English Version
English

مسئولیت یعنی پاسخگو بودن

مسئولیت یعنی پاسخگو بودن

اولین جلسه از دوره چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی راهنما همسفر اکرم و نگهبانی همسفر منیژه و دبیری موقت همسفر اکرم با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت «قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه » در روز دوشنبه ۲۷ فروردین در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

از راهنمای خوبم خانم آرزو و خانم هُما عزیز سپاسگزارم. به دبیر و نگهبان هم خدا قوت عرض می‌کنم، انشاالله در جایگاه بالاتر این دو عزیز را ببینم. عید گذشته را تبریک عرض می‌کنم و نماز روزه همه عزیزان مورد قبول درگاه حق باشد.

دستورجلسه این هفته ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن و حاشیه است؛ همانطور که می‌دانید هر چیزی تعریفی دارد ظرفیت از ظرف می‌آید؛ یعنی هر شخصی ظرفش یک اندازه‌ای دارد و برای بالا بردن ظرفیت، باید ظرفیت ذره ذره شکل بگیرد. ظرفیت دارای ابزاری است؛ مثل آموزش، تجربه، آگاهی و تفکر و زمانی‌که ظرفیت در ما ایجاد می‌شود شخص مسئولیت پذیر می‌شود و وقتی‌که مسئولیتی را قبول کردیم باید جواب‌گو و پاسخگو باشیم من راهنما باید پاسخگوی لژیون خودم باشم و رهجو باید در قبال راهنما پاسخگو و فرمانبردار باشد.

نقطه تحمل زمانی‌ افزایش پیدا می‌کند که ظرفیت هم بالا می‌رود و زمانی‌که ظرفیت شکل نگیرد باعث گم شدن هدف می‌شود. وقتی من همسفر وارد کنگره شدم هدفم چه بود؟ هدف من این بود که مسافرم به رهایی برسد؛ اما زمانی‌که خودم را شناختم دیگر برای خودم سفر کردم و این نکته بسیار مهمی است که یک همسفر برای خودش سفر کند و این موضوع باعث می‌شود که ظرفیتش بالا برود.

تمام هستی دارای ظرفیت است: گازها، مایع‌ها، جامدات و گیاهان، دارای ظرفیت می‌باشند و یک گیاه یک‌دفعه رشد نمی‌کند بلکه طی یک دوره زمانی و ذره ذره رشد می‌کند.

مهندس گفتند: طبیعت را الگوی خود قرار دهید که همه چیز در هستی ذره ذره رشد می‌کند و با انجام دادن کارهای‌ ضد‌ارزشی و مصرف مواد مخدر ظرفیت بالا نمی‌رود، مسافری که وارد کنگره می‌شود چندین سال مصرف کننده بوده؛ ولی با روش دی اس تی و شربت اوتی درمان می‌شود و این ظرفیت در او شکل می‌گیرد و در سفر دوم فرد مسافر مسئولیت‌هایی به عهده می‌گیرد و آموزش می‌گیرد و ذره ذره ظرفیتش بالا می‌رود.

در سی‌دی شناور استاد امین گفتند: همسفران با مسافران تفاوت چندانی ندارند و من همسفر هم به اندازه مسافر حالم خراب است و مسافر با مواد مخدر و من همسفر هم با ترکش‌های اعتیاد حالم خراب است.

زمانی‌که همسفر وارد لژیون می‌شود همان نوزادی است که باید این مسیر را طی کند و باید در این مسیر آموزش بگیرد هنگامی که یک همسفر وارد کنگره می‌شود باید بداند که کجا قرار دارد و باید بداند که مسافرش سفرش را برای درمان شروع کرده است و باید در کنار مسافرش آموزش جهان‌بینی ببیند.

مثلثی که مهندس گفتند این است که باید بدانیم کجا هستیم، چکار می‌کنیم و چگونه باید باشیم این مثلث هم برای همسفر و هم برای مسافر صدق می‌کند.

در مورد قبله گم کردن من راهنما زمانی‌که بگویم؛ چند سال است که در کنگره خدمت می‌کنم و زحمت کشیده‌ام دیدگاه و نگاه من عوض می‌شود و زمانی‌که دیدگاه من عوض شد، این شناور بودن من از بین می‌رود و من؛ مانند سنگی می‌مانم که در کف آب می‌ماند و قبله و هدف را گم می‌کند.

زمانی‌که من اکرم در مسیر ارزش‌ها نباشم و هدف مشخصی نداشته باشم مطمئنأ وارد حاشیه می‌شوم و زمانی‌که از حاشیه‌ها دور شدم و به خدمت کردن و آموزش‌ها پرداختم به آن حال خوش رسیدم. امروز سپاسگزار خداوند و جناب آقای مهندس و راهنمایان عزیزم و تک‌تک شما عزیزان هستم که برای من الگو بودید و هستید.

جلسه هماهنگی راهنمایان:

تایپ: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر الهه از لژیون یکم

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم

تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۷

عکاس و مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .