English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگرۀ 60؛ نمایندگی فردوسی مشهد+جشن هفته همسفر

کارگاه آموزشی عمومی کنگرۀ 60؛ نمایندگی فردوسی مشهد+جشن هفته همسفر

 جلسه سوم از دوره اول کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60؛ نمایندگی فردوسی مشهد با استادی خانم زهرا، نگهبانی خانم طاهره و دبیری خانم محبوبه با دستور جلسه هفته همسفر(جشن) روز سه‌شنبه مورخ 1396/09/28 در ساعت 17:00 به آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛ بنام خدایی که مهربانی‌اش بی‌انتها و رحمتش بی‌پایان است. زندگی حس جاری شدن است، زندگی کوشش جاری شدن است،از سرآغاز حیات تا به‌جایی که خدا می‌داند. هفته‌ی همسفر را ابتدا خدمت بنیان کنگره 60؛ و سرکار خانم آنی عزیز بانوی بزرگ کنگره تبریک عرض می‌کنم. پشت سر هر مرد موفقی مطمئناً یک همسفر، یک همراه، یک همسر خوب هست که در کنگره 60 شاهد این امر هستیم. بعد نیز به خانم اشکذری عزیز هم تبریک می‌گویم که جایشان امروز خیلی خالی است. به آقای نوروزپور ایجنت محترم و به همه‌ی همسفران عزیز و مسافران محترم تبریک می‌گویم.

مصرف‌کننده قطعاً تخریب زیادی به جسم و روان خود وارد نموده است، این در حالی است که خانواده‌ی فرد مصرف‌کننده نیز از این آسیب‌ها در امان نبوده‌اند. پس باید خانواده در کنار مسافر حضورداشته باشد تا آموزش ببیند و نسبت به بازسازی روابط خانوادگی و بازسازی تخریب‌های به وجود آمده در همه‌ی زمینه‌ها کنار مسافرش باشد.

همسفر می‌تواند؛ پدر، مادر، همسر، خواهر یا برادر و یا فرزند باشد. مثلثی بنام مسافر، همسفر و خانواده‌داریم. اگر خانواده‌ای از این آموزش‌ها بهره‌مند نشود هم مسافرش دچار مشکلات می‌شود و هم اعضای خانواده‌اش. من که بیست سال مقابل مسافرم قرار داشتم؛ با خود گفتم حالا بیا و ده تا یازده ما در کنار او قرار بگیر و از این آموزش‌ها بهره‌مند شو. بیا به مسافر خود بال‌وپر بده.

بارها و بارها شنیده‌ایم که همسفر بال پرواز مسافرش می‌باشد. وقتی‌که مسافر ببیند که همسفرش در کنار اوست و دارد پا به‌پای او پیش می‌رود؛ مطمئناً بهتر و بهتر مسیر را طی می‌کند تا به رهایی برسد. کنگره 60 مرهمی است بر بال شکسته و زخمی همسفران که سالیان سال تخریب‌های مواد را باپوست و استخوان خود لمس کرده‌اند. کنگره واقعاً به‌تمام‌معنا دانشگاهی است که نسبت به احیای ارزش‌های انسانی اقدام می‌کند.

جایی که به من آرامش می‌دهد و کانون خانواده من را حفظ کرد همین کنگره 60 بود و هست. زمانی که برای اولین بار اعلام سفر، سفر دومی‌هایی که تخریب‌هایی بیشتر و بدتر از همسر من داشتند را شنیدم، محکم‌تر بر روی صندلی‌های کنگره نشستم و گفتم تنها راه رهایی من و مسافرم همین کنگره 60 می‌باشد.

کنگره به ما یاد می‌دهد در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم. یاد می‌دهد کار ضد ارزشی نکنیم. کنگره به ما یاد می‌دهد که مسافرمان را بزرگ کنیم نه این‌که تحقیر کنیم و سرکوفت بزنیم. قبل از ورود به کنگره ازنظر من مصرف‌کننده هیچ به‌حساب می‌آمد و من اصلاً حاضر نبودم در موردش صحبتی داشته باشم.

امروز من در کنگره افتخار می‌کنم هم به مسافرم و هم به این‌که در کنگره آموزش می‌بینم. زمانی بود که من کتاب 60 درجه زیر صفر را جلد می‌کردم که کسی متوجه آن نشود. امروز باافتخار کتاب را داخل کیفم می‌گذارم؛ و باافتخار می‌گویم که کنگره‌ای هستم.

ای همسفر نگران نباش ساحل زندگی‌ات را ترک نکن دریا پس از هر طوفانی دوباره آرام می‌شود کمی صبوری کن لطف بی‌نهایت خداوند جاری است زندگی باز به آرامش می‌رسد. مهم نیست که آخرین زلزله‌ی زندگی‌ات چند ریشتر بوده است؛ و در آن چه چیزهایی را ازدست‌داده‌ای، مهم این است که دوباره از نو بسازی. جهانت را، زندگی‌ات را، مهم شروع دوباره است ای همسفر...

 

در ادامه جشن...

در ادامه جلسه، مراسم تقدیر و تشکر از همسفران گرامی توسط مسافرانشان انجام پذیرفت.

نگارش: مسافر فرهاد
تصویربردار: مسافر مجید
نمایندگی فردوسی مشهد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .