English Version
English

الگو‌برداری از طبیعت

الگو‌برداری از طبیعت

جلسه یازدهم از دوره اول لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا با استادی مسافر رضا و نگهبانی راهنما مسافر عبدالله و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه " هفته درختکاری " جمعه 11 اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
خوشحال و سپاس گذارم از خداوند که امروز این جایگاه را تجربه می‌کنم و از نگهبان و دبیر جلسه ممنونم که به من اجازه دادند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.
اقای مهندس در طول سال ۵۰ دستور جلسه با موضوعات مختلف پیش‌بینی کرده‌اند که یکی از این موضوعات درخت کاری است. شاید در ذهن ما سؤال پیش آید که درخت کاری چه ارتباطی به مصرف‌کننده دارد. شخصی که موادمخدر مصرف می‌کرده است چه لزومی دارد که وارد این موضوع شود؛ کنگره ۶۰ یک جمعیت احیای انسانی است و ما آمده‌ایم اینجا سفر کنیم تا احیا شویم و دوباره حیات جدید، زندگی جدید و راه جدید پیدا کنیم. کنگره ۶۰ الگو‌های خود را از طبیعیت الگو‌برداری کرده است و به همین خاطر یک هفته در کنگره ۶۰ به موضوع درختکاری پرداخته می‌شود و کسانی که وارد سفر دوم شده‌اند می‌توانند یک درخت بکارند. درخت کاری در کنگره با بیرون تفاوت‌هایی دارد که ما زمانی درختی می‌کاریم سعی می‌کنیم از آن مراقبت کنیم تا ریشه بزند و ابیاری‌اش می‌کنیم. امروزه یکی از معضلات کشور ما آلودگی هوا است و کارخانه‌ها، ماشین‌ها و ریزگرد‌ها و هر سال دولت هزینه زیادی می‌کند تا این الاینده‌ها را کم واز بین ببرد و یکی از این راهکار‌ها کاشتن درخت و حفاظت از جنگل‌ها است. ما شاید بتوانیم بدون اب و غدا چند روز زنده بمانیم اما بدون اکسیژن شاید ۳۰ یا ۴۰ ثانیه بیشتر نتوانیم به زندگی خودمان ادامه بدهیم.

ما در زمان مصرف به طبیعت خسارت وارد کرده‌ایم و ما به غیر از طبیعت، در دوران مصرف از خودمان غافل شده‌ایم. مهمترین رکنی که یک مسافر باید رعایت کند مسئولیت‌پذیری است و ما در زندگی خودمان مسئولیت خیلی از کار‌ها را در قبال خانوادمان و جامعه از دست داده بودیم، اما رمانی که وارد سفر دوم می‌شویم به تعادل نسبی می‌رسیم و آن هوشیاری لازم را به دست می‌آوریم جبران خسارت می‌کنیم. ما به درخت وجود خودمان صدمه زده‌ایم و ما قبل از آن که مصرف‌کننده باشیم درخت تنومند واستواری بودیم و میوه می‌دادیم و میوه‌های ما هم فرزندانمان بودند و زندگی پر از آرامش داشتیم و زمانی که شروع به مصرف مواد کردیم آن درخت وجودی خودمان کم کم رشد خودش و میوه‌هایش را از دست داد و پوسیده شد. زمانی که ما وارد کنگره می‌شویم و سفر خود را آغاز می‌کنیم، آهسته آهسته زنده شدن را در خودمان احساس می‌کنیم.

 

لژیون یکم نمایندگی بوئین زهرا

تایپ: همسفر امیرحسین

تنظیم: مسافر محمدرضا

نمایندگی بوئین زهرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .