English Version
English

ظرف وجودی در هر شخص متفاوت است

ظرف وجودی در هر شخص متفاوت است

مشارکت همسفر مینا:

مسئولیت و ظرفیت یعنی تا چه اندازه گنجایش داریم، مسئولیت یعنی یک وظیفه ای که در اختیار من گذاشتند را بتوانم در مقابل سوال هایی که در ارتباط با آن مطرح می‌شود، پاسخگو باشم. ما باید ذره ذره ظرفیت خودمان را بالا ببریم و یک مرتبه نمی‌شود ظرفیت را بالا برد و افراد باید ظرفیت مسئولیت های بزرگی را که به آن‌ها واگذار می‌شود را داشته باشند. انسان موجودی است که با سایر مخلوقات تفاوت‌های اساسی دارد؛ یکی از تفاوت‌های انسان باسایر مجودات در ظرفیت آن می‌باشد یعنی در ابتدا سعی کنیم ظرفیت نیروها را محیا کنیم بعد به آن‌ها مسئولیت بدهیم. شخصی که به ظرفیتی رسیده باشد، می‌تواند مسئولیت هایی را بپذیرد اگر این مسئولیت بیشتر از توان و ظرفیتش باشد باعث تخریب او خواهد شد اکثر مردم بخش قابل توجهی از زندگی خود را صرف جستجوی راه‌هایی برای فرار از مسئولیت می‌کنند.

مشارکت همسفر زهرا:

روزی بزرگی از کنار رودخانه ای می‌گذشت که چشمش به چهارکودک افتاد؛ یکی از کودکان نابینا بود و آرام و بی سروصدا مشغول بازی کردن با خاک و گل بود، سه کودک دیگر در آب بازی می‌کردند به دنبال یکدیگر می‌دویدند و شادی می‌کردند. با دیدن این کودکان شخص برای کودک نابینا بسیار ناراحت شد و باخود گفت: این ناعادلانه است و برای کودک دعا کرد تا او هم بینا شود تا بتواند با بقیه بازی و شادی کند. شخص از آنجا عبور کرده و بعد از چند ساعت برمی‌گردد و می‌بیند که آن کودک نابینا، بینا شده و همچنان درحال گل بازی است ولی سه کودک دیگر نیستند و متوجه می‌شود که آن کودک نابینا، سه کودک دیگر را که درحال بازی بودند در آب خفه کرده و خودش هم همان بازی قبل را به تنهایی انجام می‌دهد و آن شخص متوجه می‌شود که خداوند براساس ظرفیت افراد به آنها توانایی می‌دهد و یا بخاطر نداشتن ظرفیت، بعضی چیزها را به افراد نمی‌دهد.

ظرفیت یا ظرف وجودی در هر شخص متفاوت است و چه درکنگره یا خارج از کنگره ما بخواهیم پیشرفت کنیم یا مسئولیتی را برعهده بگیریم باید حتماً ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا دچار غرور منیت یا آشوب نشویم اگر بخواهم مثال بزنم می‌توانم بگویم ظرفیت مانند یک استخر است که در وجود تمام انسانها با ابعاد و اندازه مختلفی وجود دارد و مسئولیتی که برعهده ی ماست آب درون استخر است؛ اگر ما مسئولیتی را قبول کنیم که از ظرفیت ما بزرگتر یا بیشتر باشد، آب استخر بیرون می‌ریزد و باعث به وجود آمدن تخریب می‌شود در نتیجه ما این تخریب را به خودمان و استخر وجودمان وارد می‌کنیم و دچار آشوب می‌شویم. برای جلوگیری از این اتفاق باید سعی کنیم ظرفیت خودمان و حجم استخر وجودمان را بالا ببریم تا بتوانیم مسئولیت بپذیریم، مسئولیت پذیر باشیم و وظایفمان را به خوبی و در آرامش انجام دهیم تا نه خودمان دچار اشوب و تخریب شویم و نه به اطرافیانمان آسیب وارد کنیم.

نویسنده: همسفر مینا و همسفر زهرا رهجویان راهنما همسفر سپیده از لژیدن (هشتم)

ویراستاری و ارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی از لژیون (پانزدهم)

همسفران نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .