English Version
English

چگونه رسالت خود را پیدا کنیم؟

چگونه رسالت خود را پیدا کنیم؟

در سی‌دی «پرسش و پاسخ ۴۰۲» جناب آقای مهندس به تعدادی از سؤالات مسافران پاسخ می‌دهند.

۱) آیا پس از مرگ، عزیزانی که درگذشته‌اند را به همان شکلی که در دنیا بودند خواهیم دید؟

پاسخ: شکل و چهرهٔ انسان‌ها مانند پلاک آن‌ها می‌باشد و در دنیای دیگر هم به همین شکل است و ممکن است انسان در بعد دیگر جوان‌تر یا مسن‌تر شود اما شکلش عوض نمی‌شود؛ این‌که آن‌ها را ببینیم بستگی به میزان محبت بین ما دارد، اگر محبت افراد نسبت بهم زیاد باشد در بعدهای دیگر هم همدیگر را می‌بینند.

۲) چگونه درد شکافندهٔ فهم انسان است؟

پاسخ: درد یک علامت بالینی است همان‌طور که اگر یک قسمتی از بدن دچار مشکل شود، آن را با درد تشخیص می‌دهیم در زندگی هم همین‌طور است؛ وقتی در زندگی مشکل و دردی وجود دارد به آن فکر می‌کنیم تا حلش کنیم به فهم و آگاهی بالاتری می‌رسیم و اگر رهایش کنیم سقوط می‌کنیم.

۳) وقتی در شرایطی هستیم که همه چیز خراب است و هرچه تلاش می‌کنیم درست نمی‌شود، چه‌کاری باید انجام دهیم؟

پاسخ: به تلاش خود ادامه دهید؛ شاید راه شما غلط باشد، راه خود را عوض کنید و این‌که باید صبر و تحمل داشته باشید و به خدا توکل کنید.

۴) بعضی از ضدارزش‌ها خیلی قوی هستند و دوری از آن‌ها امکان پذیر نیست، چه‌ کار باید کرد؟

پاسخ: هیچ چیز امکان‌ناپذیر نیست به شرطی که بخواهید انجامش دهید و این بستگی به توان و دلایل ما دارد؛ اگر دلیل کافی برای یک کاری داشته باشیم آن را انجام می‌دهیم به‌طور مثال در مورد غیبت کردن اگر ما بدانیم که در زندگی خود ما اختلال ایجاد می‌کند، باعث شرمندگی ما در برابر دیگران می‌شود، باعث بهم خوردن روابط ما می‌شود و ... دیگر غیبت نمی‌کنیم.

۵) آیا هفت اندام همان چاکراها هستند؟ آیا با تزکیه کردن می‌توان از چاکراها بهتر انرژی گرفت؟

پاسخ: هفت اندام با چاکراها فرق داردند؛ چاکراها در فرهنگ ما نیستند و عرفای ما به آنان اشاره نکرده‌اند ولی در کتب هندی و بعضی از کتب‌ها هست؛ آن‌ها معتقد هستند که بین روح و جسم هفت گره وجود دارد که بهم متصل هستند و هر کدام یک کاری را انجام می‌دهند. اگر تزکیه انجام بگیرد چاکراها بهتر کار می‌کنند.

۶) جهان‌های متداخل چیست؟

پاسخ: جهان‌هایی که داخل هم هستند مثلاً در جایی که ما الان هستیم ممکن است چندین جهان وجود داشته باشد؛ جهان‌ها با ارتعاش‌های مختلف هستند که ممکن است ما آن‌ها را نبینیم ولی وجود دارند مثل: امواج رادیویی، امواج سینمایی، مادون قرمز و فرابنفش و .‌.. .

۷) بعضی وقت‌ها دیگران انرژی ما را می‌گیرند و ما را تخریب می‌کنند؛ برای حفظ انرژی خود چه‌کاری انجام دهیم؟

پاسخ: انرژی در صور پنهان مانند پول در صور آشکار است؛ همان‌طور که شما پولتان را جایی خرج می‌کنید که لازم است، باید انرژی را هم همان‌طور مصرف کنید به‌طور مثال در جمعی هستید که همه یک حرف غلط را می‌زنند و کسی حرف درست شما را قبول نمی‌کند؛ نباید حرف بزنید چون نه تنها انرژی شما می‌سوزد بلکه از شما بدشان هم می‌آید پس انرژی خود را جایی مصرف کنید که لازم است.

۸) کسی که یک سال از رهایی او می‌گذرد و موقع خواب پرش پا دارد علت آن چیست؟

پاسخ: این‌‌که بگوییم حتما سفرش درست نبود، این‌طور نیست ممکن است اصلاً ربطی به اعتیاد و رهایی او نداشته باشد و مربوط به یک کمبودی در بدنش باشد و یا به دلیل عدم تحرک و ورزش نکردن باشد.

۹) چگونه رسالت خود را پیدا کنیم؟

پاسخ: از همه چیز مهم‌تر برای پیدا کردن رسالت این است که درست زندگی کنیم و اهداف خود را دنبال کنیم.

۱۰) اگر دوست داشتن به مرحله‌ای برسد که آزاردهنده شود، باید چه‌کاری انجام دهیم؟

پاسخ: در این صورت دیگر دوست داشتن نیست؛ زمانی که می‌خواهیم فردی که دوست داریم فقط برای ما باشد و دقیقاً در همه چیز عین ما باشد، هر چیزی را ما دوست داریم او هم دوست بدارد، از هر چیزی بدمان می‌آید او هم بدش بیاید و ... این خودخواهی است؛ ما باید انسان‌ها را آن‌گونه که هستند دوست بداریم و نخواهیم که آن‌ها را عوض کنیم.

نوسنده: همسفر مهین، راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم)
ویراستار: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون ششم)
ارسال: همسفر محدثه، راهنمای ویلیام
همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .