English Version
English

آموزه‌های کنگره‌ی 60 دانش من را افزوده و تفکرات من را در مسیر ارزش‌ها قرار می‌دهد.

آموزه‌های کنگره‌ی 60 دانش من را افزوده و تفکرات من را در مسیر ارزش‌ها قرار می‌دهد.

هشتمین جلسه از دوره شصت و دوم  کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی حکیم هیدجی با استادی مسافر مرتضی  و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر ذکراله، با دستور جلسه * وادی اول و تأثیر آن بر روی من * در روز سه شنبه 14 فروردین 1403  ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد:
سلام دوستان مرتضی هستم، مسافر. خیلی خدا را شاکر هستم که دوباره در این جایگاه هستم تا خدمت کنم. واقعاً برای من توفیقی هست که شامل حال من شده، چرا که دوباره این جایگاه نصیب من شده است. از ایجنت و مرزبانان و نگهبان محترم سپاسگزارم که این فرصت را به بنده دادند تا در این جایگاه باشم و آموزش بگیرم. جا دارد که عید را به همه‌ی عزیزان تبریک بگویم و آرزو می‌کنم سال جدید برای همه پر شور و پر برکت باشد. وادی اول و تأثیر آن بر روی من دستور جلسه‌ی هفته‌ی اول سال جدید است تحت عنوان با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود. در اولین روزهای ورودم به کنگره داشتم با وادی‌ها آشنا می‌شدم، نمی‌دانستم یعنی چه؟ نمی‌دانستم تفکر چیست؟ چون مواد مخدر باعث شده بود که ذهن من مسموم بشود. تفکر نداشتم و اگر هم داشتم تفکر سالم نداشتم. بیشتر تفکراتم در مسیر ضد ارزش‌ها بود. وقتی در کنگره وارد شدم و تحت آموزش‌های کنگره قرار گرفتم با وادی‌ها روبرو شدم و در وادی اول با عنوان تفکر به صورت دقیق برخورد کردم و پی بردم که تفکر بسیار مهم است چرا که در آموزه‌های کنگره نیز تفکر در وادی اول قرار گرفته است و این مسئله بر اهمیت تفکر در امورات ما اشاره دارد. 

این وادی به من مرتضی می‌گوید که برای شروع و انجام هر کاری نیاز به تفکر داری. برای مثال حتی اگر بخواهیم یک ساندویچ بخوریم اول باید در مورد آن تفکر بکنیم، که چی بخوریم؟ کجا بخوریم؟ به چه قیمتی بخوریم و.... پروسه‌ی درمان اعتیاد در کنگره‌ی 60 نیز همین است. تفکر را در وادی اول قرار داده است که من را به تفکر وا دارد تا در مورد کاری که می‌خواهم انجام دهم فکر کنم. تمام جوانب را در نظر بگیرم. شرایط جسمی و روحی خودم را بسنجم، سطح آمادگی خودم برای پذیرش شرایط کنگره را مورد تفکر و ارزیابی قرار دهم، به بار مالی این حرکتی که قرار است انجام دهم بیاندیشم. روز اول که به کنگره آمدم به من گفتند: که این شربت را به میزان مشخص در تایم مشخص باید بخوری و من هم با تفکر مثبتی که در این خصوص داشتم در مسیر درمان قرار گرفتم و سفرم را شروع کردم و به اینجا که الآن هستم رسیدم. اشاره به این نکته دارم که این تفکر در زندگی چه تأثیری بر من داشته است؟ تأثیرش این بود که من وقتی وارد سفر دوم شدم تازه فهمیدم که این وادی‌ها و آموزش‌ها در تمام جوانب زندگی من مؤثر بوده است چرا که من آموزش‌ها را در زندگی خودم کاربردی کردم و نتیجه‌ی مثبت آنها را در زندگی شخصی خودم مشاهده کردم. الآن طوری شده است که من برای انجام کوچکترین کاری در مورد آن فکر می‌کنم و طبیعی است که آن کار را به خوبی انجام می‌دهم یا با در نظر گرفتن شرایط انجام آن کار را در اولویت‌های بعدی قرار می‌دهم. در دوران تخریب چون بدون تفکر به انجام کارها می‌پرداختم یا چون با عجله تصمیم می‌گرفتم، بیشتر اوقات از بیشتر جهات به خودم و دیگران آسیب می‌رساندم. شکر خدا کنگره به من فکر کردن سالم را آموخت که هر چه در این مکان حضور داشته باشید و آموزش ببینید موفق‌تر خواهید بود. می‌خواهم بگویم که نتیجه‌ی آموزش‌های کنگره گسترش افکار است، افزایش دانایی است. آموزه‌های کنگره تفکرات سالم را در من ایجاد می‌کند و روند فکری من را به سوی موارد ارزشی سوق می‌دهد. امید وارم همه‌ی ما در کنگره ماندگار باشیم. ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید.

برگزاری مراسم گذر مسافران نمایندگی حکیم هیدجی از زیر قرآن در سال جدید برای آغاز جلسه‌ی جدید توسط ایجنت محترم مسافر ناصر

تدارک غذای افطاری و پذیرایی از مسافران روزه دار

مرزبان محترم کشیک مسافر محمد

 

عکاس: مسافر مهدی

صدابردار: مسافر مهدی 

تایپ: مسافر امیررضا و هوشنگ

ثبت: مسافر هوشنگ

نمایندگی حکیم هیدجی - مسافران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .