English Version
English

هدف باید مشخص باشد

هدف باید مشخص باشد

خداوند را شاکرم که به من توفیق خدمت دادند تا انرژی بگیرم؛ زمانی که وارد کنگره شدم برای این که احساس مسئولیت کنم و آموزش بگیرم باید این را می‌پذیرفتم که هیچ چیزی نمی‌دانم، حداقل راجع به درمان اعتیاد و خیلی از مشکلاتی که در زندگی دارم که اگر میدانستم این مشکل برای من پیش نمی‌آمد و اگر هم پیش آمده بود می‌توانستم به راحتی آن را حل کنم، حال که نمی‌دانم پس باید ظرفم را خالی کنم تا گنجایش برای دریافت اطلاعات جدید بازشود. وقتی که آموزش گرفتم تازه متوجه شدم که مسئولیت یعنی‌چه؟ و باید آن را درست و کامل انجام دهم اگر ندانم که مسئولیت یعنی چه و چرا باید مسئولیت‌پذیر باشم؟ اصلاً نمی‌توانم مسئولیتی را قبول کنم.

تا چند وقت پیش از آمدنم به کنگره تازه متوجه شدم که من خیلی مسئولیت‌پذیر هستم واگر کسی به من کاری بدهد باید حتماً آن را انجام دهم زیرا اگر مسئولیت‌پذیر نباشم در جا‌هایی که به من اطمینان دارند دیگر مسئولیت نمی‌دهند. زمانی که وارد کنگره شدم راهنمایم می‌گفت که باید سی دی بنویسید و اگر گوش به فرمان راهنما نباشیم اصلا فایده‌ای ندارد؛ گفتند که سر وقت باید بیایم سر کلاس و آماده باشیم این یعنی مسئولیت‌پذیر شویم. جناب مهندس نیز بار‌ها گفتند که در کنگره نیم ساعت زودتر حاضر باشیم من از روز اول این را پذیرفتم، مسئولیت را به ما واگذار می‌کنند تا که توانایی لازم را کسب کنیم یعنی در ما تغیراتی صورت گرفته باشد. چه عاملی باعث می‌شود که نگاهمان تغییر کند؟ یا چرا باید تغییر کند؟

انسان موجودی است که با سایر مخلوقات تفاوت‌هایی اساسی دارد، یکی از تفاوت‌های انسان با سایر موجودات در ظرفیت مسئولیت می‌باشد. هیچ موجودی در این عالم مسئول نیست، تنها انسان مسئول است و مسئولیت دارد زیرا انسان موجودی است که اختیار کامل دارد و هر کاری که می‌خواهد را انجام می‌دهد. ظرفیت یعنی یک ظرف تا چه اندازه‌ای گنجایش دارد و بایستی در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشد. مسئولیت نیز به معنای وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده است و بایستی در مقابل سؤالاتی که در ارتباط به آن مطرح می‌شود پاسخگو باشیم؛ وقتی که وظیفه‌مان را درست انجام ندهیم و به خودمان مغرور بشویم و یا مسئولیتی که به ما واگذار می‌شود درست انجام ندهیم، به اصطلاح قبله خود را گم می‌کنیم و از مسیر مستقیم دور می‌شویم پس هدف من باید مشخص باشد چه در کنگره و چه در بیرون کنگره یعنی زمانی که من در صراط مستقیم باشم قبله‌ام را گم نمی‌کنم و جایگاهم را بالاتر از آنچه که هست نمی‌بینم اگر در چهار چوب کنگره باشیم و آموزش‌ها را عملی کنیم قلبه‌مان را گم نمی‌کنیم.

نویسنده: همسفر افشار رهجوی راهنما همسفر سپیده از لژیدن (هشتم)

ویرایش: همسفر فرحناز رهجوی راهنما همسفر طاهره از لژیون (هفتم)

ویراستاروارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی از لژیون (پانزدهم)

همسفران نمایندگی‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .