و خوشحالم که خدمت گزار کنگره هستم واین سؤال را باید از ایشان پرسید.

پرسش: در رابطه با شغل توصیه‌ای دارید؟

پاسخ: ما یک دستور جلسه برای کار داریم و به کسی خارج از پروسه درمان توصیه‌ای نمی‌کنیم که برو شغلت عوض کن یا ازدواج کن ولی می‌توان با افرادی که در این زمینه موفق هستند مشورت نمایید.

پرسش: آیا فردی در کنگره داریم که حقوق و درآمدی داشته باشد؟

پاسخ: در کنگره حقوق بگیر نداریم هر کس به اندازه توان مالی خود، کمک می‌کند واین برای اداره بیمه جای سؤال شده که نیروی حقوق بگیر نداریم در صورتی که ما در کنگره بالغ بر سه هزار نفر حدمت گزار داریم که یک ریال حقوق دریافت نمی‌کنند و در اساسنامه کنگره هم آمده برای راهنمای درمان اعتیاد، ما یک موسسه تجاری هستیم ولی حقوقی به کسی پرداخت نمی‌شود.

پرسش: چرا در مشهد لژیون خانم‌های مسافر نداریم.

پاسخ: ما در مشهد راهنمای مسافر خانم نمی‌توانیم تشکیل بدهیم چون نیروی کار وسرمایه لازم است و فعلاً قادر به راه اندازی آن نیستیم.

پرسش: ساعت کار برای کسانی که مشکل رفت آمد دارند و سرکار می‌باشند چگونه است؟

پاسخ: ساعتی که شروع جلسات 5 بعداز ظهر است و ساعت 5 ساعتی است که خارج ساعت کاری کارمند و کارگر است، ضمن اینکه باید اولویت برای هر شخص درمان باشد. در هر هفته سه ساعت وقت گذاشتن برای این کار به جایی برخورد نمی‌کند بعد از درمان می‌توانید بروید و به کسب و کار وتجارت خود برسید.

پرسش: چه کارهایی به راهنما مربوط نمی‌باشد؟

پاسخ: کارهایی که مربوط به درمان اعتیاد نباشد ولی در اینجا هر کاری که مربوط به شماست به راهنما هم مربوط می‌شود ممکن است راهنما به شما بگوید باید لباس سفید بپوشید، اینگونه صحبت کن، صورت رو اصلاح کن و ... این‌ها همه مرتبط به درمان اعتیاد هستند ولی خارج از این مرتبط به درمان نیست و راهنما نظر نمی‌دهد.

پرسش: زمانی که رهجو مشکل داشته باشد راهنما به او تذکر می‌دهد ولی اگر راهنما خارج از سیستم کنگره حرفی را بگوید باید چکار کنیم؟

پاسخ: البته شاید از دید شما حرف راهنما بی ربط باشد ولی در واقع اینگونه نباشد این همان عمل سالم است ممکن است از بعضی حرف‌ها ناراحت بشوید ولی وقتی که به آن عمل می‌کنید نتیجه مطلوبی برایتان دارد. چون راهنماها از فیلترهای سختی گذشته‌اند نمره قبولی 16 و 17 است که قبلاً مهندس کمتر از 18 رو رد می‌کردند و یک راهنما باید آموزش‌ها رو ببینند مصاحبه حضوری بدهد و از چندین کانال عبور نماید، ایجنت ومرزبان باید عملکرد و وجهه آنها را تأیید کنند و بعداً موفق به ذریافت شال می‌گردند.

پرسش: بعضی از کارهای اینجا شبیه به کار NA می‌باشد من در آنجا نتیجه نگرفتم؟

پاسخ: تنها شباهت ما به NA همین شیوه نشستن ماست جلسات آنها حتی استاد هم ندارد اینجا از لحاظ محتویات عمل باNA تفاوت‌های زیادی دارد که به مرور آنها را درک خواهید کرد.

پرسش: راجع به حجاب خانم‌ها در کنگره چه نظری دارید؟

پاسخ: در حرمت‌های کنگره به این موضوع اشاره شده است و بر ما واجب وضروری است که به این حرمت‌ها احترام بگذاریم چون حریم ماست بخاطر اهمیت و تاکید، حرمت‌ها دوبار خوانده می‌شود. رعایت حجاب زن ومرد ندارد آقایان هم باید لباس مناسب بپوشند لطفاً رعایت کنید.

پرسش: کسی که خوب سفر کرده و دوره خدمتی راهنما تمام شده و این موضوع باعث افت رهجو شده و باعث گردیده در سفر دوم برگشت شده باید چه کند؟

پاسخ: این مشکل خود شخص است که برگشت خورده است، دوره خدمتی راهنما 4 سال است تمام راهنماها عوض می‌شوند وباید عوض شوندو تا کنون این قضیه نتیجه مطلوبی داشته است.

پرسش: کسی که مرتب شربت می‌خورد ونمی تواند ترک کند باید چه کند؟

پاسخ: کسی به‌تنهایی نمی‌تواند مواد را کنار بگذارد باید در جلسات و لژیون قرار بگیرد و در جمع باشد این کار به‌تنهایی نتیجه‌ای ندارد ما در اینجا با آموزش جهان‌بینی می‌توانیم به فرد کمک کنیم و خوردن شربت تنها نیست.

پرسش: آیا یک راهنما و مرزبان می‌تواند خلاف میل همسفر برای او راهنما انتخاب کند؟

پاسخ: خیر مجاز نیست مگر کمیته انضباطی شده باشند.

پرسش: لطفاً در مورد دوره جلسات کنگره توضیح دهید.

پاسخ: مثلاً جلسه اول از دوره سی‌ام یعنی سی دوره از این چرخه گذشته است.

پرسش: مسافر من هر چه برایش توضیح می‌دهم به کنگره نمی‌آید باید چه کنم؟

پاسخ: تا خود شخص نخواهد نمی‌توان او را مجبور کرد هرچند هیچ‌کس نمی‌خواهد تا ابد مصرف‌کننده باشد چون فقط همان چند سال اول ممکن است برایش لذت‌بخش باشد ولی بعداً همواره در رنج و عذاب است و هیچ‌کس از گذشت مدتی، دوست ندارد مواد مخدر مصرف کند. او مانند یک میوه نارس است و باید به‌موقع چیده شود

پرسش: ما چه زمانی شاهد افتتاح شعبه با مالکیت کنگره در مشهد هستیم؟

پاسخ: دستورومجوز اجرای بنا صادرشده است و انشالله به‌زودی ساخت آن شروع خواهد شد و مشکلی ازلحاظ مالی نیست. ولی کمک‌های کنگره باید برگردد و در جای دیگری هزینه شود.

پرسش: برای کنفرانس بین‌المللی روانشناسی گرجستان چگونه اقدام کنیم؟

پاسخ: ما خوشحال می‌شویم که افرادی برای کنفرانس بین‌المللی مقاله ارائه می‌کنند ولی باید با آقای امین و خانم خدامی و آقای کماندار که کارهای علمی را انجام می‌دهند مشورت و هماهنگ کنید.

پرسش: لژیونی که راهنما در روزهای پنج‌شنبه حضور نداشته باشد، کیفیت آموزش رهجو باید چگونه باشد؟

پاسخ: اگر جلسات خانواده‌ها روز پنج‌شنبه باشد لژیون نباید تعطیل باشد، ولی در تهران روزهای پنج‌شنبه اختیاری است.

پرسش: آیا راهنما به‌غیراز حق وجه سی دی حق دریافت وجه دیگری را دارد؟

پاسخ: خیر سی‌دی‌ها فقط در نشریات فروخته و وجه آن دریافت می‌شود. هیچ‌وجهی را به‌غیراز خزانه‌ها پرداخت نکنید حساب‌های کنگره هم مشخص است.

پرسش: دایره مبارزه با افکار منفی چیست؟

پاسخ: آموزش شامل گوش دادن به سی‌دی‌ها و خواندن کتاب است و شمارا از افکار منفی دور می‌کند ولی خواندن مطالب دیگر خیر.

پرسش: آیا امکان دارد روزی خدمت در کنگره نهادینه شود؟

پاسخ: خدمت حتماً باید در کنگره نهادینه باشد خدمت و آموزش باهم است در کنگره جایگاه‌ها می‌گردند افراد رو انتخاب می‌کند. خداوند فرصت خدمت را به هرکسی نمی‌دهد. به گفته بزرگان خدمت کردن عین عبادت است.

با توجه به اینکه مدت خدمتی ایجنت شعبه الهیه به پایان رسیده است و بنا به سوابق خدمتی آقای فلاح و نظر بنیان کنگره و دیده بانان، آقای فلاح برای یک دوره خدمتی جدید بعنوان ایجنت نمایندگی شعبه الهیه، توسط  جانشین کحترم دبیر کل کنگره 60 معرفی گردیدند.

خلاصه سخنان مسافر جواد:

سلام دوستان جواد هستم مسافر

در اینجا لازم است از بنیان کنگره 60، جناب مهندس دژاکام  و مهندس امین، خانواده محترمشان، دیده بانان محترم و تمام خانواده کنگره تشکر کنم و همچنین از راهنمای عزیزم که زحمت زیادی برای من کشیدند تشکر فراوان دارم. از تمام کسانی که هستند و نیستند و به من کمک کردند نیز تشکر می‌کنم، هر کاری که به انجام می رسد با کمک جمعی به نتیجه می رسد و قائم به یک شخص نیست و ما همه درکنارهم رشد کردیم و ادامه خواهیم داد و همه به هم نیاز داریم و الحق خوب پشت هم هستیم، امیدوارم این مسیر تداوم داشته باشد. از اینکه دوباره قرصت خدمت نصیب اینجانب شده است خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم در کنار هم به افرادی که نیاز به کمک دارند، در زمینه رهائی و درمان اعتیاد کمک کنیم.

مراسم پیمان مسافر جواد ، ایجنت نمایندگی الهیه مشهد برگزار گردید.





نگارش : مسافرعلی لژیون چهاردهم
ویرایش : مسافر هادی لژیون دوازدهم
عکاس : مسافر صادق لژیون پنجم
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .