English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی؛ "غذای ما دوای ما، دوای ما غذای ما" و جلسه پرسش و پاسخ

کارگاه آموزشی عمومی؛

پنجشنبه بیست و یکم دی ماه جلسه هفتم از دوره سی و چهارم کارگاه های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره 60؛نمایندگی سلمان فارسی به استادی دیدبان محترم آقای احمد حکیمی؛ نگهبانی کمک راهنمامسافر مجید و دبیری کمک راهنمامسافر مجتبی با دستور جلسه: "غذای ما دوای ما دوای ما غذای ما" و دستور حلسه دوم "پرسش و پاسخ" رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

از خداوند سپاس گذارم که توفیق داد در محضر شما عزیزان باشم حدود دو سالی بود که توفیق نداشتم در این جایگاه خدمت کنم.

وقتی به انسان نگاه می‌کنید که چه موجودی است و چه مسیری را طی می‌کند، نگاه به این مسیر را هر انسانی با تفکر و اندیشه خودش به آن می‌پردازد و برداشت هر انسانی در اندازه میزان دانایی که دارد برداشت از زندگی و حیاطش مختلف و گوناگون است.

همیشه از خودم می‌پرسیدم که اصلاً موجودیت انسان برای جی است؟ چرا انسان خلق شد؟ و چراهای بسیار و گوناگون وقتی اتفاقات می‌افتاد سؤال‌ها باز مطرح می‌شد و وقتی انسان در این وضعیت قرار می‌گیرد یک دگرگونی برایش اتفاق می‌افتد که نمی‌فهمد حیاتش بر چه پایه‌ای است و برای چه در این وضعیت قرار دارد.

در صورت‌مسئله اعتیاد ساده‌سازی انجام‌شده است که ما بتوانیم مسیر زندگی‌مان را پیدا کنیم. در صورت‌مسئله اعتیاد مطرح‌شده است که اعتیاد از پیوند بین انسان و مواد مخدر به وجود می‌آید و اگر انسانی می‌خواهد بر این اعتیاد غلبه بکند و آن را قطعی درمان کند و از این گذرگاه عبور کند هم باید مواد را بشناسد و هم انسان را.

تجربه ثابت کرده است که ۹۹/۹ درصدشان اصلاً مواد مخدر را نمی‌شناسند حدود هفت سال به‌صورت مستقیم با تازه واردین مشاوره داشتم و یکی از سوا لاتی که از تک‌تک آن‌ها می‌پرسیدم این بود که تریاک چه هست و هیچ اطلاعی نداشتند و با این ندانستن و اعتیاد داشتن می‌خواهد خودش را هم درمان کند.

شناختی که مدنظر است بسیار مهم است که انسان چگونه موجودی است؟ انسان موجودی است که از دو قسمت صور پنهان و صور آشکار تشکیل‌شده است صور آشکار همین ظاهری که می‌بینیم مانند قلب، ریه و تن است و صور پنهان که ارتباط برقرار کردن و فهمیدنش کمی زمان می‌خواهد ولی راه‌کار و آموزش داده می‌شود که بدانیم چنین چیزی وجود دارد.

وقتی متوجه بشویم که این دولایه وجود دارد، هرکدام از این لایه‌ها برای اینکه بماند و حیات داشته باشد نیاز به خوراک دارد یعنی اگر به جسم خوراک ندهی از تعادل خارج می‌شود، تفکر و اندیشه هم ارتباط مستقیم با خوراک فکری ما دارد این خوراک فکری یعنی تعریف جهان‌بینی دریافت، برداشت، ادراک و احساس این چیزی که من در اندیشه و نگاهم دریافت می‌کنم همان خوراک صور پنهان است و آقای مهندس در سی دی اخیرش چنین بیان کرد: که بالاترین علم بشر علم زندگی است علمی که بتوانیم با آن درست زندگی کنیم وقتی قرار است درست زندگی کنم یعنی اول باید خودم درست باشم، درست رفتار و گفتار بکنم تا بتوانم یک زندگی درست و متعادل داشته باشم.

این علم هیچ ربطی به سطح سواد و مدرک تحصیلی ندارد چون اگر ربط داشت باید تمام مصرف‌کنندگان مواد مخدر از سطح سواد کمی برخوردار باشند ولی آمار نشان می‌دهد که این‌گونه نیست.

خوراک جسمی که الآن آقای مهندس مدت‌ها است روی آن تأکید بسیاری دارند این است که ما از ماده‌های اولیه درست مصرف بکنیم. در خانواده‌ها الآن مرسوم است که بچه از مواد کارخانه‌ای بیشتر مصرف می‌کنند مانند خامه، پنیرهای گچی و ... ولی از مواد سنتی استفاده نمی‌کنند و به خاطر این است مادر وقتی باردار است از مواد ارگانیک و سنتی مصرف نمی‌کند و کد این غذاها به بچه نمی‌رسد وقتی فست فود می‌خورد بچه هم فست فودی بار می‌آید چون کد این فست فود ها از طریق خون به بچه منتقل می‌شود به همین جهت در مدت‌زمانی به خاطر زیادشدن جمعیت یکسری کارخانه‌ها پدید آمدند و موادی را تولید می‌کنند که خیلی با ساختار انسان هم‌خوانی و همسانی ندارد و من هم به‌عنوان یک فرد از جامعه از این مواد استفاده می‌کنم و توجهی هم نمی‌کنم.

نمی‌شود بذر ناسالمی را بکارید ولی گیاه سالمی برداشت کنید همین‌طور نمی‌شود ماده ناسالمی استفاده کنید ولی از حال خوشی برخوردار باشید.

مدتی است که آقای مهندس روی آداب، رسوم و نوع غذا خوردن که چه چیزی بخوریم و از چه چیزهای استفاده بکنیم تحقیق می‌کنند ولی تغییر ذائقه زمان‌بر است و ما باید این کار را انجام بدهیم.

در کشور ما پوکی استخوان نبود در کشور ما مدل‌های امراضی که الآن هست وجود نداشت.

اگر ما از همه موضوعات سطحی عبور کنیم همیشه در مشکل و چالش هستیم نباید سطحی عبور کنیم مانند اینکه یک لیتر روغن آفتاب‌گردان هفت هزار تومان است چقدر دانه آفتاب‌گردان استفاده‌شده است این مقدار روغن با این قیمت شده ایست و این درست نیست، قدیم‌ها در تمامی محل‌ها با ماشین شیرهای شیشه‌ای توزیع می‌شد که تاریخ داشت ولی الآن شیرها در قوطی است و تاریخ‌مصرف زیادی دارد حتماً درون این شیر ماده‌ای اضافه‌شده است که در مدت‌زمان زیاد می‌شود استفاده کرد.

وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که عمدتاً رویه زندگی نوع بیداری، خوابیدن، استراحت و کار کردن به‌هم‌ریخته است و این‌که می‌گوید عمل درست زندگی کردن همین است.

بیشتر اوقات ما نمی‌دانیم باید چه ساعتی بخوابیم و بیدار شویم چه ساعتی باید غذا بخوریم و چه ساعتی نباید غذا بخوریم.

وقتی شخصی بی‌موقع غذا بخورد سی دقیقه بعد مخدرهای طبیعی برای این‌که معده باز می‌شود و این فشار به قسمت‌های دیگر وارد نشود به جداره‌های معده می‌چسبند که شخص دردی احساس نکند ولی تا مغز فرمان دهد اسید ترشح شود به مقدار نیاز برای هضم غذا شخص می‌خواهد استراحت کند وقتی شخص می‌خوابد فرکانس مغز پایین می‌آید دیگر مغز دستور برای کنترل ترشح اسید نمی‌دهد و تا صبح غذا درون بدن فرد خراب می‌شود. اگر می‌خواهیم دچار مشکلات و مسائل نشویم باید یک سری از قوانین را اجزاء کنیم.

امراضی که الآن هست را کسی توان درمانش را ندارند مانند یبوست، ولی با کشفی که آقای مهندس انجام دادند این مسئله حل‌شده است آقای مهندس سه کشف داشته‌اند اولی روش درمان DST است دوم روش نیکوتین خوراکی و سوم DSP.

DSP یک دارو است و نباید به‌عنوان سرکه شناخته شود چون DSP با فزاینده یک‌ساله تولیدشده است و با سرکه فرق می‌کند و این هم لطف خداوند بود که آقای مهندس این دارو را در اختیار ما قرار داده است.

برای سفر اولی‌ها در درمان یبوست و دستگاه گوارش بسیار مفید است و در ادامه فزاینده درمان بر روی افراد دیگر انجام شد. علاوه بر این‌که یبوست را برطرف می‌کند باکتری‌های معده را هم برطرف می‌کند و مانند قرص‌های شمایی باکتری‌ها بازنمی‌گردد.

گیرنده‌های مورفین یک دهنه برای جذب وجود دارد قرص نالترکسون این ورودی را می‌بندد و مانع از ورود مخدرها و مورفین‌ها را به سلول می‌شود. DSAP تمام گیرنده‌ای ویتامینی بدن را اصلاح می‌کند و اگر گرفتگی در ورودی گیرنده باشد را برطرف می‌کند و وقتی غذا بخوریم که در آن آهن باشد این آهن خودش جذب می‌شود

خیلی چیزها در اختیار ما قرار دارد و ما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم برای اینکه به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. حتی به نوشتارهای کنگره هم توجه نمی‌کنیم مانند نوشتار بهترین راه می‌گوید اگر به‌عنوان یک سفر اولی می‌خواهی درمان شوی باید مشق‌هایت را درست بنویسی مشق نوشتن یعنی به صحبت‌های راهنما توجه کردن و اگر مشقت را بد خط بنویسی یا درست ننویسی باید پاک‌کنی و از نوع بنویسی و الآن کنگره دیگر این اجازه را به کسی نمی‌دهد و این به خاطر توجه نکردن است.

فردی که وارد کنگره می‌شود هیچ اطلاعی از مواد ندارد و خام است و وقتی شروع به درمان می‌کند سختی‌ها بیشتر می‌شود و این برای امتحان کردنش است. وقتی مسافری وارد سفر دوم می‌شود نیمه‌پخته است باید خدمت گذار شود جهان‌بینی کار کند و پایه‌اش که محکم شد و پخته شد برود.

اگر گرسنه باشیم به‌هیچ‌وجه غذای نیمه‌پخته را نمی‌خوریم چون فایده‌ای ندارد غذای نیمه‌پخته انسانی است که جهان‌بینی درستی ندارد و با همه انسان‌ها در جنگ است انسان برای اینکه بفهمد جهان‌بینی‌اش چقدر است باید ببیند چقدر دشمن دارد و چقدر دوست دارد.

کسانی که یبوست دارند DSAP را ناشتا استفاده می‌کنند و نیم ساعت بعد سفر اولی‌ها دارو و بقیه افراد صبحانه مصرف کنند و کسانی که برای امراض دیگر می‌خواهند استفاده کنند ساعت ده صبح یا پنج بعدازظهر یک قاشق استفاده کنند.

نهایتاً باید رویه زندگی‌مان را عوض کنیم و سفر اولی‌ها مهم‌ترین مسئله برایشان گذر از سفر اول است.

و توصیه می‌کنم سی‌دی‌های که مربوط به روش خوراک ما است را گوش بدید و این مسئله را بسیار جدی بگیرید و خوراک فکری ما نباید ناامیدی باشد. با مواد اولیه مسموم نمی‌توانیم غذای سالمی درست کنیم باید این را تغیر دهیم و ابزار تغیر فراهم است در رأس بنیان کنگره، نشریات و راهنماها هستند.

 

در ادامه استاد به سؤالات مسافران و همسفران پاسخ دادند :

 1-فرزند ده‌ساله‌ام را به خاطر مشکل ساییدن دندان‌هایش بر روی‌هم نزد دکتر بردم و علت را افسردگی اعلام کردند و چند نوع قرص برایشان تجویز کرده‌اند آیا با خوردن DSAP مشکل حل می‌شود؟

DSAP هیچ ربطی به افسردگی ندارد و باید ریشه این مشکل را پیدا کنید و همیشه باید به عامل توجه شود نه علامت را برطرف کنیم

2-آیا DSAP را زمان بارداری هم می‌توانیم مصرف کنیم و کودکان بالای ده سال چطور؟

_برای بچه‌ها باید یک قاشق مرباخوری DSAP داده شود

3-مسافرم دو سال است که رهاشده است ولی برای درمان سیگار اقدام می‌کند ولی نمی‌تواند باید در این مورد چه‌کاری انجام دهیم؟

_به گفته آقای مهندس فردی که سیگار مصرف می‌کند مثل این است که هروئین مصرف می‌کند وقتی فردی مواد مصرف می‌کند و سیگار هم می‌کشد چون مواد پایه دارویی دارد از تخریب سیگار تا حدودی جلوگیری می‌کند ولی وقتی وارد سفر دوم می‌شود مثل این است که سد مواد خراب‌شده است و تخریب سیگار چند برابر می‌شود و برای درمان سیگار نباید توجیهی باشد و بهتر است بعد از دو ماه سفر OT شروع به درمان سیگار هم بکنند و کسانی که درگیر درمان سیگار هستند این اشخاص درگیری ذهنی دارند و می‌ترسند و باید این مسئله را تمامش کند؛ و سی دی جهان ذهن استاد امین می‌تواند برای رفع این مسئله کمک کند

۴-در سی دی کلسیم آقای مهندس میگویند: جگر گاو بخورید چون ویتامین B دارد توضیح دهید؟

_جگر گاو بسیار مفید است و برای کسانی که عمل باز قلب انجام داده‌اند بسیار خوب است به شرطی که به‌اندازه مصرف شود.

۵-مسافری رهاشده است ولی با توجیه اینکه مخدر ندارد مشروب مصرف می‌کند؟

_وقتی یک واژه غلط را ارتباط با یک کاری قرار می‌دهیم انسان گمراه می‌شود مگر انسان تفریحی مواد مصرف می‌کند مگر انسان تفریحی سرقت می‌کند مگر انسان تفریحی خودزنی می‌کند انسان یک کاری انجام دهد که مخدرهای طبیعی مغزش را از کار بیندازد. ازنظر ما فردی که وارد سفر دوم می‌شود استفاده از الکل مانند هروئین کشیدن است و سرخانه اول برگشته است

6-چند ماهی است که مسافرم به کنگره می‌آید ولی تغییری در رفتارش ایجاد نشده است؟

نباید فکر کنیم که به محض این که فردی به کنگره می‌آید کامل می‌شود برای تغییر زمان لازم است جهان‌بینی در سفر اول و دوم تعیین‌کننده رفتار و اخلاقیات ما هستند بعضی‌ها درمان می‌شوند و از خانواده طلبکار هستند و این بستگی به جهان‌بینی دارد.

7-در سی دی پاداش آقای مهندس میگویند کابوس‌ها با مرگ تمام نمی‌شوند و در دنیای دیگر به واقعیت می‌پیوندد توضیح دهید؟

وقتی ساختار صور پنهانی انسان حرکتش را آغاز کرد این ساختار یک حقیقت است قبل بوده الآن هم هست و در آینده هم خواهد بود و انسان عمل کردش بر اساس تفکر و اندیشه‌اش است اندیشه و تفکر فرد است که جایگاهش را تعیین می‌کند. خداوند هم در کلام‌الله گفته است انسان نیست به‌جز آنچه کوشش می‌کند و می‌سازد از تفکر و اندیشه‌اش مانند اینکه انسان وقتی شروع به مصرف مواد می‌کند متوجه نیست ولی اول مصرف مواد را در تفکر و اندیشه‌اش شکل می‌دهد بعد آن را در عمل انجام می‌دهد به همین جهت چون این خواسته در لایه دوم است و این لایه دوم به‌واسطه لایه دوم که جسم را درگیر کرده است جسم که کنار می‌رود آن هنوز هست. نفس تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن دوباره نفس تعیین موجودیت می‌کند یک مصرف کنند که با خودش آورده است.

8-برای کم‌خونی DSAP را باید چگونه و چه مدت مصرف کنیم و افراد دیابتی باید با عسل مصرف کنند؟

_روزی یک قاشق به مدت یک سال و افراد دیابتی با آب فراوان مصرف کنند.

9-چه‌کار کنیم که مسافر بعد از رهایی به کنگره بیاید؟

ما همیشه نمی‌توانم کاری را انجام دهیم همه‌چیز در خانواده‌ها و جامعه بسترسازی است باید به هم دیگر امید دهیم و قضیه‌ای که خیلی مهم است افرادی که بعد از رهایی برگشت می‌خورند یا برایشان مشکل پیش می‌آید پایه‌اش جهان‌بینی در سفر اول است که بعد از رهایی خودشان را با دیگران قیاس می‌کنند که می‌خواهند به دیگران برسند ولی برگشت می‌خورد همان‌طور که درمان آهسته و تدریجی انجام شد کار هم باید به همین صورت انجام شود.

10-شب‌ها وقتی می‌خواهم بخوابم به مرگ فکر می‌کنم و هر کاری می‌کنم نمی‌توانم به این موضوع فکر نکنم لطفاً راهنمایم کنید؟

بعضی‌اوقات فکر کردن به این موضوع از خود آن موضوع برای انسان عذاب‌آور می‌شود. مرگ را هر شب تجربه می‌کنیم مرگ ترس ندارد باید بدانیم این موضوع دست ما هست یا نیست چون تسلط روی این موضوع ندارم پس نباید بترسیم باید تسلیم شویم.

 11- استفاده از عصاره DSAP برای کم‌خونی به چه صورت است؟

- به همان روشی که قبلاً توضیح دادم به مدت یک سال استفاده کنند.

12- بیش‌تر خواب‌هایم در مورد مردگان است و این موضوع باعث رنج برای من شده است، چه‌کار باید انجام دهم؟

- این‌ها مواردی است که خودت با دست خودت برای خود فراهم می‌کنید چون دوست دارید یعنی به آن فکر می‌کنید درصورتی‌که نباید به آن فکر کنید؛ انسان نباید از همه‌چیز سر دربیاورد و اگر ظرف دانستن هر چیزی را نداشته باشد از آن‌طرف پشت‌بام خواهد افتاد.

13- آیا در زمان تیپر کردن دارو بخصوص در پله‌های آخر، استعمال دخانیات و همچنین مصرف غذاها و میوه‌ها با طبع سرد باعث تداخل در جریان درمان می‌شود و آیا تأثیری در میزان ترشح مواد شبه افیونی بدن دارد؟

- درمان DST هیچ‌گونه پرهیز غذایی ندارد ولی اعتقاد دارد که هر چیزی استفاده می‌شود باید به‌اندازه باشد و این اندازه نگه‌داشتن بسیار مهم است چراکه اگر خارج از تعادل استفاده کنید تأثیرگذار خواهد بود.

14- من همیشه سی دی گوش می‌کنم و ذکر می‌گویم ولی دلم آرام نیست و همیشه منتظر اتفاق بد هستم از شما خواهش می‌کنم به من راهکاری ارائه کنید؟

- عمدتاً این‌گونه افراد یک سری خواسته دارند که شاید حتی خودشان هم ندانند ولی این افراد که عموماً استرس هم دارند اصلاً به داشته‌های خودشان توجهی ندارند؛ در وادی یازدهم می‌گوید جدال برای به دست آوردن بود ولی برای نگهداری چندان نیرو به خرج نمی‌دادند، فرد در سفر اول بسیار تلاش می‌کند و وارد سفر دوم می‌شود ولی وقتی به سفر دوم رسید کنگره را رها می‌کند یعنی جدال کرده به دست آورده ولی برای او عادی شده؛ درصورتی‌که نباید این‌گونه باشد؛ مثل‌اینکه در اسفندماه خانه را نوسازی کرده این‌همه خرج کرده بعد خیلی زود برایش عادی می‌شود و برای نگهداری آن چندان نیرو به خرج نمی‌دهد؛ یا مثل کسی که تلاش می‌کند خودش را لاغر می‌کند و بعد از مدتی آن را از دست می‌دهد؛ آیا تابه‌حال یک فرد دیالیزی را دیده‌اید که چه زجری می‌کشد و اگر ببینی آن‌وقت قدر کلیه‌ات را می‌دانی، اگر یک بیمار قلبی را ببینی درحالی‌که خودت به‌راحتی ورزش می‌کنی و فوتبال بازی می‌کنی آن‌وقت قدر داشته‌هایت را می‌دانی؛ ما خیلی چیزها داریم که نمی‌بینیم و وقتی داشته‌هایمان را نمی‌بینیم آن‌وقت نداشته هایمان می‌گردیم و این آرامش ما را به هم خواهد ریخت.

15- آیا برای سفر اولی که مصرف‌کننده هروئین و شیشه بوده است حجامت خوب است؟

- خیر در سفر اول اصلاً انجام نشود.

16- آیا هر اشتباهی انسان در زندگی‌اش انجام دهد قابل جبران است؟

- بله کاملاً قابل جبران است.

17- هم‌سفری هستم که مسافرم از وقتی درمان شده به کنگره نمی‌آید، چه‌کار کنم؟

- مسافر شما ازلحاظ جسمی درمان شده ولی در تفکر و اندیشه مشکل دارد بهتر است از افرادی که مسافرتان از آن‌ها حرف‌شنوی دارد استفاده کنید.

18- زمانی که ما در خواب ناظر خودمان هستیم و خودمان را می‌بینیم که مشغول کاری هستیم آیا این نفس است یا روح؟

- این نفس است.

19- آیا همه معتادان دروغ می‌گویند؟ چگونه می‌توان به یک معتاد اعتماد کرد؟ مسافر من تابه‌حال چند بار به کمپ رفته والان دو ماه است که به کنگره می‌آید ولی من امیدی ندارم لطفاً به من یک راهکاری بدهید که چه‌کار کنم؟

- باید صبر کنید؛ کسی که معتاد می‌شود یک مثلثی را شکل می‌دهد: دروغ؛ توجیه و انکار و عوض شدن این زمان می‌برد و مهم‌تر این‌که وقتی انسان یک بیراهه را به‌جای راه انتخاب می‌کند به مقصد نمی‌رسد و داخل کمپ چگونه می‌خواهند اعتیاد را به او توضیح دهند فقط می‌گویند که شما معتادید و مصرف نکنید تا خوب شوید درحالی‌که باید برای او توضیح دهند که شما در اثر مصرف تریاک طی یک تا سه سال مواد مخدر بیرونی را جایگزین مخدرهای درونی مغز کردید و وقتی مواد را قطع کنید دیگر کارخانه‌های مخدر مغز کار نمی‌کنند و کل سیستم شما دچار مشکل می‌شود و فکر نکنید که بعد از بیست روز آبریزش بینی ما قطع‌شده شما دیگر خوب شده‌اید درحالی‌که مصیبت بعدازآن تازه شروع می‌شود و می‌بینیم که همه بعدازآن برگشت می‌کنند بعد به آن فرد می‌گویند که اراده نداشته‌ای درصورتی‌که راه غلط بوده است پس صبر کنید و به او اعتماد داشته باشید شما از مجری چیزی را بخواهید که بتواند اجرا کند، شما از مجری چیزی را می‌خواستید که نمی‌توانست اجرا کند ولی در روش DST می‌تواند کاملاً اجرا کند و شما هم به‌جای سو ظن و ناامیدی به او انگیزه و امید بدهید.

20- بااینکه همیشه امید به رحمت الهی دارم ولی به دلیل نداشتن حس و انرژی حال خوبی ندارم برای بهتر شدن این موضوع چه پیشنهادی می‌کنید؟

- سی دی امید و ناامیدی آقای مهندس و سی دی ناامیدی از آقای امین و سی دی شکل‌گیری نیروها و سی دی قیاس و سی دی احترام و پادزهر که این سی‌دی‌ها خیلی می‌تواند کمک کند و وقتی گوش می‌کنیم باید بنویسیم و گوش کردن تنها کفایت نمی‌کند، زمانی هست که کمک راهنما به ره‌جو می‌گوید سی دی گوش می‌کنی، می‌گوید بله داخل ماشین حین رانندگی گوش می‌کنم ولی من می‌گویم پس وقتی تو ماشین سی دی گوش می‌کنی پس کی رانندگی می‌کند، تو ماشین جای سی دی گوش کردن نیست، حتماً باید مستقر بشوید و تمرکز کنید و سی دی بنویسید.

21- اگر می‌شود اجازه‌ تأسیس شعبه شهر رضا را از آقای مهندس بگیرید:

- عزیزان یک‌چیزهایی هست که قابل‌گفتن در جمع نیست اگر به ساختار کنگره و مؤسس آن ایمان‌دارید و قبول دارید و احترام می‌گذارید خب اگر قرار باشد شعبه‌ای درجایی تأسیس شود ما خودمان خیلی بیشتر از اعضا قلبمان می‌تپد تا در آنجا شعبه‌ای تأسیس کنیم و اگر می‌خواهید به کنگره 60 اصفهان لطمه بزنید تقاضای اضافه کردن شعبه کنید این را خیلی جدی و سربسته می‌گویم و تا 5 سال آینده اگر خود آقای مهندس بگوید لژیون جدید بزنیم من مخالفت می‌کنم، این اضافه کردن شعبه همین‌جوری که نیست که همان‌طور که صور آشکار دارد صور پنهان هم دارد ما نمی‌خواهیم که به کنگره لطمه بزنیم.

22- من سی دی بخشش را گوش کردم ولی متوجه نشدم چگونه باید ببخشم؟

- شما باید چند بار سی دی را گوش کنید تا راهکار را پیدا کنید شما چون از قبل قضاوت کردی که نمی‌توانم ببخشم راه را پیدا نکردید ولی اگر در فکر این باشید که چگونه ببخشم راه را پیدا خواهید کرد.

23- آقای مهندس فرمودند که یکی از جهان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم جهان ذهنی است؛ من چه‌کار باید بکنم که درگیر این موضوع نشوم اکنون‌که شما صحبت می‌کردید به شما گوش می‌کردم ولی ذهنم جای دیگری است؟

- تمرکز کردن؛ توصیه می‌کنم به این افراد که شروع کنند قسمت‌هایی از کتاب 60 درجه را حفظ کنند در مدت‌زمان طولانی و این باعث می‌شود که کم‌کم تمرکز زیادتر شود و دوم این‌که با صدای ملایم موزیک یا رادیو شروع کنید به کتاب خواندن و اگر در مدت‌زمان طولانی این کار را انجام دهید کم‌کم عادت می‌کنید که در محیط شلوغ هم بتوانید به‌راحتی تمرکز کنید.

24- چه‌کار کنم که در سفر دوم رابطه‌ام با کنگره قطع نشود؟ خدمت کنید؛ قدر گوهری که به دست آورده‌ای را بدان و خدمت کن. وقتی یک ماشین در حال حرکت است برای این‌که به عقب برگردد اول باید بایستد بعد به عقب برگردد و مسیر حرکت انسان هم همین‌طور است انسانی را که می‌خواهند به عقب برگردانند اول متوقفش می‌کنند یعنی اول می‌گویند کنگره نرو و آموزش آن را متوقف می‌کنند بعد یک سری آموزش به او می‌دهند بعد می‌گویند که چه‌کار کن.

25- خواب در زندگی روزمره چه تأثیری دارد و بهترین ساعت خواب چه ساعتی است و خواب در طول روز چطور است؟ در طول روز خواب توصیه نمی‌شود و در شب بهترین ساعت از ده شب تا شش صبح بهترین ساعت خواب است.

26- من حدود هجده ماه است که رهاشده‌ام ولی هنوز مشکلات گوارشی مانند نفخ و معده درد دارم چه‌کاری باید انجام بدهم؟ بعضی افراد مشکل گوارش دارند و بعد از مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌ها گفته می‌شود که سالم است و در این حالت یعنی این‌که از یکجایی فرمان غلط می‌گیرد و آنجایی که فرمان غلط می‌دهد تفکر و اندیشه و اعمال آدم است؛ آدم‌های خشمگین و افرادی که استرس و ناامیدی دارند گوارش به‌هم‌ریخته‌ای دارند و خود من تا پنج سال بعد رهایی این مشکل را داشتم و از دارو هم نتیجه‌ای نمی‌گرفتم و بعد پنج سال فهمیدم که از خشم است و از وقتی‌که سعی کردم خشمم را کنترل کنم مشکل حل شد.

27- چرا استانداردسازی درمان در کنگره انجام می‌گیرد؟ آیا برای ورود به کنگره باید حکم صادرشده باشد؟ و اگر حکم صادر شد پس سخت‌گیری برای استانداردسازی به چه دلیل است؟ بله ازنظر ما برای تغییر باید حکم باشد چراکه اگر حکمی نباشد تغییر هم صورت نمی‌گیرد و سخت‌گیری به این دلیل که گیلاس وقتی رسید باید آن را بکنی و اگر زیاد از حد بماند به چیزی تبدیل می‌شود که دیگر به درد کسی نمی‌خورد و وقتی می‌پرسی که استانداردسازی برای چیست مثل این است که بگویی برای بارداری هر کس هرچقدر که دوست دارد باشد درحالی‌که یک فرایند استاندارد دارد.

28- آیا روش درمان کنگره برای درمان شیشه هم مؤثر است؟ قبلاً در کنگره هر راهنمایی یک اتیکت داشت که بر روی آن نوشته بود که در چه زمینه‌ای تخصص دارد ولی بعداً این سؤال پیش آمد که آیا جراح قلب اول بر روی قلب خودش جراحی می‌کند تا کارآزموده شود؟ از طرفی وقتی ما منشأ اشکال را می‌دانیم این‌که ما تقسیم‌بندی کنیم ما را به بیراهه می‌برد؛ ادعای کنگره این است که هر ماده مخدری که انسان مصرف کند مخدرهای طبیعی بدنش را از کار می‌اندازد و برای راه‌اندازی مجدد این مخدرها هیچ داروی غیر از تریاک مؤثر نیست و حالا مصرف شیشه یا هرویین یا حشیش یا از هر نوعی که باشد، ما باید ببینیم که کجا را می‌زند، ما به علامت کاری نداریم باید عامل را پیدا کنی، وقتی عامل را بگیری علامت هم می‌رود، ما در کنگره کمک راهنماهای زیادی داریم که قبلاً مصرف شیشه داشته‌اند و اگر آن‌ها توانستند حتماً شما هم می‌توانید.

29- برای وارد شدن به مرحله تسلیم که در وادی پنج گفته‌شده شرایط لازم چیست؟ دوری کردن از ضد ارزش‌ها در عمل و انجام فرمان‌ها الهی؛ وقتی فردی به تسلیم می‌رسد دیگر نفع خودش معنی ندارد و فقط دستور را اجرا می‌کند.

30- چرا کنگره در صداوسیما تبلیغ نمی‌کند؟ برای این‌که مراجعه‌کننده خیلی زیاد خواهد شد؛ برای ما کیفیت کار خیلی مهم است ما می‌خواهیم فرد درمان شود نه این‌که زخمی شود؛ درمان یعنی این فرد بعد از رهایی در انبار مواد باشد ولی برای او اتفاقی نیفتد.

 

نگارش : مسافر مجید، مسافر سعید

ویرایش : مسافر فرزاد

عکس : مسافر اصغر

نمایندگی سلمان فارسی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .