English Version
English

تغذیه سالم را در کنگره آموختم

تغذیه سالم را در کنگره آموختم

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

سلام دوستان رضا هستم مسافرجونز، در طی ۲سال ۷۰ کیلو کاهش وزن داشتم، خیلی از دوستان از من می‌پرسند 70 کیلو کاهش وزن!!! مگر چند کیلو بودی؟؟؟ واقعاً من نفهمیدم که به چه سرعتی و به چه راحتی بدن من با اضافه‌وزن از تعادل خارج شد، به لطف خداوند و آموزش‌های تخصصی در کنگره و آشنایی با سیستم ایکس؛ ساختمان جسم و تغییر در صفات که فقط در کنگره ۶۰ این تغییرات شکل می‌گیرد و نگرش در جهان‌بینی متوجه شدم که دلیل افزایش وزن بیش از حد من به خاطر نقض قوانین در زندگی‌ام بوده و باعث طغیان در شهر وجودی من شده، یکی از این قوانین که من نقض و فراموش کرده بودم این بود که باید قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوم؛

ولی من ساعت‌های مختلفی می‌خوابیدم و بیدار می‌شدم که همین باعث به‌هم‌ریختگی در خلق‌وخوی و حتی ساعت غذا خوردن من شده بود. وقتی در کنگره شروع به سفر کردم، گفتند سی‌دی بنویسید، زمانی که من سی دی نوشتم متوجه شدم که چقدر قوانین را نقض کرده‌ام. من نمی‌دانستم که بدن انسان جوری خلق شده که باید روزی حداقل ۵ الی ۷ کیلومتر راه برود و هرچقدر که راه برود باعث تقویت بدنش می‌شود، زمانی که متوجه شدم، شروع به فعالیت کردم.

اول سخت بود ولی با آموزش‌های کنگره ۶۰ و آشنایی با روش DST، ذره‌ذره مقدار فعالیت بدنی‌ام را بالا بردم و امروز به هدف اولی که پیاده روی روزانه بود رسیدم، یکی دیگر از قوانینی که نقض کرده بودم این بود که اصلاً از غذاهای تازه استفاده نمی‌کردم و بیشتر غذای فوری و یا کنسرو شده مصرف می‌کردم.

یک باور غلطی که به دلیل اضافه‌وزن داشتم این بود که تخم‌مرغ چاق کننده است و باعث بیماری می‌شود، تخم‌مرغ آب‌پز نمی‌خوردم یا اگر هم میخواستم تخم مرغ آب پز میل کنم می‌گفتم نمک ضرر داره و به جای نمک تخم مرغ را با کلی پنیر میل میکردم زمانی متوجه اشتباه شده که در سی دی های آقای مهندس با قانون هم پوشانی آشنا شدم و متوجه شدم با کمی تحقیق که تخم مرغ با پنیر ایجاد سو هاضمه میشود، به طور کلی تخم مرغ خراب میکردم و یا نمیخوردم ولی به‌جای آن صبحانه کلی شیرکاکائو و کیک و بیسکوئیت و شکلات و قهوه و ...استفاده می‌کردم و می‌گفتم میوه خوب هست ولی اندازه میوه خوردن یا زمان مناسب مصرف میوه را واقعا نمی‌دانستم و بلافاصله بعد شام کلی میوه و شیرینی و انواع اقسام خوردنی که هیچ تناسبی با هم نداشتن مصرف میکردم بدون اینکه از تخریب این غذا های آگاه باشم.

آگاهی که در کنگره ۶۰ نسبت به مواد غذایی پیدا کردم، تغذیه من کاملاً اصلاح شد. من به‌ هیچ‌ عنوان سبزیجات مصرف نمی‌کردم و همیشه کلی مشکل گوارشی و بیماری‌های مختلف به علت کمبود انواع ویتامین‌ها را داشتم. زمانی که خوردن سالاد، قبل از غذا به اعضای کنگره ۶۰ پیشنهاد شد، من هم طبق فرمان اجرا کردم و نتیجه‌ای شگفت‌انگیز مشاهده کردم و سرعت کاهش وزن بیشتر شد و کمبود ویتامین‌های بدن من درست شد، مشکلات گوارشی حل شد و احساس سیری بیشتری نسبت به غذا داشتم.

در سبد غذایی خانواده ما تنوع نبود، بیشترین چیزی که مصرف می‌کردیم برنج و گوشت بود، زمانی که سی‌ دی‌ ها را می‌نوشتم متوجه شدم که باید از همه گروه‌های مواد غذایی مصرف کنیم. انواع گیاهان، سبزیجات، حبوبات، ماهی، مرغ و... وارد سبد غذایی خانواده ما شد. من همراه با غذا حتماً نوشابه یا نوشیدنی مصرف می‌کردم و زمانی که متوجه شدم این نوشیدنی‌ها چقدر مخرب و باعث چه بیماری‌هایی در بدن من می‌شود، دیگر هیچ علاقه و میلی به مصرف آن‌ها نداشتم. من حتی رویه صحیح آب خوردن هنگام غذا را هم آموزش گرفتم و کلی از مشکلات معده من حل شد.

با اطلاعاتی که از کنگره گرفته بودم متوجه شدم نباید لبنیات را با غذا استفاده کرد و خود لبنیات یک غذای کامل است. ماستی که همیشه همراه غذای من بود، تبدیل شد به یک وعده غذایی عالی در شب. مطالب زیادی در طول سفر آموختم و اجرا کردم که در اینجا قابل انتقال نیستند. همین رعایت قوانین ساده که من شروع به آن‌ها کردم، بدن من را ذره‌ ذره نزدیک و نزدیک‌تر به تعادل کرد و ظرف این مدت ۷۰ کیلو کاهش وزن داشتم.

سلامتی خودم را مدیون آموزش‌های کنگره ۶۰ و آقای مهندس و همه کسانی که من را در این راه همراهی کردند، هستم.

 

تنظیم و ویراستار: مسافر رضا لژیون چهاردهم
مسافران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .