English Version
English

بال پرواز

بال پرواز

من فکر می‌کنم دستور جلسه همسفر ، یکی از دستور جلسات مهم کنگره 60 به‌حساب می‌آید زیرا سفر تدریجی به‌تنهایی امکان‌پذیر است اما بسیار سخت و دشوار است و حضور یک نفر به‌عنوان همسفر ، بسیار کمک شایان‌ذکری در درست و آسوده سفر کردن مسافر کمک می‌کند و این‌یکی از تدابیری بود که جناب آقای مهندس دژاکام چندین سال پیش برای مسافران کنگره 60 اندیشیدند که لازمه سفر کردن این است که باید یک همسفر در کنار مسافر حضورداشته باشد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مسافر و همسفر تبدیل به دو بال پرواز می‌شوند زیرا دنیای مواد مخدر و دنیای اعتیاد دنیای تاریکی‌ها است و زمانی که همسفر وارد کنگره 60 می‌شود متوجه این واقعیت می‌شود که چقدر تخریب خود او بیشتر از مسافرش بوده است .

مسافر با مصرف مواد و با داشتن آن ذهنیت افیونی بسیاری از چیزها را در زندگی خود از بین برده است و خیلی از خواسته‌های همسفر خود را ندیده ، اصلاً متوجه این موضوع نیست که در حال انجام چه‌کارهایی است، جایی که باید در زندگی خود خرید می‌کرده در حال فروختن بوده و جایی که باید میفروخته در حال خریدن بوده و همچنین برخورد با فرزندان خود را بلد نبوده است و همین‌طور برخورد با اطرافیان را بلد نبوده است و تمامیِ این موارد را همسفر به‌تنهایی به دوش کشیده است.

 حال شخص مسافری که همسفر نداشته باشد چه اتفاقی برای او رخ می‌دهد؟ بنا بر تجربه 10 ساله بنده مسافری که همسفر ندارد سفر بسیار سخت‌تری نسبت به مسافری که همسفر دارد خواهد داشت زیرا شما در سفر اول در کشاکش پله عوض کردن هستید و در کشاکش این هستید که با غول مواد مخدر کنار بیایید و از بند اهریمن رها شوید و یک همسفری که آگاه نباشد و آموزش ندیده باشد و در جریان کار نباشد هرگز نخواهد فهمید که شما در حال انجام چه‌کار مهمی هستید و زمانی که به سفر دوم و به‌سلامتی می‌رسید بازهم برای او فرقی نخواهد کرد زیرا نقطه تحمل تنها در یک نفر به وجود آمده است . 

این تجربه را هم از استاد عزیز خودم آقای حکیمی دارم که خیلی‌ها هم به کنگره 60 آمده‌اند و همسفر هم نداشته‌اند و در سفر دوم خود به جایگاه‌های بسیار خوبی در کنگره 60 رسیده‌اند و بسیار اشخاصی بودند که همسفر نداشتند و در حال حاضر دیده‌بان هستند . یکی دیگر از نکات مهم این است که مسافر و همسفر در راستای هم در کنگره 60 به جلو می‌روند و تمام سی‌دی‌هایی که مسافر کار می‌کند همسفر او هم کار می‌کند و همچنین کلاس‌هایی که مسافر می‌رود همسفر نیز می‌رود و در آن‌ها شرکت می‌کند و این آموزش در یک راستا است یعنی مسافر و همسفر در کنار یکدیگر می‌توانند به رشد و نمو برسند و خیلی‌ها هم هستند که شاید قدردان همسفران خود نبوده‌اند .

ما باید قدردان همسفران خود باشیم اگر من نوعی یک‌عمر تخریب کردم و همه‌چیز را به ویرانی کشانده‌ام و هم‌اکنون زمانی که بنده به خانه خود می‌روم و همسر بنده که هم همسفر من و هم کمک من در انجام امور است باید قدردان باشم و نباید فکر کنم که چون اعتیادم را درمان کرده‌ام ، تمام عالم هستی ازجمله همسرم باید در مقابل من تعظیم کنند! زیرا من 10- 15 سال خراب کردم . حال ممکن است یکی مثل من شهرام بعد از سفر اول خود ازدواج‌کرده و یا ممکن است یک نفر از قبل در زندگی‌تان آمده باشد چیز مهمی اتفاق نمی‌افتد شما بعد از سفر اول درمان اعتیاد می‌شوید اما هنوز خیلی از تاریکی‌ها در درون شما وجود دارد که باید بعد از سفر اولتان در مورد خانواده ، دوستان و اطرافیانتان به‌خصوص در مورد همسفرتان باید اجرا کنید و این از فکر زیبای جناب آقای مهندس دژاکام هست که تمام‌کارهایی که این بزرگ‌مرد انجام می‌دهند در بلندمدت تبدیل به عمل صالح می‌شود، شاید اوایل خیلی‌ها می‌گفتند که همسفر فلان می‌کند، همسفر بسان می‌کند اما با مرور زمان ثابت شد که تمامی مسافرانی که همسفر دارند ، سفر بهتری خواهند داشت و هم در سفر دوم بیشتر به کنگره 60 می‌آیند .

اما تجربه‌ای که بنده دارم ، اکثر کسانی که همسفر ندارند در سفر دوم از کنگره 60 رفتند. امیدوارم قدردان این جایگاه باشیم هم من مسافر و هم همسفران عزیز، ما 2-3 تا جشن بیشتر نداریم که یکی از این جشن‌های بسیار مهم جشن همسفر است و ما باید به بهترین شکل از همسفران خود قدردانی و تشکر کنیم و آن پاکتی که می‌گوییم فقط بابت شکر گذاری از کارهایی که برایمان انجام داده است و غذای گرمی که تهیه می‌بیند و آن محیط گرمی که در محیط خانه فراهم می‌کند و با کودکان سروکله میزند و با کنگره آمدن من باید سروکله بزند و خیلی از روزهای تعطیل که من باید با همسفر خود به بیرون بروم اما من در کنگره هستم و او نیز با من می‌آید و این‌ها همه جای شکر گذاری دارد. امیدوارم که همه ما موفق و پیروز باشیم .

تهیه : مسافر علیرضا

تنظیم : وب نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .