English Version
English

بازتاب عشق؛ دلنوشته ای از مسافر پیمان

بازتاب عشق؛ دلنوشته ای از مسافر پیمان

آنگاه که از اعمال ما پرسند گوئیم دلی سوخته که طالب عشق است به همراه دارم 

گوئیم فراقی که خود پدیدارش شدم بسیار مرا به عطش حق درآورده 

گوئیم آتش عشقی را در دلم پرورانده ام که مرا بی قرار نموده 

تنها تویی که یارای خاموشی آتش وجودمی 

تنها تویی که توانای مطلقی 

تنها تویی که مایه آرامش وجودمی 

گویند که در معاد زبان را توان کلام نیست 

و چه خوشتر که در پیشگاه یار دیرینه سکوت کنی 

بنشینی به زانوی ادب 

سر بندگی فرود آوری 

و دیدگان را با اشک عشق بشویی 

و این وعده حق است 

گرچه در حقیقت فاصله ما به تار مویی و بلکه کمتر است 

ولی مرا تفکرها باید تا درک مطلب 

البته که من هیچ نمی دانم.

حمد و ستایش پروردگار جهانیان را، آفریننده عشق و محبت 

تفکر انسان به بی انتها بودن صفات خداوند از جمله بخشندگی و مهربانی آرام‌بخش جان هاست. 

یکی از مسائل مهمی که در مجموعه کنگره شصت فرا گرفتم مسئله انسان شناسی می باشد. برای رسیدن به حس و حال خوش باید تمامی ذرات وجودی با یکدیگر یکسو بشوند و در جهت رسیدن به آرامش و حال خوش متحد بشوند. باید دانست که این مهم میسر نمی شود مگر با فراگیری و شناخت. به سبب لطف قدرت مطلق ابزار فراگیری بسیار انبوه است؛ در واقع اگر کمی دیده خود را بهتر بگشائیم می بینیم که تمامی ذرات عالم لحظه به لحظه در اشکال مختلف بر ما آموزش می دهند و این ما هستیم که باید آگاه شویم. مطمئنا شخصی که خواستار دانایی باشد به جهت رسیدن به کمال و آرامش تلاش خواهد کرد. 

آنان که حس و حال خوش حقیقی را تجربه کردند میدانند که در پرتو کسب معرفت و دانایی این مساله میسر می شود. البته این نکته را هم باید دانست که لذت هایی وجود دارند که انسان به صورت غریزی می تواند از آنها استفاده کند ولی زمانی که انسان فعالیت های خود را در خطوط تفکرات حقیقی به انتها برساند باعث کسب معرفت و دانایی خواهد شد. در واقع انسان هایی وجود دارند که با تفکر و پردازش مسائل زندگی خود به کسب معرفت می رسند. تمامی ذرات عالم حکم آموزش و تکامل را برای ما دارند و انسان ها بر اساس خواسته خود و ظرفیت وجودی برداشت خواهند کرد. رسیدن به حس و حال خوش طبیعی در پرتو شناخت و کسب دانایی امکان پذیر است. 

بدین سان که باید دانست هر انسانی به اندازه ظرف وجودی یا همان دانایی خود برداشت می کند. همه انسانها دریافت را دارند ولی برداشت ها بسیار متفاوت است.

انسان بر اساس خواسته نفس و نوع جهانبینی از دریافت های خود برداشت می کند. بعضی از انسانها زمانی که در طبیعت زیبای پروردگار قرار می گیرند، در مورد نعمت های خداوند تفکر می کنند و برداشت های بزرگ و زیبایی را کسب می کنند و گاها بعضی از این انسان ها بر اساس الطاف الهی و خواسته خود برداشت شان را برای دیگران ارائه می دهند. 

تا زمانی که شخص وجود خود را از ذرات ناخالصی و تیره و تاریک، تزکیه و پالایش نکند از ارائه دادن برداشت های خود عاجز می ماند. 

انسان هایی که به شکل های مختلف مسائل ارزشمند و نیرو های مثبت را ترویج می کنند بسان آیینه ای شفاف هستند که انوار الهی را دریافت و آنرا به عالم و انسان های دیگر بازتاب می کنند. انسان ها و ذرات عالم از بازتاب انوار الهی جانی تازه می گیرند و به سبب رسیدن به حس و حال خوش و رشد کردن، به شکل های مختلف از این اشخاص سپاس گذاری می کنند. به این ترتیب است که ذرات عالم شیفته انسان های خدمتگزار می شوند و به جهت خواست قدرت مطلق به خدمت این انسان های بزرگوار در می آیند. دریافت و بازتاب انوار الهی بسیار نیکو و لذت بخش است بطوریکه گرما و روشنایی عشق حقیقی که همان نور خداوند است را احساس می کنی و به مرور زمان این احساس به ادراک و یقین خواهد رسید که بسیار مرتبه بالایی است. این رسم انسان های بزرگ و پیامبران الهی است؛ آنان که پیام های الهی را دریافت و به انواع مختلف بازتاب می کنند و آموزش می دهند؛ این افراد وجودشان بسان خورشید حیات بخش است. تمامی این انسان ها حقیقت را بیان می کنند و تفاوت آنها در نوع بیان می باشد.

در مجاورت نسیم صبحگاهی، دیده خود را به وسعت و زیبایی طبیعت قدرت مطلق قرار ده؛ وجود خود را از ذرات ناخالصی و تیره و تار تهی کن تا بشنوی که تک تک قطرات باران چه می گویند. آگاه باش که تک تک قطرات رود های خروشان و چشمه های جوشان بسیار حرف ها دارند؛ آنان در جهت نوری زیبا به واسطه عشق حقیقی متحد شده‌اند تا نغمه عشق را به زیباترین صوت ها بنوازند تا خود و شما را به قله رفیع انسانیت و کمال هدایت کنند. البته که نوازندگان اصوات الهی خود بسیار لذت می برند. 

در انتها از راهنمای مهربانم که مانند برادری دلسوز ما را از سمت ظلمت به سمت ارزش ها هدایت نمودند تشکر می کنم و خواهان سلامتی و موفقیت برای ایشان هستم.

 

 

نویسنده: مسافر پیمان (لژیون هفتم)

منبع: لژیون هفتم مسافران نمایندگی حر

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .