English Version
English

تکامل هدف نیست یک مسیر است

تکامل هدف نیست یک مسیر است

پانزدهمین جلسه از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، ویژه مسافران و همسفران نمایندگی لویی پاستور با استادی راهنما مسافر کاوه، نگهبانی مسافر امیرحافظ و دبیری مسافر محمدحسن با دستور جلسه «تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» در روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که در کنگره حضور دارم و از او می‌خواهم که همچنان بتوانم در کنگره به مسیر خودم ادامه دهم. از نگهبان، ایجنت و مرزبانان عزیز ممنونم که این فرصت را به من دادند و بابت همه زحماتشان از آن‌ها تشکر می‌کنم. دستور جلسه امروز دستور جلسه جدیدی است و با شرایط کنونی زندگی من متناسب است؛ من ده سال می‌شود که اضافه‌وزن دارم و از این قضیه راضی نیستم.

دستور جلسات جدید یک نشانه دارد و آن این است که کنگره همیشه در حال حرکت، تکامل و رشد است و من که یکی از اعضای کنگره هستم با حضورم در کنگره ناچارم که سکون نداشته باشم و با این موج رو به تکامل حرکت کنم. هستی و انسان باید به سمت تکامل حرکت کنند. تکامل یک هدف نیست یک مسیر است، چیزی نیست که من بگویم روزی به آن می‌رسم و تمام می‌شود...! این‌که من در محیطی حضور دارم که رو به رشد و تکامل است مرا خیلی خوش‌حال می‌کند.

کنگره به‌اندازه ظرف من به من می‌دهد. اگر ظرف من کوچک باشد من کم برداشت می‌کنم و اگر ظرف من بزرگ باشد، هرچقدر هم بزرگ باز کنگره همان‌قدر به من می‌دهد. من در روز اول آمدم که از مواد رها شوم یعنی برای ترک اعتیاد خویش به کنگره آمدم؛ بعد از رهایی گرفتنم متوجه شدم کنگره تمام نشده و همچنان ادامه دارد و اگر ظرف بزرگ‌تری داشتم خیلی چیزهای دیگری جز رهایی مواد برای من خواهد داشت. کنگره بستری را برای زندگی باکیفیت فراهم کرده اَلَلخُصوص برای من مصرف‌کننده.

کنگره به من مصرف‌کننده می‌گوید که سال‌ها خراب کردی و در خرابه‌ها زندگی می‌کنی، امروز بیا حق خودت را از دنیا بگیر؛ بیا باکیفیت زندگی کن و از زندگی لذت ببر و کیف کن. من نباید بعد از رهایی همان انسان قبلی، عُنُق و یا گوشه‌گیر باشم و یا جایی در جامعه نداشته باشم چنین چیزی نیست و نباید باشد. کنگره انقدر این مسیر را برای من هموار کرده که مانند یک جاده آسفالت شده که به من می‌گوید اگر طالب هستی و خواسته داری بیا و در این جاده رانندگی کن.

تا امروز خراب کردی؟ ناراحتی؟ از خودت راضی نیستی؟ امروز بیا و دانه‌دانه آجر روی‌هم بگذار تا یک قصر بسازی. آن خرابه‌ها، سختی‌ها و تاریکی‌ها برای من تمام‌شده به‌شرط این‌که طالب این ماجرا باشم، به‌شرط این‌که یک ظرف بزرگ با خود آورده باشم. کنگره می‌گوید از مواد که رها می‌شوی دیگر باید از زندگی لذّت ببری، باید در جامعه جایگاه پیدا کنی، نه این‌که فقط زنده باشی. من باید یک فرق داشته باشم من که تلاش می‌کنم و دست در دست بچه‌های کنگره‌دارم باید فرقی با دیگر افراد داشته باشم.

زمانی من می‌توانم خوشحال و خوش‌بخت باشم که از خودم راضی باشم. یکی از آیتم‌های یک انسان خوش‌بخت این است که رضایت درون داشته باشد. رضایت درون با ازخودراضی بودن فرق می‌کند. من باید رضایت درون داشته باشم، در حال آموزش گرفتن و تغییر باشم. من دیروز 95 کیلو بودم و امروز همچنان 95 کیلو هستم و از درون ازخودراضی نیستم پس نمی‌توانم خوش‌حال باشم. در من باید تغییر رخ بدهد، باید حرکت کنم.

کنگره 60 قدم‌به‌قدم در حال حرکت است. در ابتدا مشکل مواد حل می‌شود، در قدم بعد سیگار به کنار می‌رود و قدم بعدی می‌گوید باید سبک باشی تا از خودت راضی شوی. انسان وقتی‌که یک کیلو وزن کم می‌کند یک هفته شارژ است. من تا امروز نمی‌دانستم چطور این کار را انجام دهم؛ قبل از عید تلاش می‌کردم لاغر کنم تا در عید، لباس‌ها خوب به تن من بنشیند که این هدف اشتباهی بود و تا به امروز هم از این کار جواب نگرفتم. من اگر ده سال با اضافه‌وزن زندگی ‌کنم کم‌کم زانودرد می‌گیرم، معده‌ام ترش می‌کند کمردرد می‌گیرم، زمانی که این ایرادها را ببینم، درک می‌کنم و زمانی که با روش DSTآشنا می‌شوم برایم همه‌چیز در یک مسیر مانند یک جاده آسفالت می‌شود و من خیلی راحت می‌توانم وزن کم کنم آن‌هم نه یک ماه یا دو ماه، بلکه طوری که کاملاً در مسیر باشم. امسال هدف من این است که بتوانم وزن خود را کم کنم و از شما می‌خواهم که برای من آرزوی موفقیت کنید تا من هم بتوانم در این زمینه از خودم راضی باشم.

در ادامه جلسه امروز انتخابات نگهبانی با حضور ۵ کاندید برگزار شد و پس از رأی‌گیری، مسافر کامران رهجوی راهنما مسافر کاوه به‌عنوان نگهبان دوره چهل و یکم روزهای شنبه انتخاب شد. ضمن عرض خدا قوت به نگهبان دوره قبل و دبیرانش برای نگهبان جدید و دبیرانش دوره خدمت پرباری را طلب می‌کنیم.

 


تایپ: مسافر رضا (لژیون چهارم)
عکس: مسافر محمدحسن (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: مسافر میثم (لژیون دوم)


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .