English Version
English

درکی از اندازه مصرف مواد غذایی نداشتم

درکی از اندازه مصرف مواد غذایی نداشتم

 از زمانی كه وارد کنگره ۶۰شدم شنیدم که لژیونی به نام لژیون تغذیه سالم جونز وجود دارد؛ تصمیم گرفتم که وارد این لژیون بشوم تا لاغر شوم یا شاید کمی از بیماری‌هایم کم شود و کمتر درد بکشم. وقتی وارد لژیون جونز شدم من به خوبی به تمام نکاتی که گفته می‌شد را خوب گوش می‌دادم، در اصل فقط گوش می‌دادم من دانایی داشتم ولی نمی‌توانستم به دانایی مؤثر تبدیلش کنم و با کله خودم پیش می‌رفتم. من می‌خواستم زودتر به نتیجه برسم فکر می‌کردم هر چی کمتر بخورم زودتر هم به نتیجه می‌رسم ولی با کمال تعجب سخت در اشتباه بودم وزنم که کم نمی‌شد هیچ، حالم هم بد می‌شد مخصوصاً در روز‌های جمعه که می‌خواستم به پارک بروم به شدت حالم بد می‌شد چون فقط از دیسپ استفاده می‌کردم، تغییر چشمگیری در قند، چربی و کبدم به‌وجود آمده بود که برایم جای خوشحالی داشت ولی من از لاغر نشدنم همچنان ناراضی بودم.

در نهایت یک روز به راهنمای خوبم پیام دادم که برای زحماتی که شما برایم کشیدید بسیار سپاسگزارم ولی در این شرایط نتیجه‌ای نمی‌گیرم ترجیح می‌دم فعلا به لژیون نیایم؛ به این شکل حداقل توانستم استرس روز‌های جمعه‌ام را کاهش بدهم. حدود ۷ الی ۸ ماهی نرفتم و زمانی که شرایطم آماده شد تصمیم به رفتن به لژیون جونز را از سر گرفتم، این بار پیش راهنمای خودم خانم طاهره عزیز رفتم و با صحبت‌های خانم طاهره که می‌گفتند به روش Dst باید جلو برویم و زمان مناسب، مقدار مناسب و مکان مناسب را مد نظر داشته باشم، به درک درستی رسیدم. قبل از آن درک درستی از اندازه مصرف مواد غذایی خودم را نداشتم اما کم کم به این درک رسیدم؛ من یک مشکل دیگری هم داشتم و آن این بود که فقط می‌خواستم لاغر شوم.

به مرور زمان متوجه شدم که لاغری، مهم نیست بلکه مهم این است که به سلامت و تناسب اندام برسم؛ من با راهنمایی خانم طاهره به این مفهوم رسیدم و این شد استارت کم کردن وزنم را زدم. من یک مشکل عمده دیگری که داشتم این بود که سال‌ها یبوست شدیدی داشتم، در لژیون جونز آن را هم با خوردن آب جوشیده ولرم و کیوی توانستم حل کنم. من امسال توانستم با توصیه‌های راهنمایم تمام روزه‌هایم را بگیرم و حتی عید امسال از هر نوع خوراکی از قبیل آجیل، شکلات، گز، سوهان و انواع غذا‌های فست فود استفاده کردم نه تنها وزن اضافه نکردم بلکه حدود ۲ کیلو هم وزن کم کردم چون دیگر یاد گرفته بودم که چه چیزی، را در چه مقدار باید مصرف کنم که این خود برای من یک دستاورد بزرگی بود.

در آخر از آقای مهندس و خانم طاهره عزیز تشکر می‌کنم که توانستم با راهنمایی‌ایشان وزن کم کنم و به آن تناسب‌ایده‌آلی که مد نظرم است نزدیک شوم البته هنوز تا وزن مورد نظرم ۱۵کیلو فاصله است ولی من می‌توانم با این روشی که در کنگره آموزش گرفتم به نتیجه دلخواهم برسم، باز هم از همه عزیزانی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم و‌امیدوارم اجر این خدمت عظیم، نوری شود و چراغ راه عزیزانشان باشد.

نویسنده: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر طاهره از لژیون (هفتم)

ویراستار وارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی از لژیون (پانزدهم)

همسفران نمایندگی‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .