English Version
English

در باب دستورجلسه هفتگی ، وظایف راهنما و رهجو

در باب دستورجلسه هفتگی ، وظایف راهنما و رهجو

دستور جلسه: وظایف راهنما و ره‌جو

سیستم کائنات و هستی توسط معمار بزرگ به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که هر چیزی در جای خودش قرار دارد و با محاسبات بسیار دقیقی بنانهاده شده و کنترل می‌شود. هرکدام از مخلوقین الهی مسئولیت و وظایف خاص خودشان رادارند که در انسان‌ها نیز این مسئولیت کاملاً تفکیک‌شده و مسئولیت هر شخصی کاملاً مشخص هست، به‌عنوان‌مثال پدر و مادر در مقابل فرزندان مسئولیت دارند و همچنین فرزندان نیز در مقابل پدر و مادر مسئولیتی رادارند که این وظایف دوطرفه هست.

کنگره 60 نیز که دارای سازمانی بسیار دقیق و منحصربه‌فرد است، وظایف اعضای حاضر در این سیستم کاملاً بررسی و اعلام‌شده است، حتی در یک جزوه به‌عنوان شرح وظایف، وظایف مرزبانان، دیده‌بانان، ای جنت‌ها و اسیستنت ها و حتی وظایف دبیر، نگهبان و مهماندار و نگهبان نظم مشخص‌شده است.

در مورد وظایف راهنما و ره‌جو نیز در جزوه کمک راهنمایی و راهنمایی تا حدودی صحبت شده است و من در حد برداشت خودم به نکاتی می‌پردازم.

در کنگره 60 معانی واژه‌ها مفهوم را می‌رسانند، ره‌جو یعنی کسی که جوینده راه است، وقتی کسی جوینده راه است برای این‌که درراه خود موفق باشد باید مواردی را موردتوجه قرار دهد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی را که باید توجه کند بایستی هدف داشته باشد و بداند برای انجام چه‌کاری به کنگره آمده است. مورد بعدی که جزء وظایف ره‌جو هست این است که حرمت‌ها و قوانین کنگره را رعایت کند و برای رسیدن به درمان باید به‌صورت منظم و سر ساعت در جلسات شرکت نماید و همیشه قبل از شروع جلسه در محل نمایندگی کنگره حضورداشته باشد همان‌طور که آقای مهندس در صحبت‌هایشان فرمودند: برای درمان در کنگره هم کارگاه آموزشی مهم است و هم لژیون، چراکه آموزش‌هایی که در لژیون انجام می‌شود به‌تنهایی برای درمان کافی نیست، کارگاه هم آموزش‌های خاص خودش را دارد.

یکی دیگر از مسائلی که شخص باید در کنگره رعایت کند دانسته‌ها و معلومات خودش را پشت در کنگره بگذارد و به عبارتی ظرف خودش را خای کند تا بتواند در کنگره آموزش بگیرد و به درمان برسد.

ره‌جو باید به کنگره و راهنمای خودش اعتقاد و ایمان داشته باشد و هر چه که راهنمایش بگوید گوش کند تا نتیجه خوب بگیرد و هر هفته حداقل یک سی دی گوش کند و بنویسید.

از وظایف ره‌جو به نکات زیادی می‌شود اشاره کرد مانند پوشش مناسب استفاده کردن، مسئولیت درمان خودش را بپذیرد، وارد حاشیه‌ها نشدن، به راهنمایش احترام گذاشتن و گوش‌به‌فرمان بودن و ...

همان‌گونه که ره‌جو وظایف خاص خودش را دارد راهنما نیز دارای وظایف بیشتری هست. در کنگره 60 به کسی راهنما گفته می‌شود که راه نمایان می‌کند و یا راه را نشان می‌دهد و مسیر درمان را خودش طی کرده باشد.

همه راهنمایان به‌نوعی ره‌جو نیز می‌باشند و تمام وظایفی را که یک ره‌جو دارد راهنما نیز دارد و حتی با مسئولیت خیلی بیشتری نسبت به ره‌جو دارند.

انصافاً همه راهنماها در حد شناخت من تمامی وظایف خود را به‌صورت تمام و کمال و با عشق و علاقه خاصی انجام می‌دهند، چراکه در کنگره عهده‌دار مسئولیت خیلی سنگینی شده‌اند و برای رسیدن به این جایگاه از امتحانات متعددی سربلند بیرون آمده‌اند.

اولین وظیفه راهنما این است که قلبأ دوست داشته باشد که ره‌جویش به رهایی برسد، چه مسافر و چه هم‌سفر و عاشق این موضوع باشد و به‌گونه‌ای حرکت کند که این عشق سرد نشود. اگر راهنما عشقش در صراط مستقیم باشد هیچ‌وقت سرد نمی‌شود و وظیفه دیگر راهنما این است که طبق حرمت‌ها و قوانین کنگره با ره‌جو برخورد کند و در مسائل خانوادگی آن‌ها دخالت نکند و این‌که ره‌جوهایش را به خدمت در کنگره تشویق کند، با خدمت کردن در کنگره آن‌ها انرژی می‌گیرند و این موضوع کمک زیادی به درمان آن‌ها می‌کند.

راهنمایان محترم کنگره 60 در کمال بزرگواری و متانت و با آغوش باز وظایف خود را بادل و جان انجام می‌دهند و سرلوحه همه آنان عشق و محبت می‌باشند که از سرمنشأ کنگره 60 یعنی جناب آقای مهندس دژکام نشأت می‌گیرند.

و درنهایت از همه عزیزان خدمت گذار در کنگره تشکر و قدردانی می‌نمایم و آرزوی موفقیت و درمان و رهایی برای همه عزیزان ره‌جو دارم.

 

نویسنده: کمک راهنمای محترم هم‌سفر مریم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .