English Version
English

متد دی‌اس‌‌تی عامل افزایش سلول‌های بنیادی

متد دی‌اس‌‌تی عامل افزایش سلول‌های بنیادی

مشارکت راهنما محترم همسفر اکرم (سی‌دی جسم)

 آقای مهندس در سی‌دی جسم در مورد تئوری سیستم‌ایکس که گسترش پیدا کرده و اینکه این تئوری روی سلول‌های بنیادی اثر می‌گذارد، صحبت می‌کنند. متد دی‌اس‌تی با داروی اوتی در تولید بیشتر سلول‌های بنیادی در بدن تأثیر می‌گذارد؛ برای مثال دریچه‌های قلب که هر لحظه باز و بسته می‌شوند؛ با اینکه چندین سال هم فعالیت می‌کنند؛ ولی کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند. دلیلش این است که یک‌سری سلول‌های بنیادی در بدن ما وجود دارند که مرتب دریچه‌ها را ترمیم می‌کنند. در تمام قسمت‌های بدن سلول‌های بنیادی همیشه کار ترمیم و بازسازی را انجام می‌دهند؛ ولی کار سلول‌های بنیادی به سبب یک‌سری تخریب‌ها مقداری محدودیت دارد. با انجام یک‌سری عملیات درون بدن و داروهای خاص می‌توان سلول‌های بنیادی بیشتری آزاد کرد. تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهد، متد دی‌اس‌تی با داروی اوتی می‌تواند سلول‌های بنیادی را آزاد کند تا سلول‌های بنیادی، قسمتی از بدن را که آسیب دیده ترمیم کنند. آقای مهندس در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کردند: تندرستی رابطه‌ای با پزشک ندارد، شما باید از ابتدا یک‌سری قوانین را رعایت کنید تا تندرست باشید و بدن سالمی داشته باشید. بدن ما از خاک خلق شده است؛ یعنی تمام عناصری که در خاک است در بدن ما هم وجود دارد که برای ما، مثل مصالح ساختمانی است. کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مس و آهن و فسفر همه در بدن ما وجود دارد که گیاهان این مواد را از خاک جذب می‌کنند و ما با استفاده از آن‌ها در سبد‌غذایی، این مواد را به جسم خود می‌رسانیم که نقش تعیین کننده‌ای در سلامتی و تندرستی ما دارند؛ هر کدام از این مواد کم یا زیاد شوند در بدن ما اختلال ایجاد می‌شود. نتیجه‌ای که من از سی‌دی جسم می‌گیرم این است که به جسم خود اهمیت دهم و این که جسم فقط با مصرف مواد و سیگار از بین نمی‌رود؛ بلکه با تغذیه نادرست و ورزش نکردن و اهمیت ندادن به جسم تخریب می‌شود.

 

مشارکت همسفر معصومه

آقای مهندس در سی‌دی جسم درباره سلول‌های بنیادی می‌گویند که این سلول‌ها نه تنها قلب، بلکه تمام قسمت‌های بدن را ترمیم می‌کنند. اگر ما یک‌سری اصول و قوانین را رعایت کنیم دچار سکته نمی‌شویم؛ از عوامل سکته، مصرف بیش از حد چربی ها و داشتن استرس و مهمترین عامل، سیگار کشیدن است که باعث سکته مغزی و قلبی می‌شود. در کنگره ورزش و تغذیه مناسب نقش مهمی دارد. تمام عناصری که در خاک وجود دارد در بدن انسان نیز است که همه ما می‌دانیم استفاده درست از این عناصر نقش تعیین کننده‌ای در سلامتی ما ایفا می‌کنند. ما ۲۰ نوع "ویتامین ب" داریم که اکثر آن‌‌ها در جگر گاو پیدا می شود. خوردن یک عدد تخم مرغ آب پز، شیر، ماست، سبزیجات تازه که "ویتامین ث" دارند توصیه می‌شود. اگر یک لیوان نوشابه بخوریم باید ۳۲ لیوان آب بخوریم تا اثر سم آن از بین برود. از نان سبوس‌دار استفاده کنیم و هر میوه را در فصل خودش استفاده کنیم.

 

مشارکت همسفر مهناز

موضوعی که در این سی‌دی آقای مهندس صحبت می‌کنند؛ این است که بیشتر مواظب جسم خود باشیم؛ چون ما هم روزی پیر می‌شویم و ممکن است دچار انواع و اقسام بیماری و یا سکته قلبی یا مغزی شویم. آقای مهندس می‌گویند: نمی‌خواهم کسی که به کنگره می‌آید، سکته کند. ما باید مراقب تغذیه خود باشیم؛ همان‌طور که می‌دانیم باید کلسترول و چربی کمتر استفاده کنیم؛ چون این مواد در رگ‌های بدن ما رسوب می‌کنند که باعث سکته می‌شود؛ همچنین به این نکته اشاره کردند که عامل اصلی سکته قلبی و مغزی سیگار کشیدن است. کنگره۶۰ برای درمان سیگار از آدامس نیکوتین استفاده‌ می‌کند به این روش که هر آدامس ۲‌میلی‌گرم نیکوتین دارد که به چهار قسمت تقسیم می‌شود و شخص در مرحله سازگاری تا ۳ ماه هر چقدر دوست داشته باشد می‌تواند آدامس استفاده کند؛ ولی نباید بیش از حد باشد که باعث سکسکه در فرد می‌شود. ما باید از مواد‌غذايی و لبنیات تازه استفاده کنیم، ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشیم؛ چون تغذيه و ورزش کردن در طول عمر ما نقش بسیار مهمی دارد. می‌بینیم یک نفر ۷۰ سال سن دارد؛ ولی مثل ۴۰ ساله‌ها به نظر می‌رسد و کسی هم ۴۰ سال سن دارد؛ اما مثل ۷۰ ساله‌ها است و این فقط به تغذيه سالم و ورزش کردن ربط دارد.

مشارکت همسفر سکینه

آقای مهندس در این سی‌دی به مسئله سلول‌های بنیادی اشاره کردند. این سلول‌ها در بدن باعث ترمیم قسمت‌های مختلف می‌شوند و مسئله دیگری که مطرح کردند سلامتی و تندرستی است که ما باید به سلامتی جسم خود اهمیت دهیم و انواع ویتامین‌ها را مصرف کنیم و میوه‌ها را در فصل خودشان استفاده کنیم و به ورزش بپردازیم. اشاره به این داشتند اگر ما دچار انواع سکته‌ می‌شویم؛ به خاطر این است که از مواد‌غذایی نامناسب استفاده می‌کنیم. باید سعی کنیم از مواد غذایی با ارزش بالا در سبد‌غذایی خود استفاده کنیم و در آخر اینکه ما باید از جسم خود مراقبت کنیم و به تغذیه خود اهمیت ویژه‌ای دهیم تا کمتر بیمار شویم.

 

مشارکت همسفر وحیده

آقای مهندس در این سی‌دی توضیح دادند که آزمایش‌هایی که انجام شده به این نتیجه رسیدند با روش دی‌اس‌تی با داروی اوتی باعث افزایش تولید سلول‌های بنیادی در بدن می‌شود که این سلول‌ها مثل تعمیرکار درجسم ما است؛ یعنی هر جایی از بدن که عیب یا نقصی پیش آید، سلول‌های بنیادی در ترمیم آن قسمت نقش مهم و مؤثر دارند؛ اینجا لازم به ذکر است که سلول‌های بنیادی باعث درمان بیماری‌های لاعلاج هم می‌شوند. مسئله دیگری که به آن اشاره کردند؛ این بود که ما باید به جسم خود اهمیت دهیم و سعی کنیم از مواد غذایی تازه و سالم استفاده کنیم و مواد‌غذایی فرآوری‌شده، کنسروی و فست فود که مواد نگه‌دارنده دارند، کمتر بخوریم؛ زیرا این مواد باعث تجمع چربی در بدن شده و باعث بروز خیلی از بیماری‌ها و سکته است. در ادامه گفتند: یکی دیگر از عوامل اصلی سکته قلبی و مغزی، سیگار کشیدن است که باید از آن پرهیز کنیم. شکر خدا در کنگره‌۶۰ با روش دی‌اس‌تی سیگار هم درمان شده که انسان‌ها سلامتی خود را دوباره بدست می‌آوردند.

 

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر سیده فاطمه از لژیون نهم

مرزبان و عکاس خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .