English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز
سیزدهمین جلسه از دور دوم  سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰، ویژه مسافران و همسفران شیراز نمایندگی تخت جمشید با استادی مسافر محمدعلی و نگهبانی مسافر داود و دبیری مسافر غلام در با دستور جلسه "غذای ما دوای ما ،دوای ما غذای ماروز پنج شنبه مورخ ٩۶/۱۰/٢۱ راس ساعت ۱٧ آغاز به کار نمود.
 

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز ما برای اولین بار هست که در دستور جلسات گنجانده‌شده، غذای ما دوای ما و دوای ما غذای ما. همیشه ما شنیده‌ایم که عقل سالم در بدن سالم است ما برای اینکه بدنی سالم داشته باشیم باید از یک سیستم گوارشی و یک تغذیه سالمی برخوردار باشیم و اگر این دو دچار مشکل شده باشد قطعاً آن بدن سالم و فیزیک سالم را نخواهد داشت.

برای درک بهتر این موضوع من مراجعه می‌کنم به صحبت‌های آقای مهندس که در سی‌دی‌ها بیان فرمودند: ما بیماری‌ها را به سه نوع تقسیم می‌کنیم، در اول بعضی از بیماری‌ها براثر حادثه یا یک تصادف اتفاق می‌افتد به‌عنوان‌مثال شما وقتی می‌خواهید از یک خیابان عبور کنید براثر یک تصادف ممکن است برای. ما این پیشامد به وجود بیاید یا در مثال دیگر من در جمعی وارد می‌شوم و ممکن است شخصی آنجا سرماخورده باشد و این مریضی را به من منتقل کند؛ و من هیچ‌گونه دخل و تصرفی در وقوع این قضایا ندارم.

دومین نوع، بیماری‌هایی هستند که در اثر کمبود مواد غذایی در بدن انسان به وجود می‌آید به‌عنوان‌مثال می‌توان بیماری کم‌خونی را نام برد که براثر فقر آهن در بدن شکل می‌گیرد یا بیماری پوکی استخوان که بیشتر در خانم‌ها شایع هست براثر کمبود کلسیم در بدن، این بیماری اتفاق می‌افتد که راه‌های مبارزه و جلوگیری با این  بیماری همان تغذیه است. اگر بدن دچار کمبود آهن باشد با مصرف موادی که سرشار از آهن هستند این کمبود را می‌توانیم جبران کنیم مثل خوردن سبزی‌های تازه ازجمله اسفناج می‌تواند به ما کمک کند یا خوردن گوشت و جگر گوسفند هم سرشار از آهن هست و برای کمبود کلسیم خوردن لبنیات تازه و برای به دست آوردن ویتامین سی خوردن پرتقال  می‌تواند این کمبود را جبران کند.

سومین نوع بیماری‌هایی که نام‌برده شده بیماری‌هایی هست که در اثر کم‌کاری در خود بدن اتفاق می‌افتد. غده‌هایی در بدن است که باید ترشح کند و برای ترشح نیازمند موادی است که باید از بیرون برسد و طی یک سری فعل‌وانفعالات آن را جذب خود بنماید. هورمون‌هایی مثل اندورفین، انکفا لین، سرتونین یا هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز بدن هست که سیستم ایکس بدن را کنترل می‌کنند از همین موارد هستند؛ و کم‌کاری یا پرکاری این هورمون‌ها باعث انواع و اقسام بیماری‌ها می‌شوند که باز برای جلوگیری از به وجود آمدن این مریضی‌ها باید تغذیه خوبی داشته باشیم.

تغذیه هم در سه بخش بیان‌شده که عبارت است از: هوا، آب و مواد غذایی است. آب بیشترین وزن و ترکیبات بدن را متشکل می‌شود و به توصیه پزشکان هر انسان در روز نیازمند نوشیدن هشت لیوان آب است. دومین رأس مثلث هوا است که جزو ضروریات است من بدون آب و غذا می‌توانم چند روز زنده بمانم ولی بدون هوا در عرض چند دقیقه جان خود را از دست می‌دهم، حال من که مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌ام در این هوا که به‌خودی‌خود براثر ایجاد کارخانه‌ها و دود ماشین‌ها آلوده است به‌وسیله سیگار و مواد دیگر به این آلودگی اضافه می‌کنم و دچار یک سری از بیماری‌های ناشناخته و جدید  می‌شوم که منشأ اصلی آن هوا است. مواد غذایی شامل انواع حبوبات، لبنیات، غلات و سبزی‌های  است که استفاده تازه و به‌روز  این‌ها بسیار مفید است و از فریز کردنشان جلوگیری کنیم یا از مصرفشان به‌صورت کنسرو خودداری کنیم.

تهیه مطلب: مسافر غلام،(لژیون پنجم)
عکاس:مسافر محمد
ویرایش و ثبت:مسافر داود،(لژیون دوم)
نمایندگی تخت جمشید شیراز
takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .