English Version
English

مراسم تقدیر و تودیع کمک راهنما عباس؛ نمایندگی رودکی

مراسم تقدیر و تودیع کمک راهنما عباس؛ نمایندگی رودکی

ششمین جلسه از دور پانزدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی روزهای پنجشنبه مورخ ۹۶/۱۰/۲۱ با دستور جلسه «غذای ما دوای ما دوای ما غذای ما» و همچنین مراسم تقدیر و تودیع کمک راهنما عباس به استادی مسافر رضا و نگهبانی مسافر مسلم و دبیری مسافر مرتضی رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر که این ماه بلیت من دوقبضه برنده شد و باعث افتخار من است که بتوانم مجدد در این شعبه حضور داشته باشم و خدمت کنم. دستور جلسه امروز غذای ما دوای ما دوای ما غذای ما و قسمت دوم هم تجلیل و تشکر از عباس عزیز هست.

آقای مهندس در سی دی علمی که جدیداً صحبت کردند، فرمودند که حرف علمی یا حرف دانشگاهی دو مقوله‌ای کاملاً متفاوت هستند و یکی از مهم‌ترین مسائل که شاید اجازه نمی‌دهند روش D.S.T وارد حیطه پزشکی شود این است که می‌گویند کسی که تئوری را مطرح نموده است پزشک نیست و مهندس است ولی آقای مهندس با هنرمندی گفتند: پزشک که نیستم ولی مهندس که هستم و آمدند و مهندسی کردند و مثلث اعتیاد را مطرح نمودند که از سه ضلع سازگاری، اشباع، تغذیه تشکیل شده است. به دوتا ضلعش کاری ندارم و فقط در مورد تغذیه صحبت می‌کنم.

 چرا تغذیه را مهندس مطرح کردند؟ به دلیل اینکه تغذیه، رکن اصلی درمان اعتیاد است. شربت تریاک 50 نوع آلکالوئید دارد؛ آلکالوئید چیست؟ به مواد مؤثر در تریاک آلکالوئید می‌گویند. در بدن ما چکار می‌کنند و کجاها هستند؟ کارشان چیست؟ 

من یک مثال می‌زنم؛ شما می‌خواهید یک ساختمان بسازید نیاز به مصالحی ازجمله آجر، سیمان، گچ، آهن و...دارید؛ این مصالح را چه کسی باید ببرد تا ساخت‌وساز صورت بگیرد؟ کارگر ساختمانی می‌برد؛ در بدن ما کارگر ساختمانی چه کسانی هستند؟ کجا هستند؟ در بدن ما سلول‌ها کارگر ساختمانی هستند که قرار است مواد اولیه و مصالح که به‌عنوان داروی درمان در کنگره شناخته شده است را حمل کنند. اگر این کارگر ساختمانی صبحانه و ناهار نخورد و قرار باشد سیمان درست کند نمی‌تواند سیمان و مصالح درست و به‌موقع برساند و در بدن ما هم همین‌طور است.

من در مدتی که رهجو داشتم کار زیادی در برنامه دادن نداشتم چراکه پروتکل درمان مشخص بود و همه باید انجام بدهند. بعد از برنامه اصل تمرکز روی 3 قسمت بود؛ خواب، ورزش و تغذیه؛ زیرا تعدادی طبع سرد دارند و باید غذای گرم بخورند و بسیاری از بیماری‌ها که ایجاد می‌شود به خاطر استفاده از غذاهای نامناسب است و بسیاری از حالت‌های که برای یک سفر اولی اتفاق می‌افتد مربوط به تغذیه است و ربطی به شربت تریاک ندارد.

و اما در مورد تجلیل از عباس عزیز؛ عباس آقا از خطه لرستان است و اشتباهی وارد کنگره شدند و اصلاً قرار نبود وارد کنگره بشوند. یک روز اتفاقی از جلوی درب شعبه شادآباد رد می‌شدند دیدند تعداد زیادی پیراهن سفید جمع شدند و ازآنجاکه ارتشی بودند و نیروی دریایی و لباسشان سفید بود کنجکاو شدند که نکند بازنشسته‌های نیروی دریایی جمع شده‌اند؛ وارد کنگره می‌شوند و می‌پرسند جریان چیست؟ و این می‌شود آغاز و آشنایی عباس عزیز با کنگره ۶۰ که در ادامه با تلاش خود به کمک راهنمایی رسیدند و از پایه‌گذاران اصلی شعبه شهر قدس (اولین شعبه سینما واقع در 30 متری) بودند و زحمات و خدمت‌های زیادی کشیدند تا الآن شما شعبه رودکی را به این وسعت می‌بینید. من به عباس عزیز تبریک میگویم و از زحمات ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

سخنان مسافر عباس:

 خدای خودم را شاکرم که در یک برهه‌ای از زمان قدم به حیات مادی گذاشتم که بستر مناسبی مثل کنگره ۶۰ فراهم هست. گره‌های کور بسیاری در زندگی داشتم و دارم. با آموزش‌های کنگره دریافتم که هیچ اتفاقی در زندگی نمی‌تواند بیافتد که اتفاقی باشد؛ مثل اتفاقی که من وارد کنگره شدم.

همه عزیزانی که وارد کنگره می‌شوند، درواقع دعوت به سفره‌ای می‌شوند که با آموزش‌ها و غذاهای روحی و روانی که وجود دارد، آموزش ببینند و کاربردی بکنند. جزئی‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین مشکل بنام اعتیاد که در کنگره ۶۰ اتفاق می‌افتد، اما این مشکل بیرون از کنگره تمام دنیا را به‌زانو درآورده و یک گره کوری است که خیلی از بزرگان علم پزشکی معتقد هستند که اعتیاد درمان ندارد؛ اما وقتی من با این روش موفق شدم این گره کور را بازکنم اگر امروز موفقیتی دارم،‌این موفقیت را مرهون راهنمایی‌های راهنمای گران‌قدرم آقای رضا نادری می‌دانم. به خودم تبریک می‌گوییم بابت انتخابی که اشتباه نکردم یعنی انتخاب راهنما. درس‌های بسیار بزرگی به من داد.

از زحمات ایشان تشکر می‌کنم و دستشان را می‌بوسم و از ایجنت محترم شعبه رودکی آقای رامین تشکر می‌کنم. از گروه مرزبانی، نشریات، (OT) و خیلی‌ها که در این راه به من کمک کردند کمال تشکر را دارم.

 

 قرائت متن لوح تقدیر توسط ایجنت محترم و تقدیم آن به مسافر عباس

تهیه: مسافر محسن
وبلاگ نویس: مسافر سعید عاشوری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .