English Version
English

خداوند انسان را آفرید و به او حق انتخاب نیکی یا پلیدی را داد.

خداوند انسان را آفرید و به او حق انتخاب نیکی یا پلیدی را داد.

نهمین جلسه از دوره شصت و دوم  کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی حکیم هیدجی با استادی ایجنت محترم آقا ناصر  و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر ذکراله، با دستور جلسه *صورت مسئله‌ی اعتیاد و درمان آن با روش DST * در روز سه شنبه 21 فروردین ۱۴۰۳  ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

نهمین جلسه از دوره‌ی شصت‌ودوم شعبه‌ی حکیم هیدجی روز سه شنبه به صورت ویژه با استادی ایجنت محترم با حضور همسفران عزیز شعبه برگزار گردید. در این جلسه شعبه‌ی حکیم هیدجی میزبان مهمانان عزیزی بود که در ادامه مهمانان بر سر سفره‌ی افطاری نشستند و با مسافران شعبه هم‌سفره بودند. جناب آقای دکتر علیمردانی نماینده‌ی منتخب شهرستان ابهر و همراهان ایشان، جناب آقای دکتر حیدری شهردار محترم شهرستان ابهر، جناب آقای دکتر رجبی رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم دره، راهنمای محترم مسافر روح‌اله عضو شورای اسلامی شهر ابهر، مسئولین نهادها و ارگان‌های دیگر و همچنین جمعی از پیشکسوتان شعبه‌ی حکیم هیدجی مهمانان شعبه در آخرین افطاری رمضان امسال بودند. استاد جلسه ایجنت محترم آقا ناصر با توجه به دستور جلسه که همان صورت  مسئله‌ی اعتیاد و درمان آن با روش دی اس تی بود توضیحات جامعی در مورد پروسه‌ی درمان اعتیاد یک فرد مصرف کننده ارائه دادند و به طور دقیق روش درمان اعتیاد را با متد کنگره برای مهمانان تشریح نمودند. استاد برای مهمانان از بنیان کنگره و عوامل اجرایی  و پست‌های مختلف  و چگونگی اداره‌ی چنین نهادی  چه در آکادمی و چه در شعبات به خصوص شعبه‌ی حکیم هیدجی سخن گفتند. همچنین ایجنت محترم در مورد ساختار و چارت سازمانی  کنگره‌ی 60 و اقدامات  انجام گرفته برای حتی جهانی شدن این نهاد مطالبی را ارائه نمودند. در ادامه استاد جلسه به حرمت مهمانان عزیز وقت را در اختیار شهردارمحترم ابهر و رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره قرار دادند تا برای مسافران و همسفران صحبت نمایند.

سخنان شهردار محترم شهر ابهر جناب آقای دکتر حیدری

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان عرض سلام و ادب خدمت عزیزان حاضر در جلسه، برادران و خواهران مسافر و همسفر دارم. خوشحالم که در ساعت‌های آخر ماه رمضان در خدمت شما هستم و امید وارم که به لطف خداوند منان هیچگونه گرفتاری و مشکل برای هیچ کس پیش نیاید و از خدا میخواهم که با لطف بیکران خودش گناهان همه‌ی مارا ببخشد و عبادت‌های مارا در این ماه عزیز از همه‌ی ما قبول بفرماید. پیشاپیش عید سعید فطر را به شما عزیزان تبریک می‌گویم. من از بانیان برگزاری این جلسات تقدیر و تشکر می‌کنم. بنده قبلاً هم در این جلسات حضور داشتم زمانی که در هیدج به عنوان شهردار خدمت می‌کردم. و هم‌اکنون در شهر ابهر در خدمت مردم عزیز هستم و اعلام می‌کنم از شما دوستان و خانواده‌های شما عزیزان حمایت می‌کنم و اگر چنین بستری در ابهر ایجاد بشود مورد حمایت بنده خواهد بود. امید در زندگی بهترین چیز است. اگر انسان در زندگی امید داشته باشد به همه جا و به هرچیزی که بخواهد، می‌رسد. واقعاً جای تشکر دارد از خانواده‌های محترم و خانم‌های عزیز و فرزندان شما عزیزان که در کنار شما هستند و به فرایند درمان شما کمک می‌کنند. بحث اعتیاد در تخصص بنده نیست که بتوانم آن طور که شایسته است در موردش صحبت کنم ولی، میتوانم بگویم با توجه به سن‌وسال من در اطراف خودم افرادی را دیده‌ام که در گیر اعتیاد بوده‌اند و در کنارشان خانواده‌های آن عزیزان که چگونه درگیر مشکلات ناشی از اعتیاد یکی از اعضای خانواده بوده‌اند و بسیار سخت است داشتن و بودن در چنین بحران و مشکلی. همین که شما دوستان این امید را پیدا کردید که به این مکان بیایید و کنار همدیگر و با کمک هم به اعتیاد نه بگویید و به دنبال زندگی سالم خود و خانواده باشید و به آرامش در زندگی برسید و برای خانواده‌ی خودتان یک زندگی سالم و مملو از آرامش فراهم کنید، لطف خداوند در حد اعلی نصیبتان شده است که باید قدردان و سپاس‌گزار باشید. خوب است که انسان فکر کند به خانواده‌ی خوب خودش، به فرزندان سالم و زیبای خودش و خودش را آلوده و درگیر مقوله‌ی منحوس اعتیاد نکند. امیدوارم که هیچ کدام از خانواده‌های ایرانی درگیر اعتیاد نباشند. خانواده‌ها همه نیاز به آرامش و آسایش دارند، به خصوص وضعیت الآن که خانواده‌های ایرانی از لحاظ اقتصادی و معیشتی در تنگنا به سر می‌برند اگر فردی در خانواده به چنین مسئله‌ای دچار شود مشکلات خود و خانواده‌اش را دوچندان می‌کند. فرزندان نیازمند حضور والدین در کنار خودشان هستند و به حس آرامش می‌رسند و این آرامش داشتن همیشه مادی و پولی نیست. کنار هم بودن و باهم بودن در زندگی آرامش یک خانواده را تعیین می‌کند و اعتیاد در بین اعضاء خانواده فاصله ایجاد می‌کند. برای من آرامش بخش است وقتی می‌بینم که هنوز امید در بین افراد هست و شمارا امیدوار و مصمم میبینم که تلاش برای ساختن خرابی‌ها می‌کنید و از این بابت بسیار خوشحال هستم. ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید.

سخنان رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره جناب آقای دکتر رجبی

به نام خداوند بخشنده و مهربان سه تا نکته قرآنی عرض کنم خدمت عزیزان ،خداوند در آیه ای میفرماید که ای انسان من راه را به تو نشان داده ام ،یکی راه درست است که بروی و لذت ببری و یا اینکه راه کچ را بروی و به تباهی برسی ، حال انتخاب با خود انسان است که راه درست را انتخاب کند یا راه غلط را ،این تصمیم هم به نوع تفکر شخص بستگی دارد که این قدرت تفکر را خداوند در وجود انسان نهادینه کرده است ، اما نکته دیگر قرآنی این است که ای ملت سرنوشت هیچ قوم قبیله ای تغییر نمی کند مگر آن قوم خواسته های نامعقول خود را کنار بگذارد ، ما سرنوشت خودمان را به دست خودمان عوض می کنیم ،چرا که خداوند انسان را آزاد آفریده است ،باصفا و با مرام آفریده است ، این ظلم است کاری که ما با خودمان می کنیم ،اما نکته سوم قرآنی ،من رشته ام معارف نیست بلکه روانشناس هستم و در کلینیک روان شناسی کار می کنم ،منتها نکات قرآنی را نکات اصیل می دانم ، هر نکته ای که از قرآن یاد بگیرید کمکی هست در زندگی شما ، نکته های قرآنی نکتهای روان شناسی هستند ، هرگاه خواستین از منزل خارج شوید این جمله قرآنی را بیان کنید: پناه می برم به خداوند، در قرآن می گوید ما هر لحظه شما را امتحان می کنیم گاهی بصورت اعتیاد ،شاید خود من مورد این امتحان قرار می گرفتم ، هیچ کس نمی تواند بگوید که من در این زمینه امتحان نمی شوم ، خیلی از پزشکان یا اساتید دانشگاهها بودند که جهت مشاوره به کلینیک نزد ما مراجعه می کردند که درگیر اعتیاد بودند ، این را عرض کنم خدمت عزیزان که انسان هر لحظه ممکن است مورد امتحان قرار بگیرد ولی این مهم است که از این امتحان چگونه بیرون آید ، شکر خدا شما انسانها ثابت کردید که می توانید آن عزت نفس و حرمت و جایگاه انسانی خودتان را حفظ کنید و در نهایت خدا را شکر می گویم در جمعی قرار دارم که از عزت نفس بالایی برخوردار هستند ، این نشان از این است که شما همت و اراده بالایی دارید و شما از من و من هایی دیگر بالاتر هستید.

تدارک ونهیه‌ی غذای افطاری و پذیرایی از مهمانان و مسافران

مرزبان محترم کشیک مسافر مهدی

عکاس: مسافر مهدی

صدابردار: مسافر مهدی

تایپ: مسافر مرتضی و امیررضا

ثبت: مسافر هوشنگ

نمایندگی حکیم هیدجی ( مسافران و همسفران )

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .