English Version
English

می‌توانم از سبد کنگره شروع کنم

می‌توانم از سبد کنگره شروع کنم

پنجمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار نمایندگی حر به نگهبانی همسفر صالحه، دبیری همسفر سریه و استادی همسفر خاطره با دستور جلسه «نقش خدمت مالی و دستاوردهای علمی کنگره ۶۰» در روز دوشنبه 21 اسفندماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۴:۰۰ به صورت مجازی آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که اجازهٔ خدمت کردن در این جایگاه را به من داد. از نگهبان جلسه ممنون هستم که اجازهٔ خدمت کردن را به من دادند و از راهنمایان عزیزم سپاسگزارم که به دست آوردن این جایگاه و حال خوش را مدیون این عزیزان هستم. إن‌شاءالله به دست آوردن جایگاه پهلوانی روزی خودم و مسافرم شود. رسیدن ماه مبارک رمضان را خدمت همهٔ عزیزان تبریک می‌گویم؛ إن‌شاءالله که ماهی پر از خیر و برکت برای تک تک شما عزیزان باشد. اگر بخواهم در مورد دستور جلسه کوتاه صحبت کنم؛ این دستور جلسه من را به خودم برمی‌گرداند، به من می‌گوید که برای پایه‌های مالی در رابطه با پیش‌برد و اهداف کنگره چه‌کار کرده‌ای؟ وقتی من نگاه می‌کنم و می‌بینم در مقابل چیزهایی که کنگره به من داده است و چیزهایی ارزشمندی که به‌دست آورده‌ام در واقع من کمکی به کنگره نکرده‌ام.

اولین چیزی که من در کنگره به‌دست آورده‌ام حال خوش و رهایی مسافرم بود چیزی که هیچ جای دنیا آن را نمی‌توانستم به‌دست بیاورم، خیلی جاها رفتم ولی به بن‌بست خوردم اما این حال خوش را کنگره به من هدیه داد؛ و دومین چیزی که به‌دست آوردم آگاهی و دانایی بود، درست زندگی کردن و دوربین را به سمت خودم برگرداندن بود که بدانم چه‌طوری زندگی کنم؟ چه‌طوری با اطرافیانم برخورد کنم؟ چه‌طوری بتوانم با جامعه ارتباط برقرار کنم؟ خب وقتی که من نگاه می‌کنم و می‌بینم که برای کامل کردن صلی بعدی خودم باید حرکت کنم، من هم در مقابل چیزهایی که به‌دست آورده‌ام باید چیزهایی را بدهم و آن همان مسئلهٔ مالی می‌باشد. ما می‌توانیم اولین بار برای شرکت کردن در گلریزان از مبلغ‌های خیلی کم شروع کنیم، قرار نیست که ما اول بسم‌الله که وارد شعبه شدیم سردار و یا دنور شویم باید از مبلغ کم شروع کنیم و این بخشش را در خود رشد دهیم که بتوانیم به‌راحتی ببخشیم.

می‌توانم از سبد کنگره شروع کنم و سبد را حمایت کنم و وقتی که عادت کنم به پرداخت و کمک کردن به سبد، اگر آن را خالی پس دهم عذاب وجدان می‌گیرم؛ یک مثال بسیار کوتاه بزنم که الان به خاطرم آمد این بود که وقتی یک همسایه‌ای به من یک ظرف آش می‌دهد و یا یک ظرف غذا می‌دهد و یا برعکس، من به همسایه‌ای یک ظرف آش می‌دهم آن ظرف را خالی به من برنمی‌گرداند و در مقابلش حالا شکلاتی، نباتی و یا هر چیزی که به دستش بیاید را داخل آن ظرف می‌گذارد و بعد برای من پس می‌فرستد؛ کنگره، ظرف وجودی خالی من را پر کرد و تحویل من داد و من هم موظف هستم که این ظرف را پر تحویل کنگره دهم؛ ظرفی که کنگره به من داد ظرفی پر از عشق و محبت بود و من باید بیایم و این ظرف را با اعضای کنگره تقسیم کنم.

آن آش چه مزه‌ای دارد؟ چه لذتی دارد؟ اگر من بخواهم آن آش را تنهایی بخورم قطعاً لذتی ندارد اما وقتی کمک مالی به کنگره می‌کنم تنها برای من نیست بلکه برای تمام عزیزانی است که بیرون از کنگره زجر می‌کشند و رهایی، آرزویشان است و من دارم بذری را می‌کارم تا آن عزیزان هم بیاییند و بتوانند به این حال خوش دست پیدا کنند؛ دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند. جناب آقای مهندس همیشه به دنبال پیش‌رفت برای بالا بردن آگاهی من همسفر و من مسافر هستند، ساعت‌ها وقت با ارزششان را می‌گذارند که من به حال خوش برسم، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای جناب آقای مهندس آکادمی شدن بود که آن را به ثمر رساندند و این‌ها همه با هم دست به دست هم گذاشته‌اند که بتوانیم این مکان مقدس، محکم و استوار باشد و به گوش جهانیان برسد. امیدوارم که در این مسیر خدمتی مستحکم و ثابت قدم باشم و بتوانم این حال خوش را به دست آیندگان برسانم.


مشارکت اعضا؛
همسفر معصومه:

امیدوارم حال همگی خوب باشد، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این میهمانی بزرگ را خدمت همهٔ عزیزان به خصوص عزیزانی که عضو لژیون سردار هستند تبریک عرض می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر اجازهٔ حضور در این لژیون پر از عشق، در ساعت مشخص را داشتم و حتی از مجازی بودن این لژیون بی‌بهره نماندم، خدا را هزار بار شکر می‌کنم. امیدوارم که آموزش‌های امروز را دریافت کنیم و مورد استفاده قرار بدهیم. ممنونم از خانم خاطره عزیز بابت استادی جلسه و از نگهبان و دبیر لژیون سردار هم سپاس‌گزارم. در مورد دستور جلسه که کمک‌های مالی است؛ آقای مهندس برای مسائل علمی کنگره خیلی زیبا فرمودند و من خیلی لذت بردم، این بود که وظیفهٔ ما خیلی سنگین است، کار ما ترک اعتیاد نیست ما راه درمان اعتیاد را باز می‌کنیم. اگر داخل کوه یک جاده باز می‌کنيم هم برای کشور خودمان و هم برای مردم جهان است. مسئولیت ما درمان اصولی اعتیاد و درمان اصولی تمام بیماری‌ها است، ما چنین باری بر دوشمان داریم و آقای مهندس گفتند که مطمئن هستم با کمک همدیگر می‌توانیم این بار را حمل کنیم.

مثلث کنگره که برای رشد و اهداف کنگره است یک ضلع آن نیروی انسانی، ضلع بعدی توان مالی و دیگری هم همان علمی است که در کنگره آموزش داده می‌شود و هیچ‌کدام بدون همدیگر نمی‌توانند پیش بروند، این‌که نیروی انسانی باشد ولی علمی در کنگره نباشد کنگره هیچ پیشرفتی نخواهد داشت یا اگر علمی باشد ولی پولی نباشد هم همین‌طور خواهد بود چون همیشه آقای مهندس این مثال را می‌زنند که ما با معنویات و یا به‌به و چه‌چه، یک عدد نان هم کف دستمان نمی‌گذارند، پس ما اگر می‌خواهیم پیشرفتی داشته باشیم باید پایه‌های مالی کنگره و پایه‌های زندگیمان را محکم کنیم. برای این‌که علم کنگره جهانی شود و آن دانش‌هایی که در کنگره هستند بین همهٔ افراد جامعه و در کل جهان صدایش بلند شود، در گوش تمام دنیا داد زده شود و این حقیقت درمان بیماری‌ها و درمان اعتیاد به گوش همه شنیده شود یکی از لازمه‌هایش همین کمک‌های مالی است، کمک‌های مالی که برای من معصومه شاید بگویم با یک، دو، شش و یا ده میلیون من، چه‌کاری می‌شود انجام داد؟ ولی وقتی قطره قطره جمع شود، این مبلغ زیاد می‌شود و قطعاً با این مبلغ کمک‌های خیلی زیادی می‌تواند برای کنگره انجام شود.

این اول این‌ به خود من کمک می‌کند تا بخشندگی را یاد بگیرم و دوم این‌که وقتی یک نفر از آن بیماری رنج می‌برد حال چه اعتیاد و چه بیماری‌های دیگر باشد، از شر آن رها می‌شود و اولین کاری که می‌کند،‌ دعای خیر برای افرادی است که آن کار را انجام دادند و چه چیزی بهتر از این‌که دعای خیر تمام عالمیان پشت سر آدم‌هایی که در لژیون سردار خدمت مالی می‌کنند باشد؟ آن‌ها تلاش می‌کنند برای این‌که یک باری از روی دوش کسی برداشته شود. یک‌بار دیگر خدمت خانم آرزو مقدم و خانم معصومه دوستی، کسب اجازهٔ جایگاه پهلوانی را تبریک می‌گویم خیلی خیلی برایتان خوش‌حال شدم و امیدوارم که بهترین‌ها در این مسیر برای همهٔ شما رقم بخورد و امیدوارم این جایگاه را تمام عزیزانی که عشق خدمت در جایگاه‌های مالی را دارند روزیشان شود، امیدوارم که خداوند دل بخشنده‌ای را به همهٔ ما بدهد که از آن چیزی که داریم بتوانیم استفاده کنیم و بگذاریم دیگران هم از آن استفاده کنند.

همسفر صالحه:
خداوند را هزار بار شکر می‌کنم، درست است که امروز لژیون سردار مجازی بود اما برگزار شد. ما وقتی که چیزی را از دست می‌دهیم قدر آن را بیشتر می‌دانیم، لژیون سردار در شعبه حال و هوای دیگری دارد. إن‌شاءالله فروردین‌ماه لژیون حضوری برقرار شود و صورت تک تک شما بخشنده‌ها را ببینم و انرژی بگیرم. کنگره برای فراهم کردن حداقل امکانات برای مصرف‌کنندگان نیازمند توان مالی است اگر این توان مالی نباشد کنگره قادر به فعالیت نخواهد بود. کنگره تنها مرکزی است که از هیچ جایی پولی دریافت نمی‌کند و وابسته به هیچ‌کسی نیست و مخارج آن را خود ما اعضای کنگره ۶۰ تأمین می‌کنیم. از دستاوردهای علمی کنگره می‌توانیم همین درمان بیماری اعتیاد که جهان منکرش بود که اعتیاد درمان می‌شود اما خدا را شکر به وسیلهٔ کنگره ۶۰ و روش DST مسافرهای ما همه خوب شدند و حال زندگی‌هایمان خوب است. سرطان سینه، سرطان خون، ام اس و حتی دی‌سپی که برای عفونت است، برای درمان کرونا خیلی مورد استفادهٔ ما قرار گرفت در اوج کرونا که همه مریض بودند و ترس داشتند که از خانه‌هایشان بیرون بروند ما خیالمان راحت بود که دی‌سپ داریم، به کنگره می‌آمدیم و آموزش می‌گرفتیم و آن را به خانه‌هایمان می‌بردیم و حالمان را خوب می‌کردیم.

خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم، این دستاوردها نه تنها برای اعضای کنگره بلکه برای همهٔ هستی و برای تمام مردم دنیا است. وقتی کنگره این بیماری‌ها را به درمان می‌رساند چه‌قدر از مشکلات انسان‌ها کاسته می‌شود. همان‌طور که آقای مهندس گفتند؛ رنج و درد بشر از دانش‌های کشف نشده است و کنگره می‌خواهد این درد و رنج بشر را بکاهد، پس نیازمند قدرت پول است چون ما می‌دانیم که همه چیز نیاز به پول دارد و پول انرژی ما است، چه جایی بهتر از کنگره که ما انرژیمان را در کنگره صرف کنیم، سرمایه‌ها و پولمان را به کنگره بدهیم و حال دیگران و حال خودمان را خوب کنیم. آقای زرکش گفتند؛ کنگره مثل یک تابلوی زیبای نقاشی است، من و شما که سرداری هستیم مثل میخ و منگنه‌ای که پشت این تابلو قرار دارد هستیم و کار ما خیلی مهم است که این تابلوی زیبا را بر روی ديوار نگه داریم تا هستی ببیند. إن‌شاءالله خواستهٔ آقای مهندس که دانشگاه، آکادمی شدن و جهانی شدن آن است برآورده شود و همهٔ مردم دنیا از درد اعتیاد در امان بمانند و این غول بی‌شاخ و دم را شکست بدهند.


تایپ: همسفر هانیه و همسفر اکرم، راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
ویراستار: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون ششم) و همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون هفدهم)
ارسال: همسفر محدثه، راهنمای ویلیام
همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .