English Version
English

اضافه وزن مانند ضدارزش است

اضافه وزن مانند ضدارزش است

نهمین جلسه از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی لویی پاستور با استادی راهنما مسافر علیرضا، نگهبانی مسافر سیامک و دبیری مسافر ادیب با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در روز دوشنبه ۲0 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک می‌گویم و امیدوارم ماه مبارک رمضان ماه پربرکتی برای تمام عزیزان بوده باشد. تجربه خودم را می‌خواهم از دستور جلسه این هفته بگویم، من که الآن اینجا نشستم نزدیک ۹ کیلو اضافه‌وزن دارم و این ۹ کیلو اضافه‌وزن من یک‌شبه به وجود نیامده است که بخواهم متوجه به شم و ک پروسه طولانی را طی کردم تا متوجه این اضافه‌وزن شده‌ام، با توجه به مواد مصرفی خودم که کراک و شیشه بوده است کلی از وزن خودم را ازدست‌داده بودم و با قد ۱/۷۶ سانتی‌متر ۴ کیلو کمبود وزن داشتم و زمانی که سفر خودم را شروع کردم به تعادل رسیدم و زمانی که سفر سیگار خودم را شروع کردم ازِ طعم غذاها را متوجه می‌شدم و ازآنجا به بعد شروع به پرخوری کردم و طی یک‌زمانی وزن من از ۷۲ کیلوگرم رسید به ۹۲ کیلوگرم و نزدیک ۲۰ کیلو اضافه‌وزن پیدا کردم.

با این اضافه‌وزن دیسک کمر من شروع به درد کردن کرد و هر جا که دکتر می‌رفتم می‌گفتم به خاطر اضافه‌وزن است و به فکر این افتادم که وزن خودم را کم کنم و در آن دوره اگر اشتباه نکنم یک مدت بود که لژیون جونز از پارک طالقانی جمع شده بود و شایدم من اشتباه می‌کنم، به‌هرحال من نتوانستم از آن طریق اقدام کنم و وزن خودم را کم کنم. بعدازآن یک اپلیکیشن را درگوشی خودم نصب کردم که این اپلیکیشن به‌صورت کالری شمار بود، یعنی هر غذایی را که می‌خوردم اسم آن غذا را وارد می‌کردم و در آن اپلیکیشن هر کالری که آن غذا داشت را به من در طول شبانه‌روز اگر قرار بود مثلاً ۲۵۰۰ کالری مصرف می‌کردم به من می‌گفت که چه مقدار را در ناهار و چه مقدار را در شام مصرف کردم، با این روال من وزن ۹۲ کیلوگرم خود را به ۸۷ کیلوگرم رساندم، یعنی در یک دوره من توانستم وزن خودم را کم کنم و فکر کردم که به تعادل وزن رسیدم و اپلیکیشن را پاک کردم و روال عادی زندگی خودم را طی کردم و باز دومرتبه طبق همان روال قبل آرام، آرام شاید نزدیک یک سال طول کشید و من برگشتم به همان نقطه قبل.

اینجا نکته‌ای که خیلی بی‌سروصدا اتفاق افتاد دقیقاً مثل ترک‌های قبلی من بود که به هم می‌گفتن با متادون می‌توانی مواد مصرفی خود را کنار بگذاری و من می‌رفتم متادون مصرف می‌کردم و شروع می‌کردم کم کردن مصرف متادون به حدی که به کمترین حد خود می‌رسید و تمام می‌شد ولی بعد از کی دو ماه دیگر می‌دیدم که یک‌چیز دیگر مصرف می‌کنم و متادون هم در کنارش است. دلیلش این بود که هیچ درمانی صورت نمی‌گرفت و هیچ تعادلی وجود نداشت. دید جناب مهندس به‌اضافه وزن به اعتقاد من دید ایشان به ضد ارزش‌ها است یعنی اینکه اگر من اضافه‌وزن دارم دقیقاً ضد ارزش با خود به همراه دارم و دست‌کمی از مصرف مواد ندارد به این دلیل که واضح است مثل تمام بیماری‌ها مثل دیسک کمر و زانودرد که همه می‌دانیم و یک‌چیز مهم‌تر از همه آن سیستم ایکس و تولیدکننده شبه افیونی مواد بدن من این درست نشده است که ۱۸ کیلوگرم چربی را بخواهد سوخت‌رسانی کند در طول شبانه‌روز، این برای این درست‌شده است که من در وزن تعادل خود بتوانم کار خودم را انجام بدم و اگر این درست انجام نشود مانند آن سقوط آزاد است که در سیستم ایکس درست نشده است.

یعنی در من این اتفاق می‌افتد که خودم و نفس خودم را کور می‌کردم که زیاد نخورم ولی ذهن من درگیر غذا خوردن بود یعنی غذا در جلوی من بود و تعداد قاشق‌های خودم را می‌شمردم که بیشتر از ۱۰ تا نشود. وقتی متد کنگره را نگاه می‌کنیم در سی‌دی ساختار جسم جناب مهندس این مطالبی که من گفتم را دقیق‌تر و موشکافانه‌تر در مورد سلول‌های بدن فرمایش می‌کنند و توضیح می‌دهند که اگر قرار است من غذای کم بخورم قرار نیست که نفس خودم را بکشم. در مورد سالاد توضیح می‌دهند که با چه موادی درست شود که کمترین کالری و بیشترین سود را برای بدن داشته باشد و بعدازاینکه سالاد را خورده‌ایم یک‌زمانی را فرصت می‌دهیم در آن زمان ذهن گول می‌خورد سوخت‌وساز انجام می‌شود و خودبه‌خود با ۱۰ تا قاشق غذا سیر می‌شویم، من این ۱۰ تا قاشق را می‌خوردم ولی به‌سختی جلوی خودم را می‌گرفتم که دیگر نخورم و در آخر هم گرسنه بودم.

من این متد نگره را چندین بار امتحان کردم و دیدم کاملاً جواب می‌دهد. یکی از دلیل‌هایی که من نتوانستم ادامه بدهم شرایط کاری من است که من چون ناهار را بیرون می‌خورم نمی‌توانم آن وعده سالاد را درست انجام بدهم و موقع شام هم آن‌قدر دیر به خانه می‌آیم که می‌توانم سالاد درست کنم و بخورم و باید یک فکری برای این قضیه بکنم. یک موضوع دیگر هم که خیلی مهم است ورزش است، زمانی که من درگیر ورزش بودم و باشگاه می‌رفتم مشکل اضافه‌وزن را نداشتم و خیلی کم بود و به‌محض اینکه دیگر باشگاه نرفتم و کنار گذاشتم بی‌سروصدا این اتفاق افتاد و اضافه‌وزن من زیاد شد و دیگر نتوانستم وزن کم کنم. امیدوارم که دوباره بتوانم ورزش را شروع کنم و این متد تغذیه سالم کنگره را پیش ببرم و وزن خودم را به تعادل برسانم.

عکس: مسافر محمدحسن (لژیون دوم)
تایپ، ویراستاری و ارسال: مسافر میثم (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .