English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی حر
جلسه دهم از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، نمایندگی حر با نگهبانی مسافر علی دبیری مسافر رضا  و استادی دیده بان محترم  مسافر محمد صادق با دستور جلسه  غذای ما دوای ما،دوای ما غذای ما  روز پنجشنبه مورخ 1396/10/21 رأس ساعت 17  آغاز به کار نمود.
 

سخنان استاد:

امروز خیلی خوشحال هستم که در خدمت شما دوستان هستم مکان جدید نمایندگی را تبریک می‌گویم به تمام اعضای کنگره 60 و قدر این جایگاه را باید بدانیم و باید از آن نگهداری کنیم. دستور جلسه امروز غذای ما دوای ما، دوای ما غذای ما. خیلی وقت است که جناب مهندس از مدل خورد و خوراک ما صحبت می‌کنند اولین چیزی که جناب مهندس بسیار تأکید دارد که در سیستم بدن ما خیلی مشکل‌ساز است مصرف سیگار است.

 که آن اتفاق که برای جناب مهندس افتاد و ایشان ایست قلبی کردند و باعث شد که ما و تمام اعضای کنگره 60 ناراحت بشوند ولی چون جناب مهندس یک فرد خاص هستند انسان خاص به این معنی که تفکر خاصی دارند یعنی از هر مسئله‌ای و هر اتفاقی یک برداشت بدرد بخور دارند و این اتفاق باعث شد که درمان سیگار در کنگره شکل بگیرد و ازآنجا شروع شد که یکسری بایدها و نبایدها به جزء مواد مخدر است که باید توجه کنیم. کنگره به ما یاد می‌دهد که یکسری غذاها را باید بخوریم و یکسری غذاها را نباید بخوریم و در یک دسته‌بندی خاص است که یعنی مثل گذشتگانمان باید مصرف کنیم در کل موضوع دستور جلسه این است که ما باید مانند گذشتگان از همه نوع مواد غذایی و سالم و تازه مصرف کنیم که اعم از گوشت، مرغ، لوبیا، حبوبات، سبزی‌ها، میوه‌جات و خشکبار، که خشکبار الآن جایش را به چیپس و پفک و پفیلا و این چیزها داده است. من باید طریقه درست و سالم مصرف کردن را یاد بگیرم تا فرزند من، برادر من و تمام خانواده یاد بگیرند و متأسفانه هنوز هم از نزدیکانم را می‌بینم که ماهی چند بار از فست فود استفاده می‌کنند غذای فست فودی هم خیلی خوشمزه است در ضمن من خودم عاشق غذا هستم و آشپز نیز هستم یعنی وقتی می‌گویند جایی یک رستوران بازشده است و غذای خوبی دارد باید بروم و یک‌بار امتحان کنم من هم پیتزا، همبرگر، سوسیس و کالباس را دوست دارم ولی دارم تمرین می‌کنم که از غذاهای سالم استفاده کنم یک‌زمانی بود که من وقتی شب پیتزا می‌خوردم شب تا صبح کف پایم گر می‌گرفت به خاطر پنیر پیتزای که داشت اذیت می‌شدم ولی می‌خوردم.

الآن چند وقتی است که وقتی به عاقبت کار فکر می‌کنم دیگر نمی‌خورم. ما باید در غذا خوردنمان دقت زیادی بکنیم بعضی وقت‌ها یکسری از مواد غذای را نمی‌توانیم ارگانیک پیدا کنیم و به‌سختی پیدا می‌شود ولی باید تا آنجایی که امکان دارد از سالم‌ترین آن‌ها استفاده کنیم مثلاً من کله جوش را خیلی دوست دارم و این‌یک غذای سبزواری است و برای تهیه یه مقدار کشک خوب که فکر می‌کنم در تهران پیدا نمی‌شود و باید سعی کنیم که حداقل یک کشک خوب پیدا کنیم.حتی آب‌لیمو تازه بعد از بریدن آن تا 48 ساعت خاصیت دارد و بعد از این زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد که باید آن را تازه مصرف کنیم حتی در تمام فروشگاه مواد غذای که وجود دارد همه آن‌ها مواد نگه‌دارنده دارند و ما باید سعی کنیم به‌روز باشیم و مواد لازم را هر روز تهیه کنیم و آن را استفاده کنیم و از گذاشتن مواد غذایی در فریزر پرهیز کنیم و هر چیزی را که می‌خواهیم استفاده کنیم همان روز بخریم. متأسفانه خیلی راحت‌طلب شدیم که این موضوع خیلی بد است و ما باید یاد بگیریم که خیلی چیزهای ساده را رعایت کنیم. امیدوارم که در این قضیه این توان را داشته باشیم و خوب فکر کنیم که بدانیم غذای ما دوای ما است و دوای ما غذای ما است و اگر این کارها را بکنیم دیگر نیازی به دوا نداریم.

 

تهیه و تنظیم و تایپ: مسافر حسن(لژیون پنجم)
تصویرگر: مسافر محمد(لژیون یازدهم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .