English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ بنیان کنگره 60

کارگاه آموزشی مجازی؛ بنیان کنگره 60

جلسه سیزدهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60، نمایندگی صالحی با استادی مسافر مجید با دستور جلسه بنیان کنگره 60 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر؛ در ابتدا به رسم ادب واحترام تولد 20 سالگی آقای مهندس بنیان محترم کنگره را خدمت خودشان؛ خانواده ی محترمشان، دیده بانان عالی مقام وکلیه مسافران وهمسفران شاد باش عرض میکنم. باید بگویم زیبایی های زندگی امروز ما مرهون خدمات و پیروزی‌های بنیان کنگره، جناب آقای مهندس است. چون بکارشان عشق ورزیدند و زیبایی آفریدند.

ایشان با رویارویی با سختی‌های انجام یک کار توان‌فرسا، رسیدن به دستاوردی بزرگ را امکان‌پذیر کردند. فراز و نشیب ها را هموار، نا‌شدنی‌ها را شدنی و رسیدن به پیروزی‌های پایدار را ممکن کردند.

سازمان پیروز به دست و همت انسان پیروز ساخته می‌شود و پایدار می‌ماند. ایشان توانستند به پیروزهای‌ بزرگ دست یابند و دستم کم بیست سال است دستاوردهایشان پایدار مانده و خواهد ماند و بر بالندگی زندگی بسیاری تاثیرگذار بوده‌اند. یکی از عوامل پیروزی و موفقیت ایشان یافتن معنا در کارشان و پایبندی به ارزش‌ها و حرمت‌ها است. کسی که کارش را معنادار می‌یابد و به آن عشق می‌وزرد، فکر و خلاقیت خود را در خدمت آن قرار می دهد و با سخت کوشی و تلاش دستاوردهای ماندگار می‌آفریند.

آنچه که اغلب از مفهوم پیروزی در ذهن شکل می‌گیرد دستیابی به ثروت، شهرت و قدرت است که ممکن است در پایان به آن سه ،انسان دست یابد، اما هدف بنیان کنگره از پای گذاشتن در این مسیر پیروزمندانه زندگی‌شان، رسیدن به این سه گانه نبوده است، بلکه دستیابی به دستاوردی بوده که زندگی‌شان را پر معنا سازند تا بتوانند رد پای خود را در خوشبختی وتعادل دیگران ببیند.

بنیان محترم کنگره نقص و کاستی‌ها را انکار نکردند، اما به آنها فرصت ندادند که اقدام‌هایشان را فلج کنند ممکن بود گاه و ناگاه نگران و یا سراسیمه شوند ولی هرگز خود را کنار نکشیدند، بر مشکلات مسلط نمی‌شدند تنها آنها را مدیریت می‌نمودند و اجازه نمی دادند سد راهشان شوند.

بنیان محترم کنگره فرمودند که تفکر شاهکار خلقت است و ما می‌توانیم بوسیله آن بنیان زندگی خود را درست کنیم. من بیش از هر چیز از اندیشیدن وحشت داشتم حتی بیش از مرگ چون امتیازات دروغینی که به خود داده بودم را از دست رفته می‌دیدم؛ اما ایشان به ما آموختند که اندیشیدن، تفکر، ارباب کائنات است بسیار چالاک، آزاد و عظیم است. یگانه روشنایی این جهان و بزرگترین مایه فخر بشراست. به ما آموختند که چطور می‌شود به یک پروانه تبدیل شد و فرمودند که باید آنقدر آرزو و اشتیاق پرواز داشته باشی که دیگر دلت نخواهد در درون پیله زندگی کنی.

به ما آموختند که فریب نخوریم که البته تاکید هم کردند که این کار بسیار سخت و سهل است؛ اما اگر بتوانیم فریب نخوریم این امکان برایمان مهیا می‌شود که بر نیکی و عشق دست یابیم و چیزهای پیرامون را آنگونه که هست ببینیم. بی هیچ آلایش دروغین. بارها تاکید کردند که شیطان به زیباترین شکل ممکن به ما ضربه می‌زند و ما را از تعادل خارج می کند. ایشان همیشه در سی دی های آموزشی آن چیزی را به ما دادند که مورد نیاز ما بودند نه مورد انتظار ما.

در آخر می‌توانم بگویم بنیان کنگره یعنی آفرینش اثری ماندگار بر زندگی تک تک اعضاء و بهره مندی از یک زندگی معنادار و رضایت‌بخش. اثری که ایشان بدون تقلید از نقشه راه، هدف‌ها و یا دستاوردهای دیگران بدست آوردند و بدون هیچ چشم داشتی به ما آموزش دادند. امید است که با کاربردی کردن این آموزش‌ها بتوانیم نقشی ارزنده دراین جهان داشته باشیم تا بتوانیم درست آموزش بگیریم و بهنحوه احسن خدمت کنیم.

 

نویسنده: مسافر مجید لژیون دهم 
نام راهنما: آقای اردلان
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .