English Version
English

گزارش پروژه بزرگ تحقیقاتی کنگره 60 با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران

گزارش پروژه بزرگ تحقیقاتی کنگره 60 با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران

پنجمین جلسه از پروژه بزرگ تحقیقاتی کنگره 60 با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران روز شنبه 21 بهمن با حضور ناظر تحقیق ، آقای دکتر محمدی فر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نمایندگی آکادمی برگزار گردید .
در این تحقیق تعداد 500 نفر از مجموع 3015 نفر رهایافتگان کنگره 60 در سال 94 به صورت رندم انتخاب و در این تحقیق شرکت داده می شوند . شرکت کنندگان 3 عدد پرسشنامه شامل : پرسشنامهCBQ ( عقاید وسوسه انگیز ) پرسشنامه SCL90 ( نشانه های اختلالات ) و پرسشنامه وضعیت سلامت کنونی را تکمیل می نمایند و در نهایت آزمایش فالوآپ انجام می شود .

تا کنون بیش از 120 نفر از نمایندگی های شهر تهران در این تحقیق شرکت کرده اند . آقای دکتر مسعود حاج رسولی از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر مجری این طرح می باشند .
در مراحل بعدی قرار است 250 نفر نیز از نمایندگی های شهرستان در سراسر کشور در این تحقیق شرکت نمایند .
آمارهای جهانی نشان می دهد بیش 93 درصد از افرادی که با متدهای معمول و کلاسیک ترک اعتیاد مواد مخدر را کنار می گذارند با گذشت یکسال از قطع مصرف به اعتیادبرگشت می نمایند . همچنین آماری که در سال 2002 توسط کینگز کالج لندن منتشر شد این آمار پس از گذشت 3 سال ، به 100 درصد برگشت به اعتیاد می رسد . اما در کنگره 60 و  افرادی که با متد DST و داروی OT اعتیاد خود را درمان کرده اند ، این آمار بالای 80 درصد ماندگاری را حتی در مرز 3 سال رهایی نشان می دهد و این آمار از نقطه نظر استانداردهای جهانی ، شگفت آور است .
این آمار ضمن اینکه در نوع خود می تواند بی نظیر باشد ، قدر مسلم توان و قدرت متد DST را به مجامع علمی داخل و خارج از کشور نشان خواد داد .
وظیفه خود می دانیم از تمامی عزیزانی که به در خواست بخش تحقیقات کنگره 60 در این طرح بزرگ  شرکت نموده و می نمایند ، صمیمانه سپاسگزاری نماییم .

 

با احترام
گروه تحقیقات کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .