English Version
English

غذای ما دوای ما

غذای ما دوای ما

سلام دوستان سرور هستم؛ یک همسفر. همه‌ی ما کم‌وبیش با این جمله که عقل سالم در بدن سالم است، آشنا هستیم. گذشتگان به این مطلب که "دوای ما غذای ما و غذای ما دوای ماست،" اعتقاد داشتند. به بیان واضح‌تر عامل اصلی بیماری‌های ما در غذای ما و عامل درمان و بهبودی خیلی از امراض در غذای ما موجود است.

بیماری‌هایی که امروزه انسان را درگیر می‌کنند، سه دسته هستند:

1-بیماری‌هایی که در اثر حوادث یا بیماری‌های واگیردار در انسان به وجود می‌آید.

2-بیماری‌هایی که در اثر کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه ایجاد می‌شود؛ مثل کم‌خونی و کمبود کلسیم و ...

نکته قابل‌توجه این است که تمام مواد موجود در بدن ما، درخاک نیز وجود دارد و ما با خوردن مواد غذایی موردنیاز می‌توانیم، کمبود املاح و ویتامین‌ها را جبران نماییم و با خوردن آن‌ها به درمان ناشی از کمبود آن‌ها کمک کنیم. به‌عنوان‌مثال، با خوردن مرکبات می توانیم کمبود ویتامین C را درمان کنیم، نتیجه این‌که تمام مواد غذایی موجود در طبیعت برای ما حکم دارو رادارند.

3-نوع سوم بیماری‌ها در اثر کمبود موادی به وجود می‌آیند که خود بدن آن‌ها را تولید و ترشح می‌کنند؛ مثل انواع هورمون‌ها. پس می‌بینیم که عامل 98 درصد از بیماری‌ها در اثر کمبود مواد بیرونی و مواد درونی بدن می‌باشد.

درواقع ورود مواد غذایی به بدن عامل سوخت‌وساز در بدن ما است، همان‌طور که یک ماشین برای هدایت و حرکت نیازمند سوخت و مراقبت است. عوامل سوخت‌وساز و به تعادل رساندن در بدن عبارت‌اند از؛ آب، هوای پاک، غذا که خود غذا هم شامل میوه‌جات و سبزیجات، غلات و حبوبات و انواع گوشت‌ها می‌باشد. ما برای داشتن جسمی سالم نیازمند تغذیه از هر سه گروه مواد غذایی هستیم.

 

نویسنده: همسفر سرور
وبلاگ نویس: همسفر ظریفه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .