English Version
English

غذا در زمان و اندازه مناسب

غذا در زمان و اندازه مناسب

کنگره ۶۰ سه مسأله خیلی مهم را برای مسافران و همسفران حل کرده است مسأله اول؛ درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر است و مسأله دوم، درمان مصرف سیگار افراد می‌باشد و در حال حاضر مسأله سوم نیز درمان چاقی است. من در این مطلب در مورد مسأله سوم، درمان چاقی از تجربه خودم می‌نویسم؛ من یک مسافر جونز هستم حدود ۷ ماه است که سفر خود را آغاز کردم در اوایل سؤال‌های بسیار زیادی در ذهنم بود که با کمک راهنمایم و گوش دادن به سی دی‌ها به پاسخ اکثر آن‌ها رسیدم و در ادامه سفر کم کم به پاسخ بقیه سؤال‌های در ذهنم هم می‌رسم. من فکر می‌کردم درمان چاقی فقط با نخوردن اتفاق می‌افتد اما کنگره ۶۰ به من این سه مورد را آموخت که غذای مناسب، اندازه مناسب و زمان مناسب مثلثی است که کلید حل مشکل بزرگ اضافه وزن است.

غذای مناسب یعنی موادی که غذا و خوراک من را تشکیل می‌دهند و برای بدن من لازم و ضروری هستند که باید توجه کنم از چه چیزی تشکیل شده‌اند، گاهی اوقات ما موادی را مصرف می‌کنیم که مغذی نیستن و گاهاً ضرر خیلی زیادی هم برای جسم ما دارند، اندازه خوارکی‌هایی که در طول شبانه روز ما مصرف می‌کنیم خیلی مهم است هر کسی باید به اندازه نیاز بدنش مصرف کند. زمان مصرف خوراکی‌های ما باید مناسب باشد، در شب نباید غذای سنگین با حجم زیادی را مصرف کنیم و باید فاصله بین وعده صبحانه، ناهار و شام را رعایت کنیم در واقع سفر جونز هم مثل درمان اعتیاد از روش DST الگو گرفته شده است هر اندازه که غذا مصرف کرده‌ایم یواش یواش کم می‌کنیم تا به اندازه مورد نظر برسیم؛ با توجه به در نظرگرفتن طول سفر بدن به این روش عادت می‌کند و چربی‌های اضافی رو به کاهش ‌می‌روند و لاغری اتفاق می‌افتد.

من رژیم‌های مختلفی را تجربه کرده بودم که هم سخت بودند و هم جنگ اعصاب داشتم بعد از این که رژیم را کنار می‌گذاشتم، وزنی که کم کرده بودم دو برابرش برمی‌گشت. حُسن خیلی خوبی که سفر جونز دارد این است که از تمام مواد غذایی استفاده می‌کنید و استفاده از سبزیجات، انواع سالاد و دیسپ این سفر را راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. در سفر جونز چیزی از مواد غذایی را حذف نمی‌کنیم زیرا این حذف، خود به نوعی جنگ اعصاب بوده و تخریب زیادی برروی جسم ما دارد.

همچنین غذا جداگانه برای خود درست نمی‌کنیم و از غذا اعضای خانواده مصرف می‌کنیم اما فقط به اندازه مورد نیازمان است و دیگر خبری از پرخوری، عذاب وجدان و دل درد بعد از غذا نیست. من ۷ ماه است که سفر می‌کنم و خیلی راضی هستم و به سفرم ادامه می‌دهم تا این عمل ضدارزش را از خودم دور کنم. امسال، عید خیلی خوبی را تجربه کردم کسانی که بعد از چند وقت من را می‌دیدند متوجه لاغری من می‌شدند که حس خیلی خوبی می‌گرفتم، لباس‌هایی که دوست داشتم را می‌پوشیدم و لذت می‌بردم. در کلام آخر از راهنمایم تشکر می‌کنم و برای همه عزیزانی که در حال سفر هستند آرزوی موفقیت می‌کنم.

نویسنده: همسفر فروزان رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویراستار و ارسال: همسفر حانیه رهجوی راهنما همسفر هدی (لژیون پانزدهم)

نمایندگی همسفران‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .