English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر
جلسه هفتم از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی حر با نگهبانی مسافر روزبه، دبیر  مسافر بهمن و استادی مسافر مجید با دستور جلسه بنیان کنگره 60  روز یکشنبه مورخ  1396/09/19  رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.
 
سخنان استاد:

من در ابتدا تولد بیست ‌سالگی کنگره 60 را به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان و تمام اعضا کنگره 60 تبریک می گویم. من در مورد کسی صحبت می‌کنم که این راه و روش را رفته و این راه را گسترش داده است، تا منِ مجیدِ حال خراب، که چندین سال، درگیر مسئله اعتیاد بودم و خیلی راه‌ها  را امتحان کردم، و نتیجه‌ای به دنبال نداشت، اما بعد از چندین ماه سفر کردن در کنگره، به ‌خوبی حس کردم، که اینجا با جاها و روش های دیگر فرق می‌کند.

 همان‌طور که همه شما دوستان می‌دانید کنگره 60 در ابتدا به این شکل نبوده است، خیلی سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها را طی کرده تا به اینجا رسیده است. شما تصور کنید که 20 ساله پیش، زمانی که تمام روشنفکران، دکترها، روانشناس‌ها و اساتید، اعتیاد را جرم می‌دانستند و مصرف‌کننده را مجرم، شخصی بیاید یک نظریه بدهد که من با  تریاک که جرم است اعتیاد را درمان می‌کنم. مسلما با این نظریه، در آن زمان مخالفت‌های زیادی شده است، مثل گالیله که آن زمان آمد و گفت: زمین گرد است و در پی آن موج مخالفت‌های زیادی داشت. آقای مهندس به راه کنگره60 ایمان داشتند، به همین خاطر خیلی سختی‌ و ملامت  را تحمل کردند، این حرف در کلام خیلی راحت است ولی در عمل واقعاً سخت است.

باید درون انسان عشق و محبت وجود داشته باشد که بخواهد به دیگران کمک کند، تا بداند که این راه  به نتیجه خواهد رسید. اگر ما هم که در حال سفر کردن هستیم، ایمان داشته باشیم که در این مسیر به درمان می‌رسیم، قطعاً خیلی از موانع و سدها که جلوی راهمان قرار دارد، در هم می‌شکند و از سختی‌ها عبور خواهیم کرد. امروز کنگره بیست‌ساله است و این مسیر ادامه‌دار خواهد بود، چون خیلی‌ها هنوز به دنبال فروش مواد هستند و خیلی‌ها هم به دنبال مصرف مواد مخدر هستند، خیلی‌ها هم به دنبال درمان اعتیاد هستند و این چرخه‌ای است که ادامه‌دار است. کنگره 60 بهترین انجیو در سطح جامعه است که به معتادین کمک می‌کند تا در مسیر درست به درمان برسد. وظیفه من رهجو به ‌عنوان یک مسافر، این است که سفر خوبی داشته باشم و از این امکانات به‌ خوبی استفاده کنم و درست سفر کنم. امید است که کنگره 60 با تمام اعضا کنگره خدماتش را روز به ‌روز بیشتر و گسترده‌تر کند.

 

 
 
 
 
تهیه و تنظیم تایپ: مسافر محمّد (لژیون یکم)
تصویرگر: مسافر محمد (لژیون یازدهم)
مرزبان کشیک: مسافر مجید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .