English Version
English

لژیون‌های انضباطی مانند گاردریل عمل می‌کنند

لژیون‌های انضباطی مانند گاردریل عمل می‌کنند

ششمین جلسه از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی حسنانی با استادی دیده‌بان محترم آقای صداقت، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علی‌اصغر با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق‌زدن، حاشیه) " روز شنبه 25 فروردین ماه 1403، ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که در این شعبه حضور دارم، جلسه راس ساعت 5 شروع می‌شود در کنگره هم ساعت خیلی اهمیت دارد و ما باید راس ساعت در جلسه حاضر شویم، نظم از همینجا شروع می‌شود، من اگر بخواهم خدمت کنم اول باید نظم را رعایت کنم رعایت نظم یعنی رعایت زمان، یکی از اضلاع روش  dstنظم می‌باشد، شاید خیلی‌ها نخواهند زود بیاییند، مشکلی ندارد، آقای مهندس می‌فرمایند دیر آمدن دلیل بر بزرگ بودن نیست. متاسفانه بعضی مسئولین فکر می‌کنند که اگر دیر به جلسات بروند و همه معطلشان بشوند نشانه بزرگ بودن آنهاست، البته خدا را شکر کسی در کنگره معطل کسی دیگری نیست، بنابراین برنامه ریزی‌هایتان را انجام دهید تا راس ساعت و به موقع در جلسات حاضر شوید، ممکن است در طول ماه یکی دو بار کاری پیش بیاید ولی همیشه سعی کنید راس ساعت در جلسه حضور داشته باشید.
بنده دیده‌بان انضباطی شعب کنگره60 هستم، در مجموع خیلی کوتاه درباره کار لژیون‌های انضباطی کنگره60 صحبت می‌کنم، لژیون‌های انضباطی کنگره60 کارشان مانند گاردریل می‌باشد کار لژیون انضباطی در واقع این است که مواظب کسانی باشد که در حال خروج از مسیر هستند تا زیاد از مسیر دور نشوند تا بتوانیم به موقع کمکشان کنیم، درواقع نیت کار ما و تمام قوانینی که در این چند سال برنامه ریزی شده است این است که کاری کنیم این اشخاص قدر آنچه را که دارند بدانند یعنی یک تلنگری به آنها زده شود، تا از کنگره خارج هم نشوند در واقع ما مواظب اشخاص هستیم تا زمانی که خودشان مواظب خودشان هستند و اساساً کار گاردریل این است که مراقبت می‌کند تا خودروها از مسیر خارج نشوند و کار ما هم در لژیون های انضباطی دقیقاً همین است.
ما سعی می‌کنیم قوانینی که با مشورت آقای مهندس سال به سال تغییر می‌کند و شاید هم تغییر نکند طوری وضع شوند که در نتیجه آن مسافران به کنگره وصل شوند به عنوان مثال یکی از جبران خسارت‌هایی که ما در لژیون انضباطی مرکز داریم نوشتن 8 یا 12 سی دی است یعنی به شخص می‌گوییم اگر می‌خواهی دوباره سفر کنی و در کنگره باشی اول برادری‌ خودت را ثابت کنی و این تعداد سی دی را بنویس و به روز شو و بعد از اینکه به روز شدی ما در موردت تصمیم‌گیری می‌کنیم این کار را انجام می‌دهیم تا اشخاص بیایند در مسیر آماده سفر مجدد شوند و این سی دی نوشتن 80% اشخاص انضباطی را دوباره به مسیر درمان برمی‌گرداند.
اصل کار ما توضیح دادن برای افراد انضباطی است به این نحو که برای او توضیح می‌دهیم از مسیر خارج شده و باید به مسیر اصلی برگردد و همین کار باعث شده است که در کنگره نظم برقرار شود، همین راس ساعت و منظم در جلسه حاضر شدن را به این خاطر گفتم که نظم باعث می‌شود ما در مسیر بهتری قرار بگیریم، یعنی اگر در لاین کندرو هستیم بیاییم و در لاین سرعت قرار بگیریم، نظم به ما اعتماد به نفس می‌دهد، من همین الآن هم زمانی که باید در یک مکان حاضر شوم نیم ساعت قبل، در آن مکان حاضر می‌شوم و این زود حاضر شدن باعث می‌شود بتوانم به آن سیستم کمک کنم و از آن انرژی بگیرم و به خودم هم کمک شود، این قانون هستی است.
درمورد دستور جلسه راجع به نق زدن می خواهم از تجربه خودم صحبت کنم، چندین سال پیش به شعبه اراک می‌رفتم یک دوستی داشتم که به همراه من به شعبه اراک می آمد و درآن شعبه خدمت می‌کرد، یک روز رفتم پیش آقای مهندس و گفتم او وقتی برای خدمت کردن به شعبه اراک می‌رود کباب می‌خورد و خیال می‌کردم او خیلی کار زشتی انجام می‌دهد، آقای مهندس در جواب فرمودند او در هفته 1200 کیلومتر از تهران تا اراک می‌رود اگر او کباب نخورد چه کسی باید بخورد! و من تازه متوجه شدم که چقدر تفکر اشتباهی داشتم این حرفِ من یک نوع نق زدن بود، که افرادی هستند که در لژیون این کار را انجام می‌دهند باید بدانند که لازم است سعی کنم دوربینم روی خودم باشد و سعی کنم در جاهایی که بزرگترها و کسانی که مسیر را درست رفتند و به نتیجه رسیدند دنباله‌رو آنها باشم و در کارهایی که به من مرتبط نیست دخالت نکنم. به عنوان مثال اینکه چرا باند‌های دستگاه صوتی این شعبه روی سقف قراردارند به من ربطی ندارد ولی باید نگاه کنم که کپسول آتش نشانی در این شعبه هست یا نه یا درهای خروجی به اندازه کافی پهن هستند که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد افراد بتوانند خیلی راحت خارج شوند. این موارد به من مربوط است نه دیگر مسائلی که به من ربطی ندارد، زمانی که دوربینت را روی خودت قرار دادی وقتی قرار باشد نق یا غُر بزنی فقط می توانی سر خودت بزنی، و این نق زدن به خودت باعث می‌شود ایراداتت را درست کنی و مسولیت پذیری‌ات بالاتر برود، راهنما مسئولیت یک گروه 20 الی 25 نفره را می‌پذیرد چون در ابتدا آن راهنما توانسته مسئولیت خودش را بپذیرد و به بهترین شکل ممکن سفر کرده و وارد سفر دوم شده است و امتحان داده و مشکلاتش را حل نموده و فرمانبرداری کرده و به این درجه رسیده است تا بتواند فرمانده شود و آن چیزی را که در آن مسیر قرار بوده بپذیرد پذیرفته است، قرار هم نیست همه چیزِ ما درست باشد و همه پاک و مطهر بشویم، نه اصلاً اینگونه نیست! همین چیزهای به ظاهر خیلی کوچک که اصلاً به چشم ما هم نمی‌آید و در طول روز در زندگی تکرارش می‌کنیم را اگر حل کنیم به موفقیت می‌رسیم به عنوان مثال به نظر من آسیبی که قضاوت کردن به یک شخص می‌زد دروغ گفتن نمی‌زند و انرژی‌ که قضاوت کردن از شخص می‌گیرد دروغ گفتن نمی‌گیرد زیرا یک انسان در طول 24 ساعت در مورد همه چیز قضاوت می‌کند. و این قضاوت کردن در طول روز از ما انرژی زیادی می‌گیرد. وای به حال ما اگر زشتی ها برای ما عادت و عادی شود و این عادی شدن ضدارزشها برای ما اصلاً خوب نیست و باید به آن توجه کنیم.
ما باید در ادامه مسیر این ضد ارزشها را کم‌کم اصلاح کنیم و بدانیم اینگونه نیست که هیچ ایرادی نداشته باشیم همه ما به نوعی مشکل و ایراد داریم و باید ذره دره سعی کنیم آنها را کم کرده و رفع کنیم.

 

تهیه و تنظیم: گروه سایت شعبه حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .