English Version
English

گزارش درمان اعتیاد به مصرف سیگار ( لژیون ویلیام ال وایت )

گزارش درمان اعتیاد به مصرف سیگار ( لژیون ویلیام ال وایت )

سیزدهمین جلسه از دور شانزدهم جلسات ویلیام وایت (درمان وابستگی به مصرف سیگار به روش DST به نگهبانی آقا ایمان، استادی آقا "حسن" و دبیری مسافر "وفا"  با دستور جلسه "بنیان کنگره 60" راس ساعت 8:30 مورخ 17/9/96 در پارک طالقانی شروع به کار کرد.
 


خلاصه سخنان استاد:
این هفته برای من هفته بسیار زیبا و خاصی است. من هیچ وقت فکر نمی کردم درمان شوم و بتوانم معنی واقعی لذت زندگی را تجربه کنم. در این روز (15/9/76) نه فقط مهندس ، بلکه سرنوشت خیلی از ما هم رقم خورد. در مورد کنگره قدیمی ترها خیلی حرفها برای گفتن دارند. اینکه کنگره کار خود را از کجا شروع کرده و الان کجاست و باز هم جای پیشرفت دارد.
روزهای اول ورود به کنگره این سوال برای من وجود داشت که چرا بچه ها سیگار می کشند؟ چرا کسی در مورد سیگار صحبت نمی کند؟ چرا این سیگار کشیدن در کنگره رواج دارد؟ یک روز فرمانده نیروی انتظامی در پارک طالقانی سوال کرد که شما بچه های کنگره هستید؟ گفتم بله. چطور؟ گفت : برای اینکه تنها ورزشکارانی که سیگار می کشند شما هستید!!! و یکبار ما برای لیگ دست یک والیبال دعوت شده بودیم و ما در رختکن سیگار می کشیدیم. سایر تیمها می گفتند شما آبروی ورزش را بردید. قطعا این موضوع جلوه جالبی نداشت.
من خودم بارها به روشهای مختلف برای ترک سیگار اقدام کرده بودم ولی نتیجه نگرفتم. از آنجایی که در کنگره هر مشکلی که برمی خوریم راه حلی در همان مشکل پیدا می شود، اتفاقی که برای آقای مهندس افتاد باعث شد روش درمان سیگار پیدا شده و با توجه به ایمانی که به آقای مهندس وجود داشت بقیه هم به دنبال او روان شدند. همان اوایل سفر ایشان، لژیون ویلیام وایت توسط خود آقای مهندس راه اندازی شد و خود این میدان مغناطیسی که در جمع وجود دارد خیلی تاثیر دارد(تکامل در جمع اتفاق می افتد).  ما قبلا در مکانها و جمع هایی قرار می گرفتیم که حال خوبی نداشتند و ما هم به سرعت جذب آنها می شدیم. الان وضعیت فرق کرده و اگر بخواهیم در سفر خود موفق باشیم باید در این جلسات و لژیون ها حضور داشته باشیم و از این انرژی ها برای سفر خود استفاده کنیم و نمی شود فقط برنامه بگیریم و یا بگوییم خودم تیپر می کنم. خیلی از ما قبلا این تجربه را داشتیم و نشد. خدارو شکر از همان اول لژیون با حضور افرادی نظیر دکتر آرش و علی آقا(دیده بان محترم) و آقا کامران به خوبی و با قدرت تشکیل می شد و الان که شما اینجا نشستید می توانید ثمره کار خیلی از این عزیزان را ببینید. بنابراین باید اول برای درمان خود تلاش کنیم و بعد کمک کنیم که دیگران هم به این جایگاه برسند.
خیلی از مواقع خیلی راحت در لژیون حاضر می شویم و چون همه کار خود را درست انجام می دهند و همه چیز در نهایت نظم است به راحتی به درمان می رسیم و فکر می کنیم که کار راحتی است. ولی بیرون از از کنگره خیلی ها نتوانسته اند راهی برای آن پیدا کنند و موفق نبودند. اینجا خیلی ها زحمت می کشند تا یک نفر به درمان برسد. از خود مهندس تا آن سفر اولی که برای مشارکت ما دست می زند در این رهایی سهم دارند. ما هم از روز اول می توانیم در این راه نقش داشته باشیم. لازم نیست که من حتما مرزبان یا راهنما باشم تا خدمت کنم. همین که من به مشارکت ها به دقت گوش کنم و یا با لبخند به صورت یک تازه وارد نگاه کنم همه یک خدمت است. لژیون ویلیام باید ادامه داشته باشه و این ما هستیم که باید شرایطی را فراهم کنیم تا بستر مناسبی برای افرادی که در آینده قصد درمان سیگار دارند فراهم شود.



قسمت دوم دستور جلسه جشن چهار سال رهایی علی آقا از بند سیگار است.
علی آقا بار اول در سفر سیگار خود ناموفق بود و به خاطر یکسری از مشکلات برگشت. همانطوری که گفتم لژیون خیلی تاثیر دارد. اگر لژیون نبود من و علی آقا و خیلی های دیگر نمی توانستیم سفر خود را به پایان برسانیم. بار دوم که علی آقا سفر خود را شروع کرد بسیار منظم در جلسات شرکت کرده ، همیشه فعال بود ، مشارکت می کرد. سفر خود را خیلی جدی گرفت. از این انرژی که در جمع وجود داشت به خوبی استفاده کرد تا توانست این جایگاه را امروز تجربه کند. خیلی خیلی  به ایشان تبریک می گویم و امیدوارم خدمت های ایشان ادامه داشته باشد.


در ادامه در مجموع 17 نفر مشارکت کردند و ضمن صحبت در خصوص بیستمین سال بنیان کنگره، چهارمین سال رهایی علی آقا را به ایشان تبریک گفتند.
مشارکت کنندگان: (آقایان)جعفر، محمد، مجتبی، علیرضا، علی، افضل، علی اکبر، اکبر، کامران، حسن، سعید، یوسف، پرویز، محمد، محمود، حسین، ایمان.
مشارکت مجتبی (پیام از وادی 14 خطابه اول: اضداد از سردار- به مناسبت بیستمین سال بنیان کنگره) :
کوشش همه جانبه چنان قدرت و توانایی خواهد یافت که مانند سیل خروشان؛ اما آرام آرام، زمین های لم یزرع را تبدیل به زمین های حاصل خیزی خواهد نمود که اگر سنگ هم در آن کاشته شود، ذرات آن متلاشی شده و از میان آن، جوانه هایی بیرون خواهند آمد که به تصور نیاید و آنگاه زمین، سرزمین خوب خدا می شود و آنچه در نیستان دیده اید در هستی شاهد خواهید بود.
مشارکت علی آقا (دیده بان محترم):
قدر مسلم درک اهمیت اتفاقی که افتاده از درک من خارج است. کنگره 60 در حال حاضر یک نهاد ملی است و انشاءالله روزی جهانی می شود. ترک زیاد اتفاق افتاده ولی برای اولین بار فردی که توانست اعتیاد خود را درمان کند آقای مهندس بود. ما در کنگره از ترک یا پاکی استفاده نمی کنیم و به جای آن واژه زیبای رهایی را داریم که به معنی جدا شدن و خارج شدن از اسارت مواد می باشد. آزادی این نیست که هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. بلکه آزادی این است که توانایی انجام ندادن یکسری کارها را داشته باشیم.
تازه وارد: نداشتیم
اعلام سفر (آقایان):
سعید، محمد، محمد، احمد، ناصر، محمد صادق ، ولی، سهراب، یوسف، احسان، اکبر، وفا(دبیر)، ایمان(نگهبان)، (استاد جلسه) آقا حسن.

 


بخش دوم :
علی هستم مسافر سیگار. انتی ایکس: سیگار، راهنما : حسن آقا، رهایی : 4سال و دو ماه و چند روز.
پیام(علی آقا) : مصرف نکردن سیگار اصلاً کار سختی نیست.
این هفته را بر همه شما و همه پیشکسوتان و آقای مهندس وخانواده محترم ایشان تبریک گویم. اگر من مواد و سیگار نمی کشم به برکت کنگره است. اگر کنگره نبود معلوم نبود من الان کجا بودم. خدا را شکر که کنگره و آقای مهندس هستند. جا دارد از علی آقا(خدامی) و حسن آقا (فراهانی) و آقا کامران(رک) و تمام کسانی که خدمت می کنند تشکر می کنم.
بار اول که قرار بود سفر سیگار را شروع کنم به واسطه منیت و اینکه خواست قوی نداشتم موفق نبودم. بار دوم حسن آقا به من گفتند باید مانند یک تازه وارد ، سی دی ها رو گوش کنی و نوشتارها را دوباره بنویسی و به طور منظم در جلسات شرکت کنی. من سعی خود را کردم و الان در حضور شما هستم و امیدوارم که بتوانم به راه خودم ادامه دهم.
من در سفر دوم به واسطه مصرف سیگار مشکلات بسیاری داشتم. زمانی که وارد سفر شدم، سردردهای من خوب شد و خواب من منظم شد و این مشکلات از بین رفتند. می خواهم بگویم که سیگار کنار نرود درمان کامل نشده است. باید به این موضوع که در کنگره بارها و بارها گفته شده"سیگار آنتی ایکس است" ایمان بیاوریم. درمان سیگار به این روش که کنگره ارائه می دهد بسیار آسان است. گاهی آنقدر آنرا بزرگ می کنیم که توان مقابله با آن را در خود نمی بینیم.
از همه تشکر می کنم و افتخار می کنم عضو خانواده کنگره 60 هستم.

پیام: هفته آینده تولد یک  سال رهایی از سیگار آقا محمد (باقری) را جشن می گیریم، دوستان حمایت کنند. لطفا موقع اعلام سفر خود را صرفاً مسافر سیگار (نه چیز دیگر) معرفی کنید و از به کار بردن نام تجاری آدامس و سیگار خودداری کرده و در ضمن داروی درمان را نیکوتین خوراکی یا جویدنی اعلام نکنید و عینا بگویید " آدامس نیکوتین" . هفته دیگر انتخابات نگهبانی دور بعد جلسات ویلیام است. کسانی که مایلند در این انتخابات کاندید شوند یا برای تولد آنها جشن گرفته شود به آقا کامران(رک) مراجعه کنند.
تعداد حاضرین : 50  نفر
مشارکت کنندگان : 17 نفر
تازه واردین : نداشتیم
و در مجموع 14 مسافر سفر اول و دوم خود را معرفی و اعلام سفر معرفی نمودند.

سپس جلسه را با دعای کنگره به پایان رساندیم.
                شکر ، شکر ، شکر
جمعه؛ پارک طالقانی؛ 17 آذر ماه 1396
 با آرزوی موفقیت برای همه شما.
تنظیم و نگارش: احسان "مسافر سیگار"
رهجوی آقای حامد " آکادمی"

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .