English Version
English

بخشندگان مال به خداوند وام می‌دهند

بخشندگان مال به خداوند وام می‌دهند

سیزدهمین جلسه از دور چهارم لژیون سردار نمایندگی پروین اعتصامی اراک با استادی دنور مسافر اصغر، نگهبانی پهلوان مسافر عباس و دبیری دنور مسافر محمد، با دستور جلسه دنور در روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ساعت ۱۵:۴۵ آغاز بکار کرد.

سخنان استاد جلسه:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر، خداوند را شاکرم در خدمت شما هستم، در ابتدا یک تشکر و قدردانی می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان که باعث شدند ما این جایگاه را تجربه کنیم و این حال خوب را داشته باشیم.
یک تشکر هم می‌کنم از راهنمای خوبم آقا مهدی که خیلی برای من زحمت کشیده است و در سال قبل در ساخت شعبه خیلی اذیتش کردم.
یک تشکر هم می‌کنم از پهلوان شعبه، عباس آقا و هم‌چنین دبیر و خزانه.دار بابت دعوتشان و اجازه خدمت در این جایگاه.
در مورد دستور جلسه اگر بخواهم بگویم، در ابتدا در کنگره کمک مالی و کمک به خرید زمین بود و آمد جلوتر و لژیون سردار تشکیل شد که در ابتدا با ۵ میلیون تومان شما می‌توانستید عضو لژیون سردار شوید و نشان سرداری بگیرید و بعد نشان دنور بود که کلمه فرانسوی است که در زمان ناپلئون بناپارت یک نشان کشوری بوده که به کسانی که کارهای  شایانی انجام می‌دادند یک شال قرمز داده می‌شده که هنوز هم این نشان در فرانسه هست و به آن افراد دنور می‌گفتند.
در زبان فارسی دنور به معنی بخشنده است و اگر دقت کنیم روزی ١٧ مرتبه در نماز می‌گوییم به نام خداوند بخشنده و مهربان، که بهترین و بارزترین صفت خداوند است.
آقای مهندس این صفت را برای افرادی که از مال خودشان می‌گذرند و انفاق می‌کنند گذاشته است.
هیچ وقت یادم نمی‌رود اولین سالی که آقای مهندس این صفت را اعلام کردند در شعبه خودمان دو نفر دنور شدند که آن روز شور و حال عجیبی در شعبه بود و شاید از همان روز نطفه دنور شدن من هم کاشته شد و باز تشکر می‌کنم از عباس آقا و محمد آقا که اولین چراغ‌های دنوری شعبه را روشن کردند و باعث شدند که پشت سرشان افراد زیادی دنور شوند و خدا را شکر ما الان در شعبه چند پهلوان هم داریم و امیدوارم امسال تعدادشان بیشتر شود.
اما باز در مورد کلمه دنور، خداوند در قرآن می‌فرماید افرادی که انفاق می‌کنند و از مال خودشان می‌گذرند مثل اشخاصی هستند که به خداوند وام می‌دهند و زمانی که شما وامی به خدا بدهید مطمئناً سودی که حاصلتان می‌شود هزاران برابر وام‌های دیگر است.
از انفاق و بخشندگی مال در قرآن به نام وام نیکو یاد شده است و در کنگره وقتی کسی می‌آید و از مال خودش می‌گذرد و پولی که در این شرایط اقتصادی همه نیاز دارند حالا چه پهلوان چه دنور و چه سردار گذشت می‌کند و در راه سازندگی کنگره و در راه بهبود حتی یک نفر انفاق می‌کند بنظر من از درجه بالایی برخوردار است و فقط باید این حس و حال را تجربه کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.
من امروز فکر می‌کردم زمانی که می‌خواهیم یک مسیر را برویم مثلا از اینجا تا مشهد، یک راهی هست اتوبان و از لحاظ کیفیت بهتر از راه معمولی و این مسیر شاید چند ساعت مسیر شما را نزدیکتر کند و بنظر من لژیون سردار و دنور و پهلوان شدن همان اتوبانی هست که ما را زودتر به مقصدی که می‌خواهیم می‌رساند و در این اتوبان هم یک سری مزایایی هست که کسی که سردار است به اندازه سرداری، یا دنور است به اندازه دنوری و کسی که پهلوان هست به اندازه پهلوان بودنش از آن امتیازات استفاده می‌کند.
در آخر از تمام بچه‌های لژیون سردار تشکر می‌کنم که جانانه پای ساخت شعبه جدید ایستادند و هر چه بوده است از کمک‌های تمام دوستان بوده و من دست یک یک این‌ها را می‌بوسم و از همه شما تشکر می‌کنم.
ممنون که به صحبت های من گوش کردید.
تایپ: مسافر محسن لژیون11
تنظیم: مسافر ساسان
مسافران نمایندگی پروین اعتصامی اراک، کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .