English Version
English

تمام ظرفیت‌های خودمان را زمان مصرف از بین برده بودیم

تمام ظرفیت‌های خودمان را زمان مصرف از بین برده بودیم

سومین جلسه از دور سی‌ و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی عمان سامانی شهرکرد به استادی مسافر کیوان، نگهبانی مسافر نجف قلی و دبیری مسافر محسن با دستورجلسه "ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)" سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان کیوان هستم یک مسافر.

از آقا شاهین و گروه مرزبانی که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم تشکر می‌کنم. از راهنمای خوبم آقا محمد تشکر می‌کنم. از آقای مهندس و آقا کامران که این بستر را آماده کردند که من به حال خوش و آرامش برسم تشکر می‌کنم. دستور جلسه در مورد ظرفیت، مسئولیت قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه است.
همه ی ما می‌دانیم توی ظرف یک لیتری بیشتر از یک لیتر نمی‌توانیم آب بریزیم،  هر انسانی ظرفیتی دارد اگر بیشتر از ظرفیتش بهش فشار بیاوریم از کوره در می‌رود.
تمام ظرفیت‌های خودمان را زمان مصرف از بین برده بودیم و با کوچک‌ترین حرف که به ضرر ما بود به هم می‌ریختیم و به هر کسی که روبروی ما بود بی‌احترامی می‌کردیم.
با ورود به کنگره کم کم یاد گرفتم ظرفیت خودم را بالا ببرم. برای بالا بردن ظرفیت باید خواسته داشته باشیم. وقتی مسئولیتی یا جایگاهی را قبول می‌کنیم تمام تلاش خود را بکنیم تا به نحو احسنت در آن جایگاه خدمت کنیم و آموزش بگیریم.
نقل و قول از مولا علی است که می‌فرماید: هر کس کلمه‌ای به من یاد بدهد مرا بنده خودش کرده است.
هرچه درخت پربارتر باشد سر به زیرتر است. وقتی که مسئولیتی را قبول کردیم باید در برابر آن ظرف خود را نیز بزرگتر کنیم تا قبله را گم نکنیم. کسانی که نق می‌زنند به قول آقای مهندس روی برنامه نیستند و افرادی که در حاشیه هستند و مرتب پشت سر این و آن حرف می‌زنند حتماً این را بدانند که مشکل از خودشان هست و جای دیگر دنبال اینکه چرا حالشان بد است نگردند.
یک روز به آقا محمد گله ی یکی از خدمت گذارها را کردم و او به من گفت: تو سعی و تلاش کن به اون جایگاه برسی اون کار را انجام نده!
ما نباید یادمان برود که کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم و باید بدانیم قبله هدفمان کجاست از خداوند می‌خواهم هر مسئولیتی را قبول کردم بتوانم به نحو احسنت انجام بدهم از اینکه با سکوت زیباتون به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم.

نگارنده: مسافر سلمان لژیون چهارم
ویراستار: مسافر رضا لژیون سوم
تنظیم: مسافر سعید لژیون چهارم
ارسال: مسافر جعفر مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .