English Version
English

ظرفیت و مسئولیت

ظرفیت و مسئولیت

به نام او دوستان عزیزم امروز می‌خواهیم کمی از آموزش‌های کنگره 60 بهره‌ای کسب کنیم در مورد ظرفیت و مسئولیت، همان‌طور که کم و بیش اطلاع دارید مهم‌ترین چیز در هستی ظرفیت است و تمام خلقت بر اساس آن تقسیم شده است. ظرفیت یعنی ظرف هر کسی چقدر است، به طور مثال گاز و مایعات هر کدام ظرفیت و ویژگی خاصی دارند بعضی از آن‌ها کشنده و برخی مایه حیات هستند؛ گیاهان، جانوران و حشرات نیز ظرفیت را خودشان کسب کرده‌اند.

جالب این است که تمام آن خواص در موجودی به نام ایشان جمع شده که بسیار شگفت انگیز است که البته هر فرد بر اثر تزکیه و پالایش می‌تواند به آن خواص دست پیدا کند. ظرفیت در انسان‌ها متفاوت است و به همان اندازه جوابگو خواهد بود، اما اگر بیش از اندازه باشد و به قولی سر ریز می‌کند که آن وقت اتفاق مهمی می‌افتد، آن هم گم کردن قبله یا فراموش کردن خداوند و ناسپاسی در مقابل نعمت‌های پروردگار خود است. قدرت مطلق در کتاب آسمانی در سوره‌ عادیات در آیه 6 می فرماید: (ان الانسان لربه و کنود) این مهم در تمام سطوح مادی و معنوی ما وجود دارد مانند مقام، تحصیل، علم و عرفان حالا این پرسش پیش می‌آید که این ظرفیت چگونه به وجود می‌آید و چرا؟

اولا: ما انسان هستیم، صاحب اختیار و برترین موجود در روی زمین ثانیا: بالا بردن ظرفیت دست ما نیست و ذره ذره به وسیله تلاش، علم، آگاهی، شعور و تجربه نقطه تحمل به دست می‌آید. در این جا واژه مهم دیگری که ارتباط تنگاتنگی با ظرفیت دارد و به او می‌پیوندد، مسئولیت است، چرا که هر چه ظرفیت هستی بالا برود پذیرش و مسئولیت هم بالا می‌رود زیرا ظرفش بزرگتر شده است مثلا در کنگره، ایجنت در قبال شعبه خودش و راهنما و رهجو در قبال همدیگر مسئول هستند. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم انسان‌هایی را می‌بینیم همچون حضرت موسی، عیسی، نوح، رسول خدا و دیگر بزرگان که از ظرفیت بالایی برخوردار بودند و چون نقطه تحمل بسیار زیادی داشتند لذا توانستند قوانین خداوند را در آن زمان برای مردم بیاوردند و بشر را هدایت کنند.

برخی از افراد هستند که می‌خواهند ظرفیت خود را از راه های غیر معقول و نادرست بالا ببرند که طبق فرمایش جناب مهندس: از راه ضد ارزش ها نمی‌توانیم به ارزش ها دست پیدا کنیم، مثلا با مخدرها (حشیش و تریاک) نمی‌توان هزار رکعت نماز خواند. در اخر مقاله به این نتایج دست پیدا کردیم:

1: ظرفیت شامل همه موجودات و انسان می‌شود (روش ها متفاوت است)

2: صور آشکار و پنهان نقش مهمی دارند.

3: اگر ظرفیت بیش از اندازه باشد انسان قبله (هدف) را گم می‌کند.

4: ظرفیت در انسان ذره ذره به وجود می‌آید.

5: ظرفیت در مسائل مادی و معنوی ما وجود دارند.

6: ارتباط نزدیکی بین ظرفیت و مسئولیت وجود دارد.

7: در افراد خاص مثل انبیا این موارد در سطح بالاتری دیده شده است.

8: نقطه تحمل نقش مهم و اساسی دارد.

9: بالا بردن ظرفیت از راه درست با اجرای قوانین الهی است.

10: عدم استفاده از ضد ارزش‌ها برای بالا بردن ظرفیت‌ درست است.

11: ناسپاسی نکردن در مقابل قدرت مطلق.

12: ایجاد تخریب زیاد در صورت گم کردن قبله (هدف)

منابع: سی دی ظرفیت و مسئولیت، گزیده ای از وادی چهارم، گزیده ای از سی دی گره مسئولیت

نویسنده :همسفر فریده رهجوی همسفر سپیده (لژیون هشتم)

ویرایش:همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویراستار و ارسال:همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی (لژیون پانزدهم)

نمایندگی همسفران ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .