English Version
English

پایه‌ی مالی خود را قوی کنیم ؛مصاحبه با دیده‌بان محترم آقای سلامی

پایه‌ی مالی خود را قوی کنیم ؛مصاحبه با دیده‌بان محترم آقای سلامی

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید؟
سلام دوستان مجید هستم مسافر آنتی ایکس مصرف اپیوم مدت سفر ۱۳ ماه رشته‌ی ورزشی راگبی و شنا راهنما آقای مهندس والان هم ۱۷ سال و ۴ ماه رها هستم.

آیا قبل از کنگره سابقه‌ی ترک داشتید؟
بسیار زیاد...دارویی و یا خوابیدن در منزل بود موفق نبودم طب سوزنی رفتم جواب نگرفتم.

چطور با کنگره آشنا شدید؟
به‌صورت کاملاً اتفاقی در خیابان عبور می‌کردم و دفتر کنگره را دیدم و مشاوره شدم.

آیا کنگره شکل سازمانی که الآن دارد را داشته است یا خیر؟

مثال می‌زنم کنگره یک ساختمان یا یک بناست آقای مهندس بنیان کنگره است و کلی کار ریخته بود طراحی مانده بود ولی اصل کار یا فونداسیون قبل از تأسیس کنگره بوده که در کتاب ۶۰ درجه هم اشاره‌شده است.

از سال‌های ابتدایی کنگره برای ما بگویید و تفاوت آن با الآن در چیست؟
تفاوت امروز با سال ۷۸ بسیار زیاده و یک نفر بود علم کنگره را داشت متخصص بود آقای مهندس بود و کسی نبود کارهایی که الآن بچه‌ها در شعب انجام می‌دهند را انجام دهند آموزش مستمر مهندس بوده که به اینجا رسیدیم مسئله‌ی اول نظم هست. اوایل در شعبه چند نفر بیشتر نبودیم پایه‌ریزی جهان‌بینی دو دوره کس دیگری بود دوره‌ی سوم خود مهندس به عهده گرفت تا الآن. همه چی در کنگره حساب‌ و کتاب دارد و ریالی بالا و پایین نمی‌شود و این مرهون‌ زحمات و آموزش‌های جناب مهندس به ما بوده و ما به شعبه انتقال می‌دهیم و ما از خودمان چیزی نداریم هرچی داریم از جناب مهندس داریم در دوران مصرف من خیلی حال خراب بودم طوری که کسی با من نمی‌توانست حرف بزند؛ اما الآن این‌طور نیست و این جز آموزش های جناب مهندس به ما نیست سعی کردیم آموزش گرفتیم را کاربردی کنیم و جناب مهندس هم تأکید دارند که حتماً سی دی‌ها را بنویسند ما خودمان با ۱۷ سال رهایی سی دی گوش می‌دهیم و می‌نویسیم نکات کلیدی برداشت می‌کنیم و راه‌ کار نشانمان می‌دهند.نشریات نقش مهمی را در این‌ مقوله دارد نقش آموزشی ٬قبلاً سه تا وادی بیشتر نداشتیم و آن‌ها را کپی می‌گرفتیم و می‌خواندیم مسائل آموزشی به این شکلی که الآن هست نبود نوار کاست آمد با نوار گوش می‌دادیم ولی الآن با سی دی و‌ دستور جلسات مشخص به‌راحتی سفر می‌کنید.

شما دبیر آقای مهندس هستید کارکرد آن را بیان کنید؟
در کنگره ۶۰ هر نگهبانی یک دبیری دارد باید دبیر کارهای محوله را انجام دهد و من هم مثل دبیرهای دیگر کار نگهبان را انجام می‌دهم ولی در وسعت بزرگ‌تر.

شما مسئولیت دیده‌بان مالی کنگره رادارید نظرتان از دید یک‌ دیده‌بان مالی چیست؟
وظیفه دیده‌بان مالی نظارت مالی ست و من از سال ۷۹ قبول کردم این کار انجام بدهم با رهنمودهای جناب مهندس پایه‌ریزی مالی را کردیم و با یک دفتر صدبرگ دفتر کل شروع کردیم کم‌کم زیاد شد دفاتر بزرگ و دیگر دفتر جواب نداد و سیستم حسابداری شبکه‌ای راه‌اندازی کردیم و ۱۲ نفر در قسمت مالی مشارکت می‌کنند ۷ نفر هستند که کار ثبت انجام می‌دهند حسابرس ۲ نفر هستند یک نفر کار چک انجام می‌دهد و کار دشواری است کار مالی. ولی با حجم کار بالا اگر کسی چند سال پیش هم مبلغی واریز کرده باشد ما تاریخ ساعت و مبلغ دقیق اعلام می‌کنیم و همه‌ی این‌ها از رهنمودهای جناب مهندس بوده و ما فقط مجری این کار بودیم و من سهم زیادی از این کار را نداشتم.خیلی‌های دیگر زحمت می‌کشند و یکی از قسمت‌های مهم ما برای پیشبرد اهداف قسمت مالی است. آقای مهندس بر مسائل مالی تأکید می‌کند:که باید ‌پایه‌ی مالی خود را قوی کنیم حتی در کتاب هم اساتید فرمودن در آن سال و یکی از هدف‌های جناب مهندس استحکام پایه‌ی مالی بوده است.الان هر هفته بالای یک‌میلیون جناب مهندس به‌حساب کنگره واریز می‌کنند و خیلی خرج‌هایی دیگری در کنگره انجام می‌دهد.

آیا کسانی که در قسمت مالی کار می‌کنند همه مسافر هستند یا از همسفر یا شخص عادی هم استفاده می‌شود؟
ما در کل امور مالی فقط یک نفر همسفر داریم که پدرشان مصرف‌کننده بوده و به‌تازگی آمده و بقیه همه از مسافران هستند که مدرک حسابداری دارند و کسان دیگری بودن که حتی کار با کامپیوتر بلد نبودن ولی در کنار نیروی متخصص یاد گرفتند و روزانه بیش از صد سند حسابداری انجام می‌دهند و این خیلی مهم است.

شما چقدر سایت کنگره را می‌بینید؟
معمولاً صبح‌ها وقت کنم حتماً به شعبه‌ها سر می‌زنم در وبلاگ‌ها و سایت کنگره‌ی بدون مرز بقول مهندس. کنگره‌ای که شما در اینجا استفاده می‌کنی کس دیگری در امریکا یا اروپا هم استفاده می‌کنند‌ سایت کنگره محدودیتی ندارد و نقش بسیار مهمی را در کنگره ایفا می‌کند.

اگر پیشنهادی برای پیشرفت سایت کنگره‌دارید بیان بفرمایید؟
باید آنلاین و به‌ روز باشیم و مطالبی که در سایت گذاشته می‌شود همه بازدید می‌کنند وقایع رهایی‌ها لژیون‌های ویلیام وایت در سایت نشان داده شود.

آیا تا حالا بازدید از وبلاگ سمنان داشته‌اید؟
بله من وقت کنم به‌صورت رند‌م وار نگاه می‌کنم دل نوشته ها را می خوانم در کنگره وبلاگ ضعیف نداریم همه خوب هستند و خود‌ آقای مهندس هم به سایت‌ها را سر می‌زند و مطالب را می‌خواند.

انگیزه خدمت یا انرژی گرفتن از خدمت در کنگره از چه چیز‌ی‌ نشئت می‌گیرد؟
هیچ لذتی بالاتر از خدمت کردن به بنده‌ی خدا نیست و خدا هم کمک می‌کند و نتیجه‌ای که ما از آن می‌گیریم و رشد را می‌بینیم دیگر خسته نمی‌شویم و انگیزه ایجاد می‌شود و انرژی کسب می‌کنیم و راه اگر راه روشنایی باشد و‌ مبدأ و مقصد مشخص باشد راه مستقیم هست و انرژی را به ما انتقال می‌دهد.

‌دیدگاه شما از شعبه‌ی سمنان نسبت به سال‌های قبل چیست؟
خیلی خوب شد و خیلی رشد کردید ازلحاظ جا و مکان شما و تعجب کردم از این‌که ۵ نفر تازه‌وارد داشتید سمنان روند خوبی داشته و ایجنت محترم آقا رضا و مرزبانان کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند.

آیا از گل‌ریزان انجام‌شده در سمنان رضایت دارید؟
خوب بود رضایت‌بخش بود.

چند سؤال می‌پرسم لطفاً در یک جمله حس خود را بیان بفرمایید:

کنگره ۶۰: مکان مقدس   دیده‌بان: خدمتگزار   جناب مهندس: استاد راهنما بزرگ‌تر   متد DST: راه درمان   ورزش: مکمل درمان   اعتیاد: سیاهی   سایت: کنگره‌ی بدون مرز

لطفا کلام آخر دارید بفرمایید؟

تشکر میکنم از شما برای این مصاحبه و همه شماها را به خدای بزرگ می‌سپارم و آغازی را شروع کردیم که پایانی ندارد.

 

 

تشکر می کنم از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

 

عکاس : مسافر عمار نجفی
مصاحبه کننده : مسافر علی عربی
نمایندگی سمنان 
تاریخ مصاحبه : 96/09/21

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .